Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Martin Welberg

Vin 'r geen hol an  :P   ;D














Voor dat iedereen over de zeik gaat, Florois weet wat ik er mee bedoel  ;)

Herwig

Blijvend indrukwekkende dinges..

(et pour les flamands la même chose          gesnolten          ach ja, als het niet klonk dan botste het maar)

Jurgen

Of je 't nu lomp vindt of niet, ik vind het gaaf! Mocht je er vanaf willen, ik zet 'm wel in mijn vitrinekast hoor.  ;D

Om maar te zeggen dat ik het prachtig werk vind. Maar ja, ik heb hier ook nog niets anders verkondigd, dus ik val in herhaling.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

RUNE

Het blijft boeien dat repetitief gedrag van je  :), top.
Hopelijk hou je er op latere leeftijd niets aan over.

Floris

nou, de luiktorpedo is nu medium compleet, misschien regel ik dr ooit nog decals voor enzo maar dat zien we wel....
IMGP9486 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP9494 by Floris Dilz, on Flickr

De andere twee hebben ondertussen opschriften en nog wat weathering gehad dus ik vind ze nu klaar

IMGP9478 - Copy by Floris Dilz, on Flickr

IMGP9480 by Floris Dilz, on Flickr

voor wie er een in die oude versie wil printen en bouwen, heb nog een stapeltje decals over dus stuur maar foto's van je gebouwde wagen (nee een vaag plan om misschien ooit iets te gaan maken is niet goed genoeg) en je adres en ik stuur je wat decals als ik ze nog heb (ik vermoed dat t niet storm zal lopen maar ja je weet nooit  8) )

sdz1976

Doe opnieuw met een diepe buiging mijn goed af  8)  8)  (eerst wel eens achterom kijken of er geen likkende TEE aankomt ;D


Grtz,

Samuel
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Floris


Jurgen

Citaat van: Floris op 03 december 2023, 17:08:59 PMIMGP9480 by Floris Dilz, on Flickr

Ik ga niks zeggen over de wagen, daar wordt al genoeg over gezegd.

Maar die achtergrond... Zo echt!

Alles onder de dikke buis, achter de wagen, vind ik wel enorm geslaagd. De dikke buis en alles erboven vind ik dan net iets minder realistisch ogen. Gaat hoogstwaarschijnlijk door de lichtinval en de positie van je camera enzo komen, dus wil ik er geen kritiek op geven. Ik wil het wel dringend eens op een expo zien, want dat is voor mij ook al even geleden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Floris

Nee je hebt zeker gelijk, de lucht is wat te donker ten opzichte van de buis, daardoor oogt een ander nu niet lekker.
Zo was t eerst, met vrijwel witte achtergrond.
IMGP3412 by Floris Dilz, on Flickr
Ben erg blij met de onderrand van de huidige achtergrond maar daar bovenaan... nee. Maar ja, t zit er nu eenmaal op, kan t in theorie wel vervangen maar das nogal een klus zegmaar. Alle scenery afdekken en dan met een spuitbus aan de slag is ook een mogelijkheid, maar uh ja, nog es nadenken hoeveel zin ik daar in heb.


Jurgen

Ach, er is zo veel anders te zien op dit diorama/minibaantje dat die lucht tijdens een expo niet eens gaat opvallen bij het publiek.
En bij zo'n fotoshoot vallen die dingen dan nog eens veel te harder op.

Gelukkig weet ik dat je jezelf niet laat ontmoedigen door dat kleine puntje van kritiek. Zoals jij er tegenaan vliegt, daar kan ik alleen maar respect voor hebben.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Floris

ontmoedigen? neuh, aanmoedigen om dr wat aan te doen.  8)

Martin Welberg

Citeerdiorama/minibaantje

Zou toch niet durven zeggen dat het een minibaantje is....

Jurgen

Citaat van: Martin Welberg op 07 december 2023, 10:45:08 AM
Citeerdiorama/minibaantje

Zou toch niet durven zeggen dat het een minibaantje is....

Mja, zoals ik eerder al zei, 't is lang geleden dat ik het nog op een expo zag. Het is niet zo dat ik een stalker ben van Floris en elke expo ga kijken.  ;D  Geen idee dus hoe het er in zijn totaliteit nu uitziet. De laatste keer is alweer een paar jaar geleden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Railroadtycoon

Citaat van: Floris op 03 december 2023, 17:08:59 PMnou, de luiktorpedo is nu medium compleet, misschien regel ik dr ooit nog decals voor enzo maar dat zien we wel....
IMGP9486 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP9494 by Floris Dilz, on Flickr

De andere twee hebben ondertussen opschriften en nog wat weathering gehad dus ik vind ze nu klaar

voor wie er een in die oude versie wil printen en bouwen, heb nog een stapeltje decals over dus stuur maar foto's van je gebouwde wagen (nee een vaag plan om misschien ooit iets te gaan maken is niet goed genoeg) en je adres en ik stuur je wat decals als ik ze nog heb (ik vermoed dat t niet storm zal lopen maar ja je weet nooit  8) )


Welke assen heb je voor deze modellen gebruikt en heb je die rechtstreeks in het Resin geplaatst? Dat laatste denk ik toch niet.
Ik ga ze ook printen, heb alleen wat moeite met de printer  :-\


Floris

ja hoor, assen zo in de resin gestoken, werkt in de praktijk goed genoeg, ding gaat niet eindeloos veel rijden en is niet te zwaar. De assen die ik gebruikt heb komen uit een rommelbak op werk dus geen idee wat de oorsprong is, maten staan in de bouwbeschrijving. Welke assen er goed passen is ook afhankelijk van de toleranties van je printer, dus gewoon wat draaistellen printen en proefpassen met wat asjes van wagens die je hebt liggen, dan kun je nabestellen wat er past.
succes met de printer!