Nieuws:

Nu in MSM 268 PRAKTIJK: Het kasteel Linderhof van NOCH | Zelf lading maken: slabs en knuppels

Hoofdmenu

Mehano reeks 26

Gestart door kdlf, 23 juni 2015, 20:01:28 PM

eve

Citaat van: Meester op 03 mei 2026, 00:47:42 AMHet getik bij een Mehano Reeks 26 is altijd een gebroken tandwiel. Bijna elke lok heeft dat wel.......
Even de lok op de kop laten draaien en je voelt zo welke as het is.
Nieuw tandwiel is eenvoudig te plaatsen.
En als je het draaistel dan open hebt, gelijk even één as met antislipband omdraaien, dan is de stroomafname veel beter. Zitten de bandjes niet aan dezelfde kant.

Dat is mooi en goed als je al een vervangtandwiel hebt...
Voor anderen is bvb het nummer van het vervangonderdeel + leverancier nuttig.
Eventueel : modulus, aantal tanden, breedte, asdiameter... om niet-originele stukken te kunnen plaatsen.

Het is maar een voorstel...

Mvg, Erik.

Rangeerduivel

Citaat van: ceuleer op 04 mei 2026, 12:47:37 PMHier zijn de tandwielen te koop.

https://www.2dehands.be/v/hobby-en-vrije-tijd/modeltreinen-h0/m1983496359-mehano-77-26-51-41-sncb-nmbs-4-engrenages-essieux-traction?_gl=1*123xcq9*_up*MQ..*_ga*MjAzMTg0Nzk4Ny4xNzc3ODkxNTUw*_ga_HS0GGDE3SH*czE3Nzc4OTE1NDkkbzEkZzAkdDE3Nzc4OTE1NDkkajYwJGwwJGgxMjQyMzcyNjY4
Idd, Herbert Selbert (Grimbergen/Brussel) heeft praktisch altijd de originele kamwielen op voorraad aan 1€ per stuk. (Excl.verzend.)
Hij heeft er voor mij al opgestuurd naar Italië...

:D

Meester

Ach, zo heel onbekend is de handel van Herbert nu ook weer niet op 2dehands. Al jaren levert hij daar Mehano tandwielen, maar ook kappen en materieel. Te vinden met een eenvoudige zoekopdracht.

De tandwielen zijn overigens van prima kwaliteit, en opvallend, bij de Reeks 26 is er meestal maar één gebarsten, dus met een setje van vier kan je even vooruit.

De draaistellen zijn wat moeilijk open te krijgen, de onderkant zit met klipjes aan de zijkant vast, dus niet met de zichtbare haakjes aan de onderkant.....

Michael

Gunter bedankt voor de link, ik kom bijna nooit op 2dehands, dus de handel van Herbert en Herbert zelf is bij mij onbekend.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ceuleer

Graag gedaan. Zijn aanbiedingen vind je ook op Ebay.
Daar staan ook geregeld onderdelen van Mehano te koop.
Zijn naam daar is herberttrain.

https://www.benl.ebay.be/sch/i.html?item=358205329242&rt=nc&_trksid=p4429486.m3561.l170197&_ssn=herberttrain

ronny-vdv

Ik heb een beetje argwaan tegenover deze persoon.
Voorlopig doe ik geen aankopen meer bij hem.
Mvg,

ronny-vdv

Waterman

.

Meester

Herbert is soms wat traag met reageren in een tijd dat men verwacht dat een particulier 24/7 online is en binnen minuten reageert.
Soms is even een extra berichtje noodzakelijk.
Maar geeft soms ook prima advies en uitleg bij problemen of vragen.
Tot nu toe alles netjes aangekomen.....

ronny-vdv, misschien dan ook even aangeven wat er is voorgevallen ?

Metpetergaathetbeter

er gekocht en wat geduld moeten hebben, je kunt er nog 26's kopen goedkoper als tweedehands geel en groen ? Sommige mensen hebben een leven buiten modelspoortreinen .......

stoomlokje

De man heeft inderdaad ook nog een volle dagtaak in de autowereld als onderhoudsmecanieker.
Dan kan je echt niet verwachten dat op alle mails zomaar onmiddelijk een reactie komt.
Hij is inderdaad een eerlijke verkoper, en er valt niets op aan te merken.

ceuleer

Citaat van: Waterman op 06 mei 2026, 08:27:30 AMIk heb zo'n anderhalf jaar geleden deze persoon gecontacteerd via Ebay. Meteen antwoord gekregen en een aankoop gedaan. Alles prima verlopen.

Wat later reageer ik dan op bovenstaande advertentie op 2dehands. Geen antwoord. Even later nog eens geprobeerd via mail, ook geen reactie op gekregen.

Zoiets schept niet echt vertrouwen. Dus net als Ronny koop ik er ook niets meer van.

Bij de aanbiedingen op 2dehands staat zijn telefoonnr. Wanneer ik hem zo contacteerde, had ik hem direct aan de lijn. En dan afspreken bij hem thuis om het gewenste op te halen. Nooit geen problemen.
Ook al onderdeeltjes besteld online en laten opsturen, goedkoop en correct afgehandeld.

Rangeerduivel

Citaat van: ceuleer op 06 mei 2026, 12:36:26 PMBij de aanbiedingen op 2dehands staat zijn telefoonnr. Wanneer ik hem zo contacteerde, had ik hem direct aan de lijn. En dan afspreken bij hem thuis om het gewenste op te halen. Nooit geen problemen.
Ook al onderdeeltjes besteld online en laten opsturen, goedkoop en correct afgehandeld.

Deze ervaringen heb ik ook met hem.
Ben reeds verschillende keren bij hem thuis in Grimbergen geweest om materialen op te halen.
Ook verzendingen via de post verlopen vlot.
Aan wie ligt het dan? :-\

;)

ronny-vdv

Ik wil er niet veel over kwijt.
Discussie over een artikel dat beschadigd was.
Het kan zijn dat het een goed man is, maar bij mij is hij niet correct geweest.
Mvg,

ronny-vdv