Nieuws:

Nu in MSM 269 PRAKTIJK: De Julianabrug van Markenburg | Sparren maken met een bouwpakket van Unique Scenery Products | Een lading lange damwanden

Hoofdmenu

AM 96

Gestart door TBCédric, 08 december 2014, 14:25:35 PM

Metpetergaathetbeter

open communicatie en al de zonden van Israel over U heenkrijgen.....zie maar dit en andere draadjes

Een reeks kiezen waar er amper 3stuks waren en een veelvoud van schilderingen met aanpassingen van lichtblokken is een sympathieke keuze maar eerlijkshalve niet echt een hele slimme keuze.

Eens temeer bewijzen wij dat wij als Belg niet jovinistisch te zijn, wij kiezen liever voor buitenlands materiaal/fabrikanten met dezelfde fouten van Belgische? maar die krijgen vaak wel de lof en den Belg de bagger.

Marklin, Roco, Piko kunnen zich wel veroorloven een Belgisch model te maken waarvan het oorspronkelijke model ooit eens naast Belgisch materiaal(niet eens zeker) stond geen probleem, Duitse/ Oostenrijks materiaal(Marklin NMBS Colli wagons is zo een vb, en vele ander ketel-,bak- en stortwagons)) vervolledigd met Belg. beschrifting, maar durf als Belg een ruitje te klein/smal/,.......man, man miserie !!!!

Sikko

Volgens mij valt het allemaal wel mee. Als Hollander vergaap ik me aan de diversiteit aan treinen die er beschikbaar zijn om een Bels sfeertje neer te zetten.  ???

Als je telkens (kleine) series met veel nummer- en liverivarianten produceert dan is de markt op een gegeven moment gewoon verzadigd. Als ik bijvoorbeeld naar de enorme output kijk aan 51 en 55 varianten van de afgelopen 5 jaar, dan denk ik: De onwetende enthousiasteling heeft in een feest der herkenning de eerste oplage gekocht, komt heel misschien nog een keer terug voor een kleurvariant, gaat daarna weer lekker met het spiegelei in de hand tevreden rondjes rijden op zolder en laat elke variant erna verder aan zich voorbij gaan.

De mildzure expert zit duimendraaiend te wachten tot precies het juiste nummer komt, in precies de juiste kleurstelling, baalt vervolgens dat ergens een antenne zit die er op 3 mei 1983 niet op hoorde te zitten, spamt een forum onder met deze teleurstelling, annuleert zijn bestelling onder begeleiding van een boze email en gaat zitten hopen dat er wellicht volgend jaar een product komt dat wel exact aan de verwachtingen voldoet.

the_gold

Citaat van: Meester op Gisteren om 10:24:11 AM..... waarbij opgemerkt dat de Belgische markt schijnbaar zo klein en verzadigd is dat vele modellen nu al niet echt vlot verkopen. Zie de voorraadcijfers bij Modelbahn Union maar eens, al maanden staat bv die ene Reeks 59 te koop. En een hele rits reeks 51. De Piko Reeks 28 is echt onverkoopbaar, zelfs voor de helft van de prijs niet. En toch weer nieuwe reeksen produceren. Hetzelfde voor de LSM reeks 11, er staat nog steeds een nieuwe te koop in de CC-winkel....

Omdat piko de lat niet al te hoog legt in hun modellen, en een concurrent met een betere afwerking dezelfde loc vaak aankondigd. Daarom blijft hun spul in de rekken liggen...

Ze hadden al lang re-runs van hlr 73/82 kunnen doen of een nieuwe 84/85 waarmee ze konden uitblinken. Een ezel stoot zich geen 2x aan dezelfde steen maar deze fabrikanten wel.
Laat piko een AM96 ontwikkelen en ze zullen het verder brengen dan hun huidige aankondigingen.

stoomlokje

Citaat van: Thommy op Gisteren om 12:12:49 PM
Citaat van: rgp op 10 juni 2026, 19:08:41 PMSuske,

Professionelen weten dat een planning opmaken één ding is terwijl ze realiseren al een stuk moeilijker wordt.

hoe alle problemen open en bloot werden genoemd en de klant permanent keuzes kreeg, om uiteindelijk met 18 maanden vertraging

Daar ligt het probleem vooral. Maar bon we zijn al geleerd dat er soms ook voorstellen of zelfs handmonsters komen en daarna jaren niets meer komt. bv VBV had de HLD51 al aangekondigd meer dan 15j terug (zie maar in de oudere MSM's). Voorstellen ja daar was LSM wel super in.

Nuja, iets onverziens kan altijd gebeuren vooral omdat merendeel ook in China gemaakt wordt en een foutje recht zetten dan wel wat meer tijd kan in beslag nemen. Maar idd open communicatie zou veel helpen. Zeker als het iets zou zijn als: we hebben ontdekt dat er een fout zit hier of daar en de mal moet aangepast worden zodat dit opgelost geraakt

Zie bijvoorbeeld PB-Models, die hebben ook wat vertraging ( gehad ), om verschillende reden, maar communiceren erover wel regelmatig met de  (toekomstige ) klant.
Dat schept dan weer meer vertrouwen, en weet men tenminste waarom er vertraging is.

rgp

Thommy,

Bij de Picasso is de verkoper nog verder gegaan: hij heeft een hoop foto's gepubliceerd en advies van kenners gevraagd. Gevolg de inclinatie van de voor- en achterkant was verkeerd en werd herzien.

Nu voor de BB67000 weten we dat het schip vertrokken is uit china en naar alle waarschijnlijkheid zal men het schip via internet kunnen volgen.

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

Metpetergaathetbeter

Citaat van: the_gold op Gisteren om 12:54:33 PM
Citaat van: Meester op Gisteren om 10:24:11 AM..... waarbij opgemerkt dat de Belgische markt schijnbaar zo klein en verzadigd is dat vele modellen nu al niet echt vlot verkopen. Zie de voorraadcijfers bij Modelbahn Union maar eens, al maanden staat bv die ene Reeks 59 te koop. En een hele rits reeks 51. De Piko Reeks 28 is echt onverkoopbaar, zelfs voor de helft van de prijs niet. En toch weer nieuwe reeksen produceren. Hetzelfde voor de LSM reeks 11, er staat nog steeds een nieuwe te koop in de CC-winkel....

Omdat piko de lat niet al te hoog legt in hun modellen, en een concurrent met een betere afwerking dezelfde loc vaak aankondigd. Daarom blijft hun spul in de rekken liggen...

Ze
vreemd blijkbaar kijk je niet zo goed, of viseer je je op Piko, 

Stomers en andere loc's van allerlei merken werden al eens massaal gedumpt, Markin, Liliput Roco(2024 -25 KOCHT BEIDEN VOOR 140euro). Marklin Stomers type 1was zo een vb.Er is geen merkdat het nog niet deed.zelfs LSMmodels werden voor een appel en een ei gedump 21 en 27 met goederentreinnamen met bep. Bestemming op 1 of beide zijden .....

JerryCrazy

Citaat van: stoomlokje op Gisteren om 13:11:16 PMZie bijvoorbeeld PB-Models, die hebben ook wat vertraging ( gehad ), om verschillende reden, maar communiceren erover wel regelmatig met de  (toekomstige ) klant.
Dat schept dan weer meer vertrouwen, en weet men tenminste waarom er vertraging is.

Ik ben het ermee eens, ik waardeer de werkwijze van PB Models enorm, omdat ik het gevoel had dat ik geen kat in de zak kocht, en ook over de vertragingen hebben ze me goed op de hoogte gehouden.

En het eindproduct (ook al was het wat later) voldeed volledig aan mijn verwachtingen.

Zo erg zelfs dat ik drie treinstellen van NS ICR heb... :o

Metpetergaathetbeter

Er waren toch ook reeksen die gedumpt werden......

stoomlokje

van Exact Train zijn er ICR gedumpt

SuSke

Heren, hou het even opde AM96. Al de rest mag van lij door de moderatoren uitgekuist worden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.