Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Ook aangestoken door de microbe van "het natuurlijke vuil"

Gestart door SuSke, 12 december 2014, 13:48:47 PM

SuSke

Regen, regen, regen en nog eens regen.... Waar blijft die zon  :(

Rest me dus niets anders dan gewoon verder te doen met waar ik mee bezig ben  8)

Van:

20170812_215547 by Frans Peeters, on Flickr

Naar:

20170812_215558 by Frans Peeters, on Flickr

En op haar wielen:

20170812_215617 by Frans Peeters, on Flickr

Weet er iemand of de weerman veel gaat liegen deze week ??  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

loebaske


Het gaat de ganse week bakken regen vallen Frans, je kan rustig verder verweren...

Peter_66


SuSke

Goe bezig Peter  ;) ;) Nu de anderen nog  8) 8)

Ondertussen enkele verse telgen in de verzameling hier  ;)

SBB Shimmns met stalen huif - oorspronkelijke kleur: Oceanblau (nummers 3&4 in de verzameling)

20170814_203533 by Frans Peeters, on Flickr

20170814_171553 by Frans Peeters, on Flickr

20170814_203612 by Frans Peeters, on Flickr

Een Falns Xpedys kolenwagen - oorspronkelijke kleur: NMBS AppelblauwZeegroen ??? (nummer 4 in de verzameling)

20170815_121157 by Frans Peeters, on Flickr

20170815_120956 by Frans Peeters, on Flickr

20170815_121032 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Citaat van: SuSke op 15 augustus 2017, 14:05:37 PM
Nu de anderen nog

Niet opjagen hé  ;D
Heb toevallig hetzelfde type wagon klaar staan (Shimmns), maar of dat tegen de volgende workshop iets zal worden...

Maar Peter en jij zijn héél goed bezig !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

SuSke

Morgenavond komen ze mee naar de club voor de obligate fotosessie.
Zien of ik tegen dan nog wat kan klaar stomen.
Tegen zaterdag moeten er in ieder geval nog enkele klaar liggen in de verschillende stadia om verder "af te werken".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

#172
Levensechte wagens vragen ook om een levensechte tractie.

Als eerste heeft een HLE 13 er moeten aan geloven.
Ook de schorten op het dak zijn eerst een beetje meer conform gemaakt.

20170816_162314 by Frans Peeters, on Flickr

Daarna de boel onderworpen aan de vervuilsessie.
Wat ik er zelf van vind...  :-X
Just shoot your opinion  8)

20170816_211331 by Frans Peeters, on Flickr

20170816_211141 by Frans Peeters, on Flickr

20170816_211148 by Frans Peeters, on Flickr

20170816_211316 by Frans Peeters, on Flickr

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

apenkop

Daar is een woord voor

   superformiweldigeindefantakolosachtig

Zo zie ik ze vaak genoeg rijden dus veel dichter bij het orgigineel komen lukt niet.
Een puntje : ik had verwacht dan ook een heel miniem waasje te zien op de ramen waar de ronde van de wissers te zien zou zijn. Maar zo is het ook al echt genoeg. Ik doe het je zeker niet na.
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

Michiel

Mijn bescheiden impressie (hoewel ik zelf voor geen meter kan weatheren), is dat de druip- en stroompatronen helemaal goed zitten, maar iets te enthousiast bent geweest met het vuil. Het is niet onmogelijk, maar zo uitgesproken vuil kom je ze niet dikwijls tegen. Ik zou het iets genuanceerder aanbrengen. Mijn persoonlijke indruk dus.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

modelbaanHO

Niet direct de meest gemakkelijke loc om te weatheren. Ik vind het goed gelukt.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

chef garde

Fantastisch Frans!!  Je moet het maar kunnen/durven!

Krijgen we eens een foto met een paar geweatherde wagens erachter aub??

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

apenkop

klasse! werk van Frans als je deze origineel bekijkt.  :)

Zijn daar wel de ruitenwissers op de ramen zichtbaar als het schone deel. Dat is wat ik bedoelde toen ik schreef dat dat misschien nog een klein verbeterpuntje was.
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval