Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Wekelijkse kost

Gestart door loebaske, 27 januari 2015, 12:28:49 PM

nick_9450

Dag Eric

Lang geleden, hopelijk ken je me nog :)
altijd tof je bezigheden te zien , heb er altijd naar uit gekeken voor iets nieuw te zien xd

groeten nick

guydhaese

Dag Eric,
ik heb je draadje nu pas ontdekt, en ik vind het resultaat van je werk ronduit schitterend!
Het geeft echt 'goesting' (om 'ns een mooi Vlaams woord te gebruiken) om het (eindelijk) ook zelf 'ns te proberen.
De sfeer die je schept vind ik echt typerend voor onze contreien.
Klein vraagje: gebruik jij soms Redutex-folie voor de dakpannen?  Jouw daken zien er nl. heel fijn uit en met duidelijk reliëf.  Zo niet, hoe heb je de pannen nagebootst?
Met vriendelijke groet,
Guy

loebaske

Bedankt voor jullie reactie, ondertussen is er weer al wat veranderd en foto's volgen wel eens...
Guy, de gebouwen dus ook de pannen zijn gelaserd, deze kits zijn van C-traccs en verkrijgbaar bij de vakhandel...

loebaske

#93
Een kleine up date

De dektegels geplaatst en de betonnen steun wat geweachterd en de glazen afscherming boven de spoor doorgang geplaatst..



De baan een nieuwe toplaag gegeven, want stond me niet aan en een lijntje  ;) getrokken..


marc goovaerts

Mooi strak. maar als je het wegdek zo mooi geweatherd hebt, zou ik ook nog eens over het lijntje gaan. Een vers geverfde lijn is in de realiteit een zeldzaamheid.

loebaske

Dat komt nog Marc en nog wat anders ook...voor straks  ;)

dani

toch wel goed bezig hoor Eric !!!
Ik ga me binnenkort nog eens naar jouw omstreken moeten begeven, er zit daar precies iets in 't water of in de lucht waadoor je ne crack wordt in scenerybouw :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske

#97
Zou het niet weten als hier iets in het water of de lucht hangt Dani...
Ondertussen wat verder gedaan...

Dit vrachtwagentje gaat voor frustratie zorgen op de ring...


wat geweachterd want ook de diesel tank bestaat duidelijk uit 2 delen, effe bijgewerkt met putty... en eens een proef opstelling gedaan



De vrachtwagen heeft eerst de vangrails geraak, maar waarom....in slaap gevallen bestuurder, vermoeide bestuurder....dagelijkse kost ??
Gelukkig komt de bestuurder er goed uit, enkel maar wat schrammen door op de ruit te stoten...n



heeft eerst de midden berm geraakt en daarbij een klapband opgelopen, is dan bijna niet bestuurbaar met alle gevolgen van dien, een vervroengen wiel en dan nog eens de lading op de weg...





met alle gevolgen...een truck in schaar (nog geen foto) en hele lange file (nog geen foto) en dat is nog niets alles, het spoor heeft ook zijn ding.....dat komt nog   ;)


Rangeerduivel

#98
Ziet er goed uit van jouw kant,
ware het niet dat de vrachtwagen van een merk is dat hier in Belgie NIETvoorkomt,
Daarbij is de 'Amerikaanse' vrachtwagen uitgerust met een 'Duitse Meiller kipper' die dan in werkelijkheid een telescopische piston heeft
https://www.google.be/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRxqFQoTCLy4q4C178cCFQS3FAodzVcOnw&url=http%3A%2F%2Fwww.schwarzbau.net%2FSeiten%2Fmemo2.htm&psig=AFQjCNH67VgisubgwiBExHRJTI324ZwIMA&ust=1442075616836831
en niet deze die hier te zien is...
Ik apprecieer je werk Eric,maar ik wou hier even de "rivettenteller" uithangen,een beetje als straf voor de uitlating
Citaat van: loebaske op 11 september 2015, 17:43:35 PM
....in slaap gevallen bestuurder, vermoeide bestuurder....dagelijkse kost ??
Dit omdat er bij de treinen in model hoge normen gehanteerd worden,en de rest blijkbaar niet belangrijk is!
Ik ben reeds een paar jaar uit de running,maar stoor mij nog steeds aan het cliché dat alle ongevallen veroorzaakt worden door "oververmoeide" chauffeurs!
Maar stoor je er niet aan,je bent goe bezig!  ;D

En ja,je hebt gelijk,met een vervroengen wiel kan je een geweachterde vrachtwagen niet sturen! ;D ;D

;)

Huugooke

Geeft'm het zulle, Rudy! Just is just! En zo ziede maar dat we vanalles van mekaar kunnen leren!

loebaske

#100
Maak me daar niet druk om.....
Wie beter kan laat het hier maar zien, er zijn modelbouwers die iets durven laten zien en alle respect voor hun project...
voor mij hoef het allemaal niet, ik heb fun aan wat ik doe...en weet ook niet welk model vrachtwagen echt op onze wegen rijd, er ontbreekt toch nog een nummer plaat, zal dan wel uitkijken wie ik als slacht offer kan gebruiken, kan ook nog het vrachtwagen label vervangen door een M....
Ik heb lang gezocht naar een HO model die betaalbaar was om toe te takelen, maar swoit.... heb geen zin meer om hier nog foto's te plaatsen, zal altijd wel iets mis zijn  ;)



Gerolf

Leuke scène, Eric. Over types vrachtwagen ken ik veel te weinig, maar ik vind het wel straf dat het chassis verwrongen is
ik zou denken dat de camion eerder op zijn kant zou liggen dan dat er zoiets gebeurt  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

#102
Net niet Gerolf, wou die fout niet maken zoals eerder gebeurde ongevallen op exclusieve banen waarvan de wagens recht uit de verpakking komen en op hun zij liggen...

Heb me ook wat gebaseerd op foto's van ongevallen die op het internet stonden en knipsels uit kranten...

ERVIN

Ik vind het geweldig , erg origineel en realistisch , het plaatje klopt gewoon. ;)

marc goovaerts

Citaat van: loebaske op 11 september 2015, 18:41:21 PM
heb geen zin meer om hier nog foto's te plaatsen, zal altijd wel iets mis zijn  ;)
Allee jong, laat u niet doen. Dan geeft ge die sujetten nog gelijk ook.