Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

knipperende lichten

Gestart door Huugooke, 06 september 2014, 10:07:26 AM

Huugooke

Loc met Uhlenbrock decoder, koplampen knipperen. Is daar een remedie voor?
Ja, nieuwe decoder, dat weet ik. ;D

Bolje

Citaat van: Huugooke op 06 september 2014, 10:07:26 AM
Loc met Uhlenbrock decoder, koplampen knipperen. Is daar een remedie voor?
Ja, nieuwe decoder, dat weet ik. ;D
Dafalgan, aspirientje met vit c.  ;D ;D ;D

Enkel koplampen? Slecht contact ergens?
Vele groeten,
Ronald

PietB

Citaat van: Huugooke op 06 september 2014, 10:07:26 AM
Loc met Uhlenbrock decoder, koplampen knipperen. Is daar een remedie voor?
Ja, nieuwe decoder, dat weet ik. ;D
Nou dat laatste denk ik niet.
Maar je moet even controleren of de retour van de velichting niet aan de massa ligt.
De blauwe draad (bij de meeste UH's) is de licht retrourleiing.
Om welke Uhelenbrock gaat het?
grt Piet.

Rangeerduivel

Ik heb verscheidene Uhlenbrock's in gebruik.
Met geen enkele heb ik problemen.
Het enige waarvan een Uhlenbrock zich onderscheidt van een ESU is,(althans bij mij)
Bij het aanzetten van de stroom(Multimaus),brandt de verlichting van de loc's,zelfs zonder dat je ze inschakelt.
Het symbool van de verlichting is dan ook niet te zien op de MM.
Dan schakel je de verlichting aan,die blijft branden op de loc,en als je ze dan uitschakelt is alles uit,symbool en lichten.
Hugo,ligt jouw probleem niet eerder bij slechte stroomafname door de loc?
Heeft hij ook geen schokkerig rijgedrag(aan lage snelheid)?
Zo ja,dan zou dit eventueel op te lossen zijn met een Power-Pack,zoals standaard op de ESU Class 66/77 gemonteerd is...

;)


Peter

Ik heb met 1 lok een probleem (nou ja, niet echt een probleem)
Ik zet de lok (Brawa V320) op de rails, tik het adres in mijn IB, schakel funktie toets in, licht gaat aan, en bij het opendraaien van de regelaar rijd de lok normaal weg.
Tot dusver alles ok.
Bij de eerst volgende keer dat ik van rijrichting wissel, knipperen de lichten even. En dat blijft zo telkens ik van rijrichting wissel, tot de lok van de rails geweest is, en dan begint alles van voor af aan.
Met vriendelijke groeten
Peter

reeves

Dat komt soms voor omdat de lok  word aangestuurd met 128 stappen terwijl de decoder is ingesteld op 14 trappen , dan heb je dit fenomeen, ook soms dat de lichten branden en enkel bij opendraaien regelaar gaan ze uit tot de lok terug stopt dan gaan ze terug branden.

Kijk eens na op hoeveel trappen de lok is ingesteld en op hoeveel trappen de lok in de centrale opgeslagen zit.
Dit moet hetzelfde zijn.

Groet Tom

adrievans

Citaat van: reeves op 06 september 2014, 12:44:19 PM
Kijk eens na op hoeveel trappen de lok is ingesteld en op hoeveel trappen de lok in de centrale opgeslagen zit.
Dit moet hetzelfde zijn.

Groet Tom

Gelijk even een vraag van mij, wordt dit niet gelijk ingesteld tijdens het programmeren?

reeves

Klopt, je kan een lok programmeren op 128 stappen en deze besturen met 28 stappen of 14
Je moet gewoon op letten dat beide dezelfde zijn, kan door uitlezen  decoder

maar ik heb dit een voor gehad met een Piko 28'er deze gezet op 128 stappen, en met de ecos laten rijden , toen dit voorviel van de lichten, dus gekeken in het boekje en daar stond de uitleg ivm de rijstappen, ik hed de lok dus geprogrammeerd maar de ecos instelling van de lok bleef 28stappen, dus na dat aangepast te hebben deed de lok het perfect.

Je kan natuurlijk eerst de lok programmeren en daarna de lok uitlezen via de centrale, dan heb je altijd dezelfde instellingen voor lok en centrale

citaat handleiding:


7.2.1.1. DCC-rijstappen. ('licht flikkert')
'Het licht werkt niet' met de DCC systemen : DCC locomotieven kunnen met 14, 28 of 128 rijstappen bestuurd
worden. De decoder biedt alle drie mogelijkheden aan maar moet 'weten' met welke variant de digitale
centrale de decoder bestuurt. De digitale centrale moet ook de gewenste modus beheersen en behoorlijk
ingesteld zijn. Als dit niet het geval is, kan dit tot de volgende problemen leiden:
Het licht wordt met F0 absoluut niet ingeschakeld.
Het licht schakelt (afhankelijk van de snelheid) in en weer uit, in en weer uit, enz.
In dit geval zorg ervoor dat de instelling van de decoder en de digitale centrale overeenkomen

Bron:http://www.tsdbvba.be/handleidingen/LoPi4NL.pdf (pag22)

groet Tom

Huugooke

Welk type weet ik niet zo direct; hij is multiprotocol.
De lichten gaan normaal aan en uit.
Knipperen bij stilstand en bij rijden.
Op de Ecos alle rijstappen uitgeprobeerd; geen effect.
Heeft het te maken met dat het LED's zijn en gedimd?

Huugooke

de decoder staat op 28 stappen, de centrale ook.

Klaas Zondervan

Gaat het om DCC signaal? Dan blijft er maar één conclusie over: haperende stroomafname.

PietB

Citaat van: Klaas Zondervan op 06 september 2014, 19:52:14 PM
Dan blijft er maar één conclusie over: haperende stroomafname.
Bij stilstand, Klaas?
Hugo, heb je de lampen retour (blauwe draad) al gecontroleerd?

grt Piet.

INFO

Stop maar met verder zoeken, het gaat om leds en die zijn gedimd. En in dat dimmen zit het probleem.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Huugooke

Dus: niet meer dimmen maar extra weerstand?
Andere Decoder?

Klaas Zondervan

Wim, kun je uitleggen wat er dan fout gaat bij het dimmen?