Snijplotter

Gestart door MARKLINRIJDER, 29 mei 2006, 17:12:38 PM

MARKLINRIJDER

De ramen liggen klaar voor verdere behandeling.

Dezelfde Cad tekening wordt door zowel de snijplotter als CNC machine gebruikt.
Door het werken met lagen kan ik een en ander in en uitschakelen.
Een uitgebreid verslag kan je kortelings vinden op mijn webstek.

Vinden jullie het optische in orde wat betreft de ramen?






Groetjes,

David

erik de noorman

Naar mijn mening meer dan in orde.[:0]

Erik

janjozef

ook naar de mijne
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

MARKLINRIJDER

Ok mannen dan weet ik dat ik goed bezig ben.

Op mijn webstek een pagina aangemaakt over de manier van werken.
http://www.cncmodelbouw.be/Van%20Cad%20naar%20Model.htm

Hebben jullie hier iets aan?

Groetjes,

David

Dirky

op je laatste foto lijkt het freesje weggelopen te zijn? Anders ziet dat er echt goe uit! Mooi werk!
Hoe dik zijn die latjes in de ramen? of hoe dun? [:)]

Dirk

MARKLINRIJDER

Dirk,

Klopt wat je zegt.  De styreen is ietsje naar boven getrokken bij het inzetten van de frees.  Al geluk had ik er enkele extra in de plot gezet.[:)]  De raamstijlen zijn 0,4mm dun.

Hier een eerste gevel met voorlopig ingezette ramen.





Groetjes,

David

Dirky

Ziet er OK uit! Hopelijk kan ik dat eens van dichtbij zien...

Mooi werk! 'k Zal zo snel mogelijk mijn CNC tafel in orde moeten brengen... daar heb je me alvast van overtuigd!

Dirk

doomslu

Weer heel mooi werk ! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

martintje

Ziet er super uit David.
Die raamspijlen lijken me vrij dik, maar dat zal wel zo moeten horen denk ik.
ook zijn ze vrij hoog, maar ook dat zal wel zo horen, anders had je wel dunner styreen gebruikt [:)].
ik zou allen de hoekjes wel bij werken met een een mesje. zodat de binnenhoeken niet meer rond zijn.
Als dat recht is, al alles ook gelijk wat dunner lijken. verder helemaal prachtig "King of the frees" [:D]
Mvg Marty

MARKLINRIJDER

Marty, ik probeer je advies op te volgen.[;)]

Hier de proef van de klinknagels:



Graag jullie mening.

Groetjes,

David

doomslu

Geef eens een idee van hoe groot het is ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

Het effect van de klinknagels is duidelijk maar je zou er een "referentiemaat" moeten bijplaatsen op de foto. We kunnen nu niet zien hoe groot de nagels zijn dus ook niet oordelen of ze al dan niet te groot zijn....
Het gebeurt maar al te vaak dat klinknagels te groot weergegeven worden. Toen ik vroeger wedstrijdmodellekes bouwde van vliegtuigkits op schaal 1/72 was steeds mijn eerste werk het wegschuren vd rivet-koppetjes. Die waren soms van die ordegrootte dat "x 72" resulteerde in nagels waarvoor je met 4 man moest zijn om ze te klinken! [:)]
Je bent op weg naar iets super! Met je eindafwerking zal alles vallen of staan... hoekjes uitsnijden, binnenslagen vh metselwerk snijden, het schilderen, verouderen... Je hebt nog veeeeeeeeel werk maar het resultaat zal uniek zijn!

Dirk

MARKLINRIJDER

De poort is zoals ze ligt, 31mm breed en 24mm hoog.  Gemeten van buitenzijde klinknagels tot buitenzijde klinknagels.

Op de foto vind ik het zelf erover.  Maar in het echt lijkt het me wel meevallen.

Op de foto van Tom, is het anders ook zeer goed zichtbaar.

Ik twijfel zelf dat het klinknagels zijn.  Het lijken me meer bouten.

Maar ik kan verkeerd zijn hoor.


SuSke

Naar mijn bescheiden mening zijn ze iets te groot en staat er op elk rijtje 1 teveel.
Als je ze iets verder uit elkar zet zal het waarschijnlijk ook beter overkomen.
Zijn die "nagels" en nu ingefreesd of langsachter doorgedrukt na een halve doorboring van je plaatje?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

teessee

op onderstaande foto kan je al een schatting maken van de groote van de 'klinknagels'.



Ik probeer eerstdaags eens lang te gaan om de maat te nemen.
Tom