Nieuws:

Nu in MSM 251 REPORTAGE: Smalspoormodelbouwdagen 2024

Hoofdmenu

Weeral een decodervraag!

Gestart door Rangeerduivel, 05 december 2014, 23:11:31 PM

nmbssncb

Raadpleeg ESU V3.0 handleiding blz. 11.  Daar staat dat het monteren van de 21-pins decoder op de dragerplatine ("normaal" of "ondersteboven") afhankelijk is van de fabrikant die de locomotief heeft geleverd.

Willy

P.S.  Getracht een afbeelding kleiner dan 128 kB toe te voegen maar steeds komt de melding "vol"...
Willy

Rangeerduivel

Citaat van: nmbssncb op 03 januari 2015, 16:02:50 PM
...dat het monteren van de 21-pins decoder op de dragerplatine ("normaal" of "ondersteboven") afhankelijk is van de fabrikant die de locomotief heeft geleverd

Dat klopt inderdaad Willy,
bij de éne ontbreekt het pinnetje/gaatje links,bij de andere rechts.
Die vergissing maak ik nu niet meer,daarom werd ook gemeld door Ceuleer en mij "de eerste keer"(doet altijd zeer! :D :D)

;)

dgrr57

Citaat van: nmbssncb op 03 januari 2015, 16:02:50 PM
P.S.  Getracht een afbeelding kleiner dan 128 kB toe te voegen maar steeds komt de melding "vol"...
Forum laat geen rechtstreekse foto's toe  ;)
HIER een beetje lezen.

Rangeerduivel

Hier zijn we weer!

Weet iemand of het mogelijk is (met een loc-programmer)om de sound van een VBV 60/61(Cockerill-motor) 'af te tappen' om dan te laden op een ESU V4.0 loksound?
Decoder zou dan dienen voor een Roco 6002 proto
De sound schijnt speciaal opgenomen te zijn door VBV in samenwerking met ESU(aldus Jacques VBV)
En ik acht het feit dat deze sound min of meer beveiligd is tegen kopieren niet onwaarschijnlijk...

;)

ceuleer

Gaat niet Rudy, je kan alleen een backup van de instellingen maken, de soundfile moet je zelf hebben op de pc om hem op de decoder te zetten.

Rangeerduivel

Citaat van: ceuleer op 11 januari 2015, 20:18:41 PM
Gaat niet Rudy, je kan alleen een backup van de instellingen maken, de soundfile moet je zelf hebben op de pc om hem op de decoder te zetten.

Dank voor de info Gunter,
dat is wat ik al vreesde,
De reden waarom ik dit zou gedaan hebben is dat de sound niet direkt op de site van ESU te vinden is waar je hem gewoon kan downloaden.
Enkel de 59,62,55 en de AFB staan er op bij Belgische diesels.
Ik heb ook gans de site 'afgeschuimd' om te zien of er nergens een andere loksound voor kan dienen,maar niets dat er enigzins op gelijkt.
Ik zou nogtans reeds tevreden zijn met enkel het motorgeluid,typhoons of andere bijgeluiden intresseren mij minder.

Als iemand een idee heeft over een eventuele vervanger,laat maar komen!

;)

krispy

Hoi rudy ,

Ik vrees er een beetje voor, de sound van de 60tig reeks is enkel bij VBV te verkrijgen ,zij hebben die voor henzelf gemaakt ( in samenwerking met esu ), je kan hem wel bij hen verkrijgen , zij progrmmeren uw decoder wel , uiteraad wel tegen een vergoeding , want zij zijn der eigenaar van.
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Rangeerduivel

Citaat van: krispy op 11 januari 2015, 20:46:22 PM
Hoi rudy ,

Ik vrees er een beetje voor, de sound van de 60tig reeks is enkel bij VBV te verkrijgen ,zij hebben die voor henzelf gemaakt ( in samenwerking met esu ), je kan hem wel bij hen verkrijgen , zij programmeren uw decoder wel , uiteraard wel tegen een vergoeding , want zij zijn der eigenaar van.

Dat dacht ik wel Chris,
maar ik heb een decoder op overschot,en moest het gelukt zijn dan bespaarde ik een aankoop en/of verplaatsing/verzending naar Ingelmunster...

;)

SuSke

Citaat van: Rangeerduivel op 11 januari 2015, 20:55:24 PM
Citaat van: krispy op 11 januari 2015, 20:46:22 PM
Hoi rudy ,

Ik vrees er een beetje voor, de sound van de 60tig reeks is enkel bij VBV te verkrijgen ,zij hebben die voor henzelf gemaakt ( in samenwerking met esu ), je kan hem wel bij hen verkrijgen , zij programmeren uw decoder wel , uiteraard wel tegen een vergoeding , want zij zijn der eigenaar van.

Dat dacht ik wel Chris,
maar ik heb een decoder op overschot,en moest het gelukt zijn dan bespaarde ik een aankoop en/of verplaatsing/verzending naar Ingelmunster...

;)

Stuur een mailtje naar Kristof en spreek met hem een aantal dingen af.
Voor zover ik weet kunnen zij die file beschikbaar maken voor een bepaalde tijd en een éénmalige upload.
Vragen kost geen geld, als je hem wil hebben zal ht wel geld kosten :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 12 januari 2015, 14:37:55 PM
ik heb een decoder op overschot,en moest het gelukt zijn dan bespaarde ik een aankoop en/of verplaatsing/verzending naar Ingelmunster...

;)

Stuur een mailtje naar Kristof en spreek met hem een aantal dingen af.
Voor zover ik weet kunnen zij die file beschikbaar maken voor een bepaalde tijd en een éénmalige upload.
Vragen kost geen geld, als je hem wil hebben zal ht wel geld kosten :)
[/quote]

Dat ga ik zeker doen!
Een nee heb je,een ja..?
Bedankt voor de tip Frans

;)