Nieuws:

Nu in MSM 255 PRAKTIJK: Oranjestad: het maken van een bouwput * Bouwen van een tijdperk I stoomloc * Beladen ouderwetse goederenwagens, deel 7: speciaal transport

Hoofdmenu

Vraagje mbt Tillig dubbele Engelse kruiswissel

Gestart door Cozzy, 06 februari 2015, 11:56:46 AM

Cozzy

Hallo Frans,

Bedankt voor de extra info!
Fijn ook om te lezen dat ik niet de enige ben die hier tegenaanloop (≠ leedvermaak  ;))

Is er iemand die toevallig nog zo een wissel heeft liggen die nog niet is ingebouwd en een fotootje van de onderkant wil plaatsen?
Misschien hoef ik ze niet uit te bouwen, afhankelijk hoe de onderzijde eruit ziet...

Alvast mercie.
Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

SuSke

Zal donderdag in de club eens kijken.
Thuis heb ik ze zeker niet liggen :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

patrick smout

Tom,

ik heb hetzelfde probleem gehad met een Piko-A gebogen wissel.
Heb het opgelost via een alternatieve methode op een wissel die al in de baan lag (al verdient polariseren van het hartstuk / tongen wel de voorkeur als je vooraf alle verbindingen onderdaan kan wegnemen).

http://railwaybobsmodulebuildingtips.blogspot.be/2011/06/fixing-short-in-peco-insulfrog.html

mvg,

Patrick Smout
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

Rangeerduivel

Post 18 verduidelijkt goed wat ik bedoelde in post 3,
En dit probleem wordt nog groter wanneer het zwart isolatielaagje op het puntstuk weggesleten is.
Blijkbaar ligt daar dan de oplossing,voor mij althans...

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 08 februari 2015, 22:23:55 PM
Post 18 verduidelijkt goed wat ik bedoelde in post 3,
En dit probleem wordt nog groter wanneer het zwart isolatielaagje op het puntstuk weggesleten is.
Blijkbaar ligt daar dan de oplossing,voor mij althans...

;)
Lijkt mij een mooie oplossing, want ik ben van plan ook enkele van die peco insulfrogs te gebruiken in mijn schaduwstation.

Het probleem met de engelsman heb ik ook soms, ik heb er 1 in mijn modules zitten die soms een kortsluiting geeft, echter valt de boel niet stil want de kortsluiting is maar van heel korte duur.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan