Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Klaus Sp

Gestart door renstimpie, 22 mei 2006, 15:06:38 PM

n/a

Had ik er niet bij geschreven maar het was voor 6 verschillende types muren. Dan was ik dus meer dan de 80 euro kwijt geweest aan gietvormen + de tijd van het gieten. Daarna had ik een paar gietvormen waar ik niks meer aan had gehad.
Okay, die had ik 2ehands kunnen verkopen of ook voor de lol op ebay gietvormen aan kunnen bieden.

Ach, uiteindelijk ben ik misschien net zo duur uit maar heb ik er geen werk van gehad. En ebay is ook een hobby [:D]

janjozef

raar volk die Nederlanders, ieder ander zou zeggen ik giet ze zelf het is tenslotte mijn hobby, nee hier noemen ze dat "werk" [;)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

citaat:
Geplaatst door janjozef
Dat maakt toch ook 80? kun je al 5 mallen voor kopen.
... of heel wat siliconen, voor nog meer mallen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

citaat:
Geplaatst door janjozef

raar volk die Nederlanders, ieder ander zou zeggen ik giet ze zelf het is tenslotte mijn hobby, nee hier noemen ze dat "werk" [;)]

Jan



Ja jan je hebt helemaal gelijk,ik heb vanmorgen juist de boom in de tuin omgehakt,en daar ga ik van middag balken en planken van zagen.
De boom heb wel gekocht,eerst wilde ik hem nog zelf kweken van een eikel.
maar ik kom geen geschikte vinden,ik woon waarschijnlijk toch te ver van de grens.[:D][:D]
Morgen timmer ik dan van mijn zelf gezaagde hout een tafel,als ik tenminste kans zie vanavond voldoende spijkers te veilen.
en die hamervormige steen in de tuin er nog ligt.[:0]

niet boos worden hoor het is maar een geintje

wim ysbeer

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ysbeer
niet boos worden hoor het is maar een geintje
[:D] [:D] [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Wim ik begrijp je best en ben niet boos maar moet je toch aanraden na het verzagen van de boom het hout een jaartje te laten drogen [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rotsgieter

Of de mallen van conrad dezelfde zijn als die van KS weet ik niet zeker daar ik er bij conrad nooit heb gekocht maar ik heb wel in de conrad catalogus dezelfde papieren erbij zien liggen van KS dus ga ervan uit dat het KS mallen zijn, ook de vorm van de mallen zien er hetzelfde uit maar nogmaals zekerheid heb ik niet dus hang je er niet aan op.

mvrgr.  Hans

PeterC

Gisteren heb ik tevergeefs in Dortmund naar de stand van Klaus Sp?rle gezocht (normaal elk jaar aanwezig) [:(].  Ik had nog enkele mallen nodig.
Weet er iemand waar die mallen in Belgi? te bestellen zijn of is het eenvoudig mogelijk om via mail de mallen rechtstreeks bij Sp?rle te bestellen (een website bestaat blijkbaar (nog) niet)?
Groetjes, Peter


jacques timmermans

PeterC,

Klaus Sp?rle levert zonder problemen rechtstreeks aan de eindverbruikers. Bestellen kun je op volgend adres:

Werkstatt Sp?rle
Belsenstra?e 19
D-40545 D?sseldorf.
Tel: 02103-287841.
Fax: 02103-287842.
Email: klaus.spoerle@t-online.de

Jacques Timmermans

Kees-Jan

Nee een website is er nog niet. Voor Eddy van Anita-Decor, die ook deze mallen verkoopt, heb ik, een domeinnaam gerserveerd. Binnenkort, zo vertelde Eddy mij, zal hij aan een site gaan beginnen.

Kees-Jan

NB heb alleen voor Eddy de naam laten registreren en de naam www.anita-decor.com is niet voor mij en ik doe er verder niets mee (er bleek namelijk een verhaal rond te gaan dat ik de naam had laten registreren om er zelf beter van te worden).

PeterC

Kees-Jan,
Hou jij ons op de hoogte wanneer deze site in de ether is en of we online kunnen bestellen?
Groetjes, Peter


PeterC

Jacques,
Mijn Duitse woordenschat om te schrijven is eerder beperkt, maar ik onderneem eens een poging om een mailtje te sturen.  Bedankt voor de reactie!
Groetjes, Peter


ysbeer

Stuur een mailtje aan

klaus.spoerle@t-online.de

schrijf ineen soort duits/nederlands wat je wil en je ontvangt een catalogus van hem,voor niks per EMAIL.
Daar staat ook alles over bestellen in.
wim

Dirky

Mailke gestuurd naar Klaus en binnen de 10 minuten antwoord gehad... da's service!

PeterC

Dankzij enkele bereidwillige forumleden ben ik nu in het bezit van een catalogus en handleiding en heb ik een (vertaald) Duits mailtje kunnen sturen.  Inderdaad na een tijdje had ik al bericht terug van Klaus Sp?rle en kan ik via mail bestellen.
Aan de forumleden die mij PM hebben gestuurd: bedankt!
Groetjes, Peter