Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Type 91

Gestart door Huugooke, 14 augustus 2015, 18:32:24 PM

centauri167

Heel mooi gedaan Eric ! Op zich natuurlijk spijtig dat de merken deze moeite zelf niet nemen om een model er correcter uit te laten zien, maar aan de andere kant konden we jouw zeer geslaagde metamorfose niet zien ...

stevend

Dat lijkt me de nieuwe van liliput , Marc . Catl.nr :L131361

marc goovaerts

Dat had ik al door, Steven. Vraagje was welke Duitser ze als basis gebruikt hadden (BR X), want in N zullen we de luxe van een fabrieksklaarmodel wel niet mogen meemaken...

jlvjlv

Marc

Het is een Duitse "Badische X b", later bij de Deutsche Reichsbahn getypeerd als "DR-Baureihe 92".

Johan

rixke rail

Merci mannen ! Nog even verder gedaan :
Koleninleg ...



... in de bak, versierd met echt kolengruis. En wat lichte roestsporen ...



Belgische buffers :



Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

bollen neus

Eric ge hebt mail.
Den Eric.

guydhaese

Citaat van: centauri167 op 22 augustus 2015, 22:58:44 PM
Heel mooi gedaan Eric ! Op zich natuurlijk spijtig dat de merken deze moeite zelf niet nemen om een model er correcter uit te laten zien, maar aan de andere kant konden we jouw zeer geslaagde metamorfose niet zien ...
+ 1

Inderdaad heel fraai gedaan Eric!
Mvg

marc goovaerts

Citaat van: jlvjlv op 23 augustus 2015, 10:43:41 AM
Het is een Duitse "Badische X b", later bij de Deutsche Reichsbahn getypeerd als "DR-Baureihe 92".
Bedankt Johan. bij gelegenheid eens opzoeken wie die in N uitgebracht heeft...

stevend

#38
hey Mark

Dit heb ik alvast gevonden en eigenlijk een bijbel voor modelspoorland in N,
die door een zeer gekende HEER hier op msm-forum , bijgehouden wordt:
http://fbn1920.be/belgische-ombouw-in-n




Michiel

De Badische Xb is naar mijn weten nooit in schaal N uitgebracht. Andere Ländesbahnlocomotieven die het tot baureihe 92 hebben gebracht wel: een Pruissische T13 door Fleischmann en Ibertren, een Beierse R4/4 door Minitrix. Van de Pruis kan een Belg gemaakt worden.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ACFI

Hallo,

voor dit soort van vragen kijk ik vaak op de modelbau-wiki.

Spijtig genoeg geen model in N : http://www.modellbau-wiki.de/wiki/BR_92#Spur_N. Wel bijvoorbeeld een T13 / HL 99I

Mvg

ACFI.

marc goovaerts

Bedankt allebei, dat spaart ons het zoekwerk al bij voorbaat.

Rangeerduivel

Citaat van: ACFI op 23 augustus 2015, 18:43:25 PM
Spijtig genoeg geen model in N : http://www.modellbau-wiki.de/wiki/BR_92#Spur_N. Wel bijvoorbeeld een T13 / HL 99I

Wel iets dat het benadert hé,
jullie N'ers zijn nogal kieskeurig zulle!!! ;D

;)

marc goovaerts

Noblesse s'oblige...  ;D

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw