Nieuws:

Nu in MSM 253 PRAKTIJK: Een portaalkraan voor Sophan Industrie * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, deel 6: een lading steenkolen * Zijn oude grasmatten nog bruikbaar? * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 1

Hoofdmenu

grote modelspoorexpo 2014 te Leuven

Gestart door eddy, 17 augustus 2014, 12:08:36 PM

dieselfreak

En wat wij gezien hebben gisteren was heel fraai. Ik vond alle baantjes geslaagd maar er was er eentje die er bovenuitstak en dat was naar mijn gevoel 'Scherpenheuvel'. Maar dat heeft wellicht ook wel te maken met mijn voorkeur voor Belgisch materiaal in Tijdperk 3. Het landschap en de achtergrond zijn prachtig gemaakt, de treinen rijden op een natuurlijke snelheid maar wat ik vooral prachtig vond waren de vele mooie details met als hoogtepunt de werkende rolbareel mèt een werkende bareelwachter. met dank aan Eddy voor de deskundige uitleg en ik kijk al uit naar een artikel hierover in MSM.
MC

PeterC

Gisteren een heel leuke dag gehad.
Een lijstje gemaakt van wat ik nodig had en mij voorgenomen om niet van dat lijstje af te wijken.
De helft van wat nodig was daadwerkelijk gevonden maar helaas mij niet kunnen inhouden en nog een hoop andere zaken meegebracht.

Leuke babbels met gekende forumleden en ook enkele nieuwe gezichten gezien.
Mooie banen (vooral bij 'Feldbahn im Bild' ben ik meerdere keren gaan kijken en telkens andere details gezien).
Mooi werk van de deelnemers van de minibaantjes wedstrijd.
Weeral puik werk verricht door de organisatie!

Kortom een geslaagde dag!
Groetjes, Peter

loebaske

Peter, uit hoeveel bladzijden bestaat je verlang lijstje??? bij mij is het al een kladschrift geworden  :D :D :D :D :D :D

hapkin

Ik ben gisteren ook op de beurs geweest en ik moet zeggen dat het super was.
kaarten op voorhand gekocht dus langs de file gewoon doorlopen en niet aanschuiven
Binnen veel rijdende treinen gezien en een goed aanbod in de verkoop
S'middags in de cafetaria gegeten en gedronken tegen een zeer schappelijke prijs zonder echt lang te moeten aanschuiven
Na de middag was het gezellig druk maar naar mijn inzien kon je nog alles rustig bekijken

Dus van mij een dikke pluim voor de organisatie
Voor mij was het een superdag en doe zo vooral verder

mvg Steve

PeterC

Citaat van: loebaske op 19 oktober 2014, 10:52:23 AM
Peter, uit hoeveel bladzijden bestaat je verlang lijstje??? bij mij is het al een kladschrift geworden  :D :D :D :D :D :D

Slechts een blaadje van 10x10cm!  Wel heel klein overgeschreven uit mijn kladblok  :)
Groetjes, Peter

just4fun

Tja,  't zat er aan te komen, ik zal dit jaar moeten overslaan.
Een aannemer is ons huis grondig aan het omgooien en om de prijs een beetje te drukken moet ik af en toe wat zaken zelf fiksen.
En ja, m'n weekend is dus goed gevuld met dat fiksen  :'( .
Niet aan te doen, natuurlijk.

Aan allen die wel kunnen gaan: geniet er van.
Aan allen die op de beursvloer staan: geniet er van.
Aan Guy, Luc, ...: kunt ge dat volgende maand eens overdoen?

Paul

PS.: ik hoop heel veel foto's te kunnen zien.

Peter

Ook een paar foto's genomen. Mischien niet de beste kwaliteit maar het was moeilijk om stil te blijven staan

Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 19 oktober 2014, 10:52:23 AM
plaaster is daar ook bij ?  ;D

loebaske

gebruik geen plaaster, enkel L-fix is steviger en beter bewerkbaar ;) ;)

Alain

Gisteren ook geweest met de vrouw.
Prachtige organisatie, vond het persoonlijk beter dan in Mechelen, de zaal was iets kleiner en gezelliger.
Mooie dingen gezien.

Een pluim voor de vele vrijwilligers die dit willen organiseren.

Alain

Michael

Hier een paar foto's van gister. Vooral voor Loebaske!

Met dank aan alle deelnemers
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

dani

GIsteren een geweldige dag beleefd in Leuven...
Een paar leuke wagons gekocht, een lekker kippenwost broodej gegeten, enkele hele fijne babbels gemaakt met bekenden en nieuwe mensen leren kennen.
Genoten van de tentoongestende banen en baantjes, en vooral eens live kunnen kijken naar diegene die we "kennen van op de foto's".  Het is vaak toch helemaal anders als je er zelf voor staat, gewoon al omdat je ze dan bekijkt vanuit andere hoek of perspectief dan dat de bouwer ze meestel laat zien.   Geweldig mooi allemaal.   Daar was flink wat talent aanwezig !

verder nog wat odue nummers van MSM aangekocht om wat leesvoer te hebben de komende weken, en even een spannend momentje beleefd toen mijn compagnon/reisgelzel  "Bompa Trein" Raymond zijn portefeuille bleek kwijt te zijn !   Gelukkig zijn er nog eerlijke mensen en een kwartiertje later was ze terecht , alles intact.  Dank aan de goudeerlijke vinder.

Wat wel opviel was dat er inderdaad heel veel volk aanwezig was en je bij sommige stands gewoon niet kon aanschuiven, do druk.  Gelukkig hadden we zijd genoeg om in een iets kalmere periode terug te keren.    De prijzen bij de sommige standhouders zijn (zoals al aagegeven hierboven) flink  aan de hoge kant maar bij anderen dan wel weer menselijk.   Ik heb wel deindruk dat in de 4 jaar dat ik bezig ben met verzamelen, aankopen en beurzen afstruinen, dat de prijzen inderdaad steeds maar stijgen.   

Enfin, het was al bij al een geslaagde dag, voor herhaling vatbaar.   En de mensen van de organisatie :  RESPECT !!!   Jullie hebben hard gewerkt, ook de vrijwilligers .  Normaal als er een file van meters en meters staat bij drank en eten, duurt dat een eeuwigheid, hier ging het vlot vooruit zodat ej ondanks de lange rij toch een goed eind opschoot en snel bediend werd.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske

Sjieke dinges en bedank voor de foto's Michael...
erg mooie taferelen en klasse in afwerking en detaisl, daar hou ik van...
weet toch een ding dat ik het knap moeilijk zou hebben gehad met men minibaantje
tegen die klasse bouwers....

PeterC

Groetjes, Peter

Havoc

Vandaag was het prettig rondlopen. Gezellige drukte zonder overdreven opeengepakt.

De minibaantjes: ik dacht dat er véél meer gingen zijn. Waren verschillende leuke dingen tussen, soms onverwacht, leuke en verschillende thema's. Had voor de expo schrik dat de formule voor eenheidsworst ging zorgen maar daar heb ik me dus in vergist. Ook meer baantjes dan diorama's dit jaar.

Andere banen: enkele die eens leuk om opnieuw te zien waren, enkele knappe zaken, paar goeie ideeën gezien. Altijd verrassend hoe indrukken geschapen worden.

Verkoop was dit jaar toch wel veel in vergelijking met de banen. Vooral omdat ze voor 80% allemaal hetzelfde meehebben. Gelukkig was er toch ene die wat Z meehad. N was trouwens ook maar karig. Zocht nog rails van Peco maar die stonden enkel tentoon, niets te koop.

Wat me vooral opviel is dat er eigenlijk nog veel plaats was. Hier en daar stonden de banen rug-tegen-rug meters uit elkaar.
Met vakantie voor onbepaalde duur.