Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

marctje

tof wagentje, ik heb zelf met zo een visa gereden. 2 pk'tje  in een moderne carrosserie maar met een 750 cc motor, max. snelheid 100 km/uur en in de winter een schuif voor de koeling steken anders starten hij niet door de koude lucht.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Floris

Na het weekend komt weer een nieuwe aflevering van de visa, want heb er nog een en ander aan zitten verbouwen en een nieuwe mal gemaakt... dit ligt dit weekend uit te harden, mezelf kennende heb ik dinsdagavond ook meteen de eerste in elkaar zitten.

Maar goed, ondertussen nog wat verder zitten pulken hierzo... kijk zelf maar een beetje wat en hoe, ga ik eens wat te vreten organiseren, dat moet ook nog.

IMGP7645 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7644 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7638 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7636 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7646 by Floris Dilz, on Flickr

doomslu

Ik vraag me af waar dit gaat eindigen...

Smakelijk trouwens!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

sdz1976

Kan alleen maar herhalen dat ik er blijf van genieten.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

Mooie troep dat je er weer van gemaakt hebt (op de tafel, niet in je bord) ;) ;)
de georganiseerde slordigheid van het bouwen, verbouwen, afbreken, herzien en toch maar laten zitten, zoals het in het echt er aan toe gaat.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Metpetergaathetbeter

Floris, jij bent gewoon van een andere wereld als je hier op aarde met pulken bezig bent dan ben je gewoon aan het peuteren in je neus, maar want jij toont dat valt daar toch niet onder......................fraai ;)

Gerolf

Citaat van: sdz1976 op 04 juni 2017, 20:14:33 PM
Kan alleen maar herhalen dat ik er blijf van genieten.

Ik kan het niet beter zeggen -  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pierre

Mooi .. mooi .. mooi .. ik ga er helemaal van stotteren. Schitterend werk man! ;)
Groet Pierre.


Chrisrail

#1254
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

stoomlokje


Floris

#1256
Dank!
Ondertussen same player shoots again wat betreft de visa, nu is ie wel aardig wat de verhoudingen betreft. Én dit keer wel beige. De groene er achter voor de vergelijking, zoek de verschillen.
1978 citroën visa by Floris Dilz, on Flickr

Metpetergaathetbeter

#1257
de ene mankeert ruitenwisser(s) :-\ spiegel mankeert en is vooraan niet geschilderd of moeten we achter iets anders zoeken?
Bumper vooraan is anders,carrosserie is voor de voorste band verschillend korter en daardoor een kortere bumper, voorruit is groter gemaakt en er lijkt geen glas in te zitten,achterste deuren hebben een verschillende groot en kleine ruit en vorm  ;)

Floris

banden zijn wat te groot, velgmaat eerder wat te klein... dit zijn wielen van een norev renault 16, kwam het meest in de buurt van wat t wezen moest, toen ik nog dacht dat dit een klein tussendoorklusje ging worden en t niet de moeite zou zijn zelf goeie wielen te maken... Maar t gaat niet om het ontbrekende schilderwerk, ruiten en losse details, dat komt nog. Bij de beige zit de vooras (en dus spatbordopening) een dikke millimeter meer naar voren, achterwielen wat naar achter, achterdeur is met ruit en al een stuk verlengd naar achter en beide bumpers zijn ingekort.
Geloof dat dit zo'n beetje t maximale is dat ik eruit krijg, voor het complete nieuwbouw wordt (die me inmiddels minder tijd gekost zou hebben, maar ja, zo gaat dat  ;D)
Citroen Visa 1978 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7656 by Floris Dilz, on Flickr

Volgende keer maar es van nul af aan zelf aan de slag en zien hoe ver ik kom... heb al wel wat ideeën.  8)

Metpetergaathetbeter