Iedereen beroemd

Gestart door Houdini, 16 december 2014, 19:03:16 PM

ceuleer

Citeer
Gunter, merci om het online te posten

Graag gedaan hé mannen.  ;)

En Ruben, mensen willen duidelijk iets herkenbaars. Maar sommige mensen vinden bepaalde hobby's belachelijk.
Ik zou zeggen zoals Nigel in het filmpje "ik ben lekker in de zaal hier aan het chillen"  :)

jakke

Gunther,
bedankt voor 't filmpje

Spijtig dat de scenarist een cliché bevestigd wou zien...

Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Metpetergaathetbeter

anderzijds jammer dat men zich laat verleiden om te doen wat scenarist  vraagt,eens te meer onze hobby belachelijk gemaakt ! Zonder dat hadden ze misschien ook gefilmd !

Groeten Peter ;)

PS voor een paar jaar vroeg men ons ook om te  mogen komen filmen, inderdaad met hetzelfde scenario de pet en die fluit maar wij hebben bedankt !  :-\ :)

centauri167

Het blijft zielig hoe men deze hobby graag in het belachelijke wil trekken ...
Uiteindelijk is het een hobby waar, behalve de vrouw des huizes misschien, niemand last van heeft en de gemeenschap niets kost, in tegendeel, ze is goed voor de economie.
En toch krijgt men er een kik van op dit belachelijk te blijven maken en de mensen die deze hobby beoefenen te bestempelen als kinderen die spelen ...  >:(

marc goovaerts

Nu, dit item van 'iedereen beroemd' heeft er wel al een gewoonte van gemaakt om heel wat mensen belachelijk te maken. Door een producer waarschijnlijk ooit bedoeld als de Vlamingen 'een ironische spiegel voor te houden' via een Surinamer-van-dienst. Daarna uitgevoerd door een regisseur met de fijnzinnigheid en het niveau van fijngevoeligheid van een gemiddelde ongeschaafde plank...

Huugooke

Als je zo naïef bent om aan dit soort programma's mee te werken zonder er eerst eens over na te denken hoe het op het scherm gaat overkomen, moet je achter af niet komen klagen! "Uitlach-TV " is nu eenmaal 90% van wat de zenders aanbieden, ook weer zo'n voorbeeld van hoe het aan respect ontbreekt, ook onder volwassenen.
Als je in een varkensstal wil rondlopen moet je niet klagen over de stank.
Gelukkig is dit programma alweer lang vergeten; het filmpje zal in het niets verdwijnen tussen de gigantische mestvaalt die utube is.
Voel je je nu echt beschaamd over je hobby? Of dat je met je voeten hebt laten spelen?
En ja, ik draag ook al eens pet, zo'n gestreepte machinistenpet.

ceuleer

Ik bekijk het als gratis reclame voor de modelspoorclub Het Spoor op de nationale tv.
Ik denk dat de leden van de club het zo ook zullen bekijken, en blij zijn met de uitzending.  ;)

grz,
Gunter

vanmiegroet

Je kan het op verschillende manieren bekijken: hobby belachelijk maken en het kweken van clichés.
Of je kan aan de hand van "herkenbare" zaken mensen betrekken en ze uitleggen hoe er aan modelbouw wordt gedaan.
Ze zien de close-ups en het werken er aan, er wordt zo zelfs uitgelegd dat we in Sint-Niklaas alles zelf bouwen.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

doomslu

Ik heb het filmpje eens bekeken.
Het valt nog mee, vind ik.
Alle hobbys en sporten kunnen in het belachelijke getrokken worden, als men wil.
Positief is hier dat hij toch een zekere bewondering uitspreekt voor de mensen die alle zelf maken.

De makers van het programma hadden de redactie gecontacteerd om een geschikte locatie te vinden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Citaat van: ceuleer op 17 december 2014, 00:51:22 AM
Ik bekijk het als gratis reclame voor de modelspoorclub Het Spoor op de nationale tv.
Ik denk dat de leden van de club het zo ook zullen bekijken, en blij zijn met de uitzending.  ;)

grz,
Gunter
Plezant voor de clubleden, inderdaad, ze hebben nu ook hun "15 minutes of fame" gehad, zoals intussen driekwart van de bevolking.
Van die reclame zou ik me niet te veel voorstellen.

jb

De man op de stoel was belachelijker dan de man met de pet, weet je. Mooie reclame voor vbv's duikbril  :) + mooie baan van de mannen van Het Spoor weet je.
Laat de kijker maar lachen, who care's?

ERVIN

Ja , volwassenen mogen toch ook met treintjes "spelen" , toch??  ;)

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 17 december 2014, 10:26:51 AM
Ja , volwassenen mogen toch ook met treintjes "spelen" , toch??  ;)

Ik krijg het al warm in de borstkas als iemand vraag 'hoe is't met de treintjes',of 'speel je nog met de treintjes?'
Ik reageer dan met te zeggen dat het MODELTREINEN zijn,en geen 'treintjes'!
Het gebruik van het verkleinwoord alleen al doet mij kriebels krijgen.
Ik vind het dan ook niet fair dat je als club meewerkt aan het in't belachelijke trekken van onze (dure) hobby!
De reactie in het filmpje kwam van een Surinaamse vrouw die waarschijnlijk nog nooit een modeltrein in haar leven heeft gezien,
en er dus de 'waarde' niet van kent,
maar het filmpje helpt er aan mee dat onze hobby bij de rest van de Vlaamse bevolking ondergewaardeerd blijft!
Dus  BEDANKT "Het Spoor",mij zullen jullie in ieder geval niet meer belachelijk maken op één van jullie opendeurdagen...

>:(

Gerolf

Die Surinaamse moeder was net zo goed een actrice, en volgt een scenario - laat je daardoor niet vangen.
Wat die pet en dat fluitje betreft: ik kreeg er ook de kriebels van. Alweer hetzelfde stereotype.
Zouden ze gefilmd hebben als het niet gebruikt werd?

Gisteren zeiden mijn collega's nog tegen mij: je bent morgen vrij - tijd voor je treintjes
Ik heb geen probleem met dat verkleinwoord.
"Spelen" zeggen ze niet - ze weten dat het een intensieve hobby is  ;)

Ik heb het filmpje gisteren per toeval op het werk gezien.
Bewoners die er naar keken reageerden zelfs: "Gerolf, dat is iets voor jou"
Zoiets maakt mijn dag goed  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

Alles op TV loopt volgens een wel beschreven scenario. Niets is spontaan!
Ik heb opnames bijgewoond van "Duizend zonnen", ben "toevallig" geïnterviewd geweest op straat, heb een goeie vriend die in "Jambers, 10 jaar later" alles moest liegen... één groot bedrog!