Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Noch-grasmaster

Gestart door Peter, 24 mei 2006, 10:52:35 AM

Steven86

[:D] Het is duidelijk iets voor de liefhebbers. Er gaat wellicht wel meer rechtstaan dan gras als het fout gaat... Effe serieus, ik denk dat de punt een komma is... Klaas mag het weten [:)]

Wat ik interessant vind, is de totale prijs van alle componenten. Tel daar de werkuren bij en de conclusie is helder. De NOCH Grasmaster is fair geprijsd...


Steven

janjozef

Er zal niets misgaan als ge uw materiaal goed onderhoud en niet met uw voeten in water gaat staan.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

citaat:
Hallo medespoorders, een tijd terug ergens iets gelezen dat iemand een gras apparaat zelf had gebouwd met het spanningsgedeelte van een electrische vliegenmepper.


Aangezien ik het zelf ook niet kon vinden, zelf maar een stuk online gezet op: http://www.nproject.nl/modelspoor-scenery/statisch-gras-leggen-op-de-modelbaan-2.html

Werkt wel leuk, (en hollands goedkoop) maar ik ga er denk ik nog een extra battery inzetten om wat extra kracht aan het ding te geven. [:D]

Havoc

Doet mij eigenlijk denken aan de zelfbouw toestelletjes voor ionen te genereren en rook te filteren. Meer dan een multivibrator en een cascade-schakelink was dat niet. Gaf ook enkele 1000V. Proberen waard, de componenten zijn niet zo duur.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

n/a

Ik heb er nog even wat aan gewijzigd. Een extra batterij is lastig om goed in te bouwen, maar het verwijderen van wat weerstandjes doet het ook prima. Ding blijft nu wel geladen als je de knop loslaat, dus wel even handmatig ontladen iedere keer. Hij gaat nu echt mooi, en de afstand tussen de modelbaan en de zeef mag nu groter zijn.

ruben13

knap werk ga ik ook eens proberen voor mijn niewe baan