Ijzeren Rijn

Gestart door Peter, 06 mei 2006, 12:43:30 PM

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Hun besteling? [:D] Da's straf, de dieven worden steeds vindingrijker. [:D][:p]

Tis al aangepast Meester Jurgen [:I],
Je moet wel je werk niet mee naar huis nemen h?.

Jurgen

Mja, sorry. [:I] Eigenlijk werk ik gewoon op het secretariaat. Maar sinds dit jaar doe ik ook naschoolse kinderopvang. Dan moet je de kinderen ook wijzen op hun fouten natuurlijk. [;)]
Begrijp mij nu niet verkeerd h?, ik zeg niet dat jij een kind bent h?. [:D] Voor de goede orde. [;)]

Ontopic: Ik zie de Ijzeren Rijn nog terug open gaan. Het zal misschien niet morgen gebeuren en ook niet overmorgen. Maar gebeuren zal het. Dit door de druk van verschillende bedrijven.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Begrijp mij nu niet verkeerd h?, ik zeg niet dat jij een kind bent h?. [:D]

Je kent mij duidelijk nog niet [:o)].

Maar ik zie de Ijzeren Rijn ook ooit opengaan in de toekomst.

ERVIN

Ik hoop het,dan gaan er hier in Mol eindelijk eens wat meer goederentreinen doorkomen.[:p][:p]

dimi

citaat:
Geplaatst door Tom

Rijd jij dan voor DLC?



Nee,NMBS

DelticPower

Hallo Allemaal, vandaag interessant nieuws op Omroep Brabant:
Vanaf 15 mrt 2007 is een stuk(je) van de ijzeren rijn weer beschikbaar voor het Belgische goederenvervoer, nl vanaf Budel naar Weert. Het traject is door Prorail opgeknapt dat er weer beperkt goederenvervoer mogelijk is. Het zou gaan om ong 8 treinen per week.

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/news.aspx?id=77833

Groeten van Jan

Greg

Het is mss een begin van (hopelijk) de heropleving van het goederenvervoer via de ijzeren rijn
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

ysbeer

citaat:
Geplaatst door marklinhobaan

Het is mss een begin van (hopelijk) de heropleving van het goederenvervoer via de ijzeren rijn



In de E.K van maart 2007 staat een uitgebreid artikel over de ijzeren rijn.
Erg goed zijn de vooruitzichten niet.
Het traject van Roermond tot M?nchengladbach is nog steeds onberijdbaar want zowel de nederlanders als de duitsers hebben er absoluut geen zin in.
Burger protesten kunnen het e.e.a nog wel 12 jaar vertragen.

wim ysbeer

DelticPower

Hoi, volgens eerdere berichten zou er een Belgische vervoerder zijn die via Budel - Weert naar Sittard of Maastricht wil gaan rijden.
Deze zou nu via Roosendaal rijden en dus op deze manier door een kortere route tijd en geld uitsparen.[:D]
Groeten van Jan

quf

citaat:
Hoi, volgens eerdere berichten zou er een Belgische vervoerder zijn die via Budel - Weert naar Sittard of Maastricht wil gaan rijden.
Deze zou nu via Roosendaal rijden en dus op deze manier door een kortere route tijd en geld uitsparen.

Inderdaad; DLC heeft reeds twee jaar geleden bij de NS een aanvraag ingediend voor het gebruik van dit stukje. Aangezien dit gedeelte nog niet geschrapt was uit de officiele lijst van bruibare spoorlijnen in NL; was de NS wel verplicht dit stukje terug rijklaar te maken. Dit ondanks alle protesten en tegenkantingen, tot zelfs in het parlement toe.

Groeten

Frank

Greg

Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

ERVIN

Vandaag heb ik de 7830 door Mol zien komen met 7 containerswagons, volgens de stationchef gaan er heel binnenkort "voorlopig" 8 goederentreinen per dag over de ijzeren rijn rijden, dit wil men dan gaan optrekken tot maxinum 40 goederentreinen per dag, ook DLC heeft hier al positief op gereageerd, afwachten, maar er begint schot in de zaak te komen.

ysbeer

Of je als nederlander nu voor of tegen bent maak weinig meer uit
Het stukje budel weert zal ongetwijfeld in bedrijf gaan,
Waar ik mij echter vreselijk aan stoot is zeer domme en leugenachtige kletspraat die de nederlanders in roermond en omgeving nu uitstrooien.
over z.g.n ongelukken met 3 doden.
Dit ongeluk n.b door de NS reis veroorzaakt, (station roermond)was twee jaar terug op het traject roermond weert,en op de normale baan eindhoven/maastricht
niets van doen met de ijzeren rijn.
Dit soort stemming makerij door de politiek bah.bah.

wim ysbeer

ERVIN

Vandaag(23/04/07)omstreeks 14.30u. is de eerste volledig samengestelde containertrein van de firma DLC hier in Mol doorgekomen, het nummer van de loc ben ik even kwijt, maar er hingen 35!!! containerwagons achter deze loc, ook was er een cameraploeg aanwezig in de stuurcabine, weet mss iemand of dit gaat uitgezonden worden??
Deze week zouden er nog ritten op het programma staan, ik ben eens benieuwd, laat ons hopen dat dit het begin is van de terug in dienst komen van de ijzeren rijn.[;)]

hobbyist

misschien een opnameploeg van EO voor nieuwe series van railaway