Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Wekelijkse kost

Gestart door loebaske, 27 januari 2015, 12:28:49 PM

marc goovaerts

Hoe dik zijn de draadjes uit een telefoonsnoer eigenlijk ?

loebaske

Het zijn deze die ik heb gebruikt en vermoed 0.3

doomslu

0,3 mm is in werkelijkheid 26 mm, wat misschien lichtjes over gedimensioneerd is, maar het leek me dikker. Schijn bedriegt.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Vind dat ook Luc, natuurlijk zijn die steentjes wel heel fijn en lijkt die elektriciteit kabel dikker, zou nog de telenet kabel moeten bij leggen, denk daarvoor een koperdraadje te nemen van een muliti cord kabel???die is dan maar half zo dik...is niet simpel allemaal, vooral door die macro opname, als je het ziet met het blote oog komt het wel tamelijk goed over...

PeterC

Eric,

Ik heb de indruk dat je je niet verveeld!  Mooi werk!  Meer van dat!


Groetjes, Peter


loebaske

Das just Peter, een geluk dat we een fijne hobby hebben...zou anders niet lang volhouden met de TV en boekkes  :(

Johnnytrein

Eric, je vergeet internet nog in je lijstje
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Dirky

Mooie details Eric,

Telefoondraadjes zijn 0.36mm dik (wat ik hier heb toch).
De dunste draadjes zijn wellicht de wire-wrap draadjes. Die meten 0.2mm... of lakdraad, die is er nog veel dunner maar dat wordt dan ook weer moeilijker om te bevestigen.


Thommy

zeg dan dat het kabel voor distributie is? die is dikker... En sommige, maat van me werkt bij Telenet, leggen bij die kabel dan nog telefoon ed.
Greetz

Thommy

loebaske

weer ietsje verder gedaan....




ERVIN


sdz1976

Is al een prachtig hoekje geworden.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Metpetergaathetbeter

leuke buurt maar dat braakliggend stuk is toch gevaarlijk om uw been te breken zo verwaarloost ! :-\ ;)

loebaske

Dat uwe oprit Peter...
ah ja Peter, de schouw is aangepast en het zal niet meer binnen regen !!!!
Altijd goed dat men sommige fouten opmerkt, want ik kijk er over...

Ben nog bezig met wat kleinigheden en dan gaat het effe in de hoek staan, na een hele tijd weer eens boven halen en men heeft weer inspiratie...voor details  ;)


Metpetergaathetbeter

#74
tof gegeven ! ;)

die verwaarlozing vond ik net tof en zo zijn er vele plaatsen in VL.,Bel., Eur en de wereld !

Groeten Peter ;)