Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

Misero met de desiro....

Gestart door ceuleer, 17 maart 2015, 16:12:14 PM

2012

Citaat van: NielsVV op 18 maart 2015, 11:29:45 AM
Ok, duidelijk. Dus als de stroomafnemers beneden zijn, zal er ook geen verlichting meer zijn in de wagon?
in eerste instantie wel, de lichten branden op de batterijen, in 2de ibstantie zal die op 50% verlichting terugvallen en veel later helemaal donker. verwarming, airco, ventilatie werkt meteen al niet meer omdat die zaken tevzel energie verbruiken om te kunnen werken met batterijen

Pascal Michiels

Enig idee wat de capaciteit is van die batterijen (professionele curieuziteit)?

2012

Citaat van: Pascal Michiels op 18 maart 2015, 13:49:26 PM
Enig idee wat de capaciteit is van die batterijen (professionele curieuziteit)?
is op 110 volt, meer weet ik ni

ward

#18
@ 2012...
Ik wist bij het schrijven enkel dat het ging om aanrijding, niet over het verdwijnen van hoogspanning tijdens de rit.. Uitleg ging dus over vermoedelijke aanrijding en alarmoproep... (Wat ook de informatie op railtime was!)
Ergens logisch dat in dit geval de stroomafnemers worden neergelaten als er geen stroom op de bovenleiding zit..
Bij een desiro valt de verlichting trouwens na een kwartier uit om de batterijen te sparen, maar met dit mooie weertje is dat het minste probleem..
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

2012

Citaat van: ward op 18 maart 2015, 19:25:24 PM
@ 2012...
Ik wist bij het schrijven enkel dat het ging om aanrijding, niet over het verdwijnen van hoogspanning tijdens de rit.. Uitleg ging dus over vermoedelijke aanrijding en alarmoproep... (Wat ook de informatie op railtime was!)
Ergens logisch dat in dit geval de stroomafnemers worden neergelaten als er geen stroom op de bovenleiding zit..
Bij een desiro valt de verlichting trouwens na een kwartier uit om de batterijen te sparen, maar met dit mooie weertje is dat het minste probleem..
Mja, k'zou nu ni altijd voor 100% railtime geloven :-)
En ivm stroomafnemers neer, tja, das regelmentering he, kga hier ni de ganse zogenaamde 7 minuten regel uit de doeken doen, da brengt ons te ver weg denk ik  ;D ;D
Verlichting valt inderdaad bij ene soort materieel al wa rapper op 50% dan de andere.

Pascal Michiels

Citaat van: 2012 op 18 maart 2015, 16:55:59 PM
Citaat van: Pascal Michiels op 18 maart 2015, 13:49:26 PM
Enig idee wat de capaciteit is van die batterijen (professionele curieuziteit)?
is op 110 volt, meer weet ik ni
110Volt DC? Meestal is dat 24VDC of 48VDC, maar ik vermoed dat het hier 24VDC is.

Dirky

Zo goed als zeker 110 VDC. Dat is ook een standard. bvb: De drivers voor de moderne LED verlichting zijn ontwikkeld om op 110 VDC te werken...

2012

Citaat van: Pascal Michiels op 19 maart 2015, 09:10:53 AM
Citaat van: 2012 op 18 maart 2015, 16:55:59 PM
Citaat van: Pascal Michiels op 18 maart 2015, 13:49:26 PM
Enig idee wat de capaciteit is van die batterijen (professionele curieuziteit)?
is op 110 volt, meer weet ik ni
110Volt DC? Meestal is dat 24VDC of 48VDC, maar ik vermoed dat het hier 24VDC is.
110 volt, daar ben zeker van, al genoeg naar die meterkes gekeken tijdens de opstart zunne.
er zijn dan wel zaken die op 24 volt werken, maar das dan sturings zaken, de batterijen zijn 110, daar twijfel ik niet aan !!!

Pascal Michiels


ward

AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

2012

Citaat van: Pascal Michiels op 19 maart 2015, 11:40:07 AM
Je hebt idd gelijk. Heb er toch een document over kunnen vinden:
http://www.hoppecke.de/content/download/files/verbinder/Verbinder45_Internet.pdf (blz 13)
T'zal wel dak gelijk heb ... heb er dan ook 5 dagen les over gehad vooraleer ik er mocht mee rijden he  8)