Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Wekelijkse kost

Gestart door loebaske, 27 januari 2015, 12:28:49 PM

chef garde


loebaske

Op aanvraag enkele foto's

Niet evident om in auto's een foto te nemen met bestuurder/passegier
Heb wel één zaak geleerd om geen bulk auto's te kopen in de grabbel ton, bij zowat alle wagens ontbreken spiegels, zal dienst doen
om ergens in een garage of om de hoek te plaatsen...
Nummerplaten ontbreken ook nog.





Alles wordt uit elkaar gehaald, hier een vrachtwagen die nog in behandeling is..foto volg nog van het resultaat..



Het plezantste is idd. een vrachtwagen, je kan meer details aanbrengen, dit is nu toevallig een DHL






Weer alles samen gevoegd en de spiegels gemonteerd..met de antennes op het dak



Eens op de expresweg gezet...die remsporen is voor een vrachtwagen die in schaar staat, die foto's volgen nog wel  :)






SuSke

Die verwering van het dak van die DHL'er is wel knap gedaan  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Knap gemaakt Eric , zo rijden die dus in het " echt " ook rond hé. ;)

Floris

jaaaa auto's met bestuurders en troep erin, fijn! Bij geparkeerde auto's de wielen gestuurd zetten, dat doet het ook altijd goed. Wel altijd een rotklus want autootjes moeten altijd draaiende wielen hebben want je rijdt er nooit mee. Niet-draaiende maar wel sturende wielen is technisch zeker niet moeilijker en zou voor modelbanen veel handiger zijn, dus doet geen enkele fabrikant dat.  :-X

marc goovaerts

Wat ze ook niet doen: makkelijk demonteerbare wagentjes produceren om zo'n aanpassingen mogelijk te maken.
Je moet maar eens proberen bv een N-Wiking zonder schade uit elkaar te halen  >:(

Als we in staat zijn een huisje van +100 onderdelen in elkaar te zetten, denken ze dan echt dat we problemen zouden krijgen met de drie-vier (3-4) onderdelen waaruit die opgebouwd zijn ?

loebaske

Marc & Floris dat is nu eens een punt waar ik volledig achter sta en de mogelijkheid om deuren te openen, heb al 2 auto verpruts door dit te willen doen, het moeilijkste zijn de ramen, bijna niet te versnijden zonder dat er een barst optreed.

Sommige metalen auto's moeten uitgeboord worden voor je ze open krijgt.
Wielen mogen idd. ook van mijn part vaste zijn (lijm ze toch meestal vast), ook al eens toegepast dat die in parkeer modus te zetten, met het gevolg >>breuk  :(

Toch bedank voor het meedenken, ideeën en voorstellen zijn welkom.

Metpetergaathetbeter

Een winkel ?  bied/bood bouwdoosjes van (excl.?)wagens aan op 1/87 waarvan ik dacht dat je ze kunt bouwen met (ge)open(de) deuren  :-\

Metpetergaathetbeter


Metpetergaathetbeter

Bovenaan staat toch te lezen met te openen deuren !   ;D ;)

Floris

Om ramen te verhakselen zonder barsten kun je ze beter zagen dan snijden, met een dun scherp zaagje, een roco railzaagje bijvoorbeeld. Ik ben zelf niet zo voor deurtjes die open kunnen want dat gaat nooit zo mooi aansluiten als in het echt en dan oogt het als speelgoed.

755philippe

Knap gedaan Eric. Wat ik nog zou willen doen is deze wagens (vrachtwagen) te voorzien van leds  en aandrijving om deze 'echt' te laten rijden maar dit is wel vrij duur.
Mvg

755philippe

Peter

Ben momenteel zelf bezig met Led's in een aantal auto's te monteren, en dat gaat eigenlijk vrij goed.
Heb het geluk gehad dat Gerolf me het heeft voorgedaan aan een moeilijk model (een autobus) en ik bedank hem dan ook voor de uitleg en de tips die ik van hem kreeg.
Als je het zelf wil doen zorg je eerst voor de geschikte Led's, weerstandjes en vergeet niet de plaats rond de lampen zwart te schilderen. Nadien kan je eventueel er no een andere kleur over zetten.
Het moeilijkste aan heel de zaak is sommige modellen open te krijgen
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Dat ga ik nooit doen Philippe, want de wegen die ik maak zijn gebaseerd op de echte wegen en is zo brut dat de vrachtwagens/auto's echte vering zou moeten hebben om te kunnen rijden, de straat is dus geen ijspiste...ledjes, daar begin ik ook niet aan, aangezien de voertuigen niet rijden, natuurlijk is dat ieder zijn keuze..

loebaske