Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

PeterC

Koterijen dat het een lieve lust is.  Op elk beschikbaar oppervlak een kot zetten.  Heel herkenbaar als je eens met de trein de achterkanten van woningen in oude steden ziet.

Heel knap!
Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

het kot is prima,maar ik denk om de duiven binnen te roepen dat er in de omgeving van het kot nogal veel vensters gesitueerd zijn,die duiven die binnen komen zijn nogal schichtig en door beweging achter het vele vensterglas zouden ze kunnen afgeschrikt worden :-\ blinde muren hadden beter geweest !

jodo

super mooi straatje met herinneringen uit onze tienerperiode ! prachtig !

OlivierV

Floris,

Ik vind het best wel gelaagd, inderdaad een herkenbare koterij uit het Luikse, zeker als je al eens door Renory gefietst hebt, dan komt dit je zeer herkenbaar voor.
Als je nog eens aldaar zou gaan en je wil een glaasje nuttigen dan kan ik je alvast "Le Pot Au Lait" aanbevelen. Een heerlijk waanzinnig biercafé met een heel maf interieur.

https://www.flickr.com/photos/65397723@N03/sets/72157667899512902
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

eddy

Dag Floris,
er ontbreekt nog gaas .Googel maar eens op spoetnik voor duivenhok ,en dan naar de afbeeldingen kijken,dan zal u wel zien wat ik bedoel.

groeten eddy

Floris

Dank allen!
Gaas is duidelijk, ik zet er na het schilderen wat fijn etsgaas in, dan loopt t niet dicht met verf. Dan de duiven zelf nog... Is zo'n hok eigenlijk meestal open of dicht?

En dank voor de tip, Olivier. Dier pot au lait ziet er wel serieus fascinerend uit!

eddy

Open als de duiven weg zijn voor een wedstrijd en zo komen ze binnen in het hok waar de duivenmelker de ring afneemt. Anders gesloten,aan u de keuze.

groeten eddy

Thommy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 juni 2018, 18:52:34 PM
het kot is prima,maar ik denk om de duiven binnen te roepen dat er in de omgeving van het kot nogal veel vensters gesitueerd zijn,die duiven die binnen komen zijn nogal schichtig en door beweging achter het vele vensterglas zouden ze kunnen afgeschrikt worden :-\ blinde muren hadden beter geweest !

Heb er ook al gezien die 1 hadden in een tuin omringd door buren hoor. En dan ook nog eens met een grasmachinerobot in de tuin zelf. Dus het kan

Echter allemaal op kleine verdiepjes das mss wel minder logisch
Greetz

Thommy

Floris

Tja, de betreffende duivenmelker had de plaats en omgeving van z'n kot niet echt voor het kiezen, ruimte had ie bepaald niet... cockerill heeft ooit driekwart van z'n tuin afgesnoept om daar ooit iets belangrijks te doen en daar nu wat puin neer te gooien en vlinderstruiken te kweken.  8)

raf

mooie en bekend zo een duiven kot.vele jongeren zijn zo begonnen met een tienie mini duivenkotje met 2 duiven der in

blijf ik met een vraag zitten
waar laat je al die mallen van al die huizen
floris je moet daar een enorm arsenaal van die gietmallen hebben liggen mijn gedacht
want ok je kunt zaken hergebruiken doe ik ook maar zoveel dezelfde gevels heb je niet
en voor elk type golfplaat alleen al heb je dus meerdere mallen nodig

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Floris

Nou, t valt wel mee qua mallenarsenaal... sowieso bewaar ik niet de mallen zelf maar alleen de originelen waar die van zijn afgegoten want de silicone van de mal bederft na een tijdje, bewaren heeft dus geen zin. Gewoon mal maken en opgebruiken, je trekt er gemiddeld een gieting of 40 uit. Heb hier t doosje met originelen staan, tis twee keer een schoenendoos ongeveer...

raf

Ja doe ik ook zo de originele bewaren maar de eerste uit de mal bewaar ik ook nog eens
zodat ik daar een reserve mal van kan maken
40 stuks is in de scheeps modelbouw zo opgewerkt LOL
ik heb voor 2 boten reeds 250 stuks van een zelfde patrijspoort nodig

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Martin Welberg

Spoetnik zit eerder boven de openslaande ramen, en duiven...die zitten meest binnen..

Floris

Ok, mooi, scheelt weer moeite qua duiven kleien. Bij even googlen op duivenkot zag ik juist vaak wel ramen boven de spoetnik, of een stuk doorzichtig golfplaat, nouja, iets met licht in elk geval....

Goed, ondertussen even de tussenstand, hier een foto van vorige keer maar dan zoals t er nu bij staat. Dit huizenblok is bijna klaar om in de verf te zetten en er ligt al een begin van stoep omheen, nog niet af maar genoeg om de huizen op hun plek te houden:
DSC_0694 by Floris Dilz, on Flickr

en de achterkant, op de baan de zichtkant:
DSC_0692 by Floris Dilz, on Flickr

straatkant noggeris, omdat je daar straks dus geen moer meer van gaat zien...
DSC_0695 by Floris Dilz, on Flickr

De twee baume et marpents staan inmiddels in de verf, nog even een laag viezigheid binnenkort, en ooit decals enzo. Nouja, geel dus, met zwart en streepjes. Toevallig paste een bestaande decal voor een bergingstank aardig op de bufferbalk.
DSC_0690 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_0691 by Floris Dilz, on Flickr

Goed, komend weekend niet zoveel tijd voor t fijne werk, want bakkie timmeren en andere smoesjes maar dr wordt hopelijk tussendoor nog wel wat gerommeld. Vaart zit er aardig in op t moment en dat wil ik wel zo houden eigenlijk.  8)

Michiel

Floris, ook ik volg je kunsten met uitermate veel bewondering. Dit is een niveau van modelbouw waar ik enkel van kan dromen. Je bent fantastisch goed bezig. Dit draadje is zó genieten met elke update.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)