Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Ervaringen met de Belgische detailhandel!

Gestart door Havoc, 11 augustus 2014, 12:23:53 PM

Rangeerduivel

Zondag een Tiger-loc gekocht op Ebay.de,
Maandag bericht dat hij verzonden was met DPD(wat dat ook moge zijn!)
En dinsdag aan huis geleverd met koerier.
Je mag ze niet allemaal in één zak steken...

;)

mivc057

Inderdaad. Op honderden verzendingen die ik gekregen en gedaan heb is er nog geen enkel fout gelopen !! :)
Zowel binnen en buitenland, post en courrierdiensten van alle soort.

Peter

De winkel waar ik in Belgie regelmatig bij koop 'Modeltrein-Paradise) stuurt ofwel alles op of je kan het er zelf halen.
Op al die jaren nog nooit een probleem gehad.
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about


Havoc

Blijkt dat PostNL in België levert via PostNL België en dat is niet hetzelfde bedrijf. Héél duidelijk...

Enfin, op PostNL België staat dat het op mijn adres is afgeleverd en ik kan ook de handtekening zien. Dat is even duidelijk niet mijn handtekening en de naam die eronder staat is ook verkeerd geschreven.

Wat DPD betreft, die doen het hier nog véééééél slechter. Dat is de slechtste koerierdienst die ik ken. Nog véél erger dan Bpost. Op de 3 pakjes die ze moeten leveren hebben was het eerste zo erg beschadigd dat het enkel nog de vuilbak inkom, het tweede was erg beschadigd maar kon hersteld worden en het derde hebben ze bij de buren afgegeven zonder iets in de bus te steken. Nu heeft voor 1 keer die buur zijn kwaaie kop opzij geschoven en het pak afgegeven. Maar toen ik dpd daarvoor belde stelde men dat dat normaal is en dat het geen probleem is want de buur heeft getekend. Op de vraag wat als de buur zegt dat hij niets heeft was het antwoord dat het geen probleem is want het is de buur zijn verantwoordelijkheid. Toen ik opmerkte dat ik de geadresseerde was en dat zij verantwoordelijk en betaald zijn om het te leveren was het antwoord dat dat er niets toe doet en dat ik maar iets op de bus moet hangen.

Ik wou dat ik bij elke bestelling 10 euro extra kon betalen omdat het met DHL zou verstuurd worden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ACFI

Tot vorige maand met dpd geen problemen gehad. Maar laatste bestelling van Lippe via dpd was de doos een paar centimeter korter ook al stond er in het groot op dat het breekbaar was. Gelukkig had Lippe voldoende bufferzone in de doos voorzien. Zal volgende keer idd DHL worden.

Steven.

Johnnytrein

Kan je dat dan zelf kiezen? Wat mij ook opvalt vanuit Duitsland vertrekt iets met DHL en hier aan de deur haalt men dat uit een wagen van Bpost.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Rangeerduivel

#173
Citaat van: Johnnytrein op 07 november 2014, 06:59:51 AM
Kan je dat dan zelf kiezen? Wat mij ook opvalt vanuit Duitsland vertrekt iets met DHL en hier aan de deur haalt men dat uit een wagen van Bpost.

Joannes,

a)Bij vele internetwinkels(zoals bvb Lippe) kan je inderdaad kiezen tussen een paar kourierbedrijven.

b)Dat komt omdat DHL familie is van Deutche post(dochterbedrijven noemt men dat),
en Post werkt samen met post van het ene land naar het andere.
De anderen zoals bvb GLS en UPD zijn meer zelfstandige bedrijven die de pot voor hun eigen houden

;)

SuSke

Ga ik hier hout moeten vasthouden, of wonen jullie allemaal in streken waar alleen vandalen op die diensten mogen werken of werken er in mijn regio alleen hypervoorzichtige mensen bij die diensten of heb ik betere buren of ...

Bij alle pakjes die ik al mocht ontvangen en dat zijn er ook al veel, nog niet één keer meegemaakt wat bij anderen blijkbaar schering en inslag is.
Een keer een beschadigd pak (niet trein gerelateerd) gehad en dat werd met één simpel telefoontje 's anderdaags geruild voor een compleet nieuw.

Nu maar hopen dat ik geen banvloek over mezelf heb uitgesproken  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

Ik hou hier dezelfde plank vast Suske...

Op de brievenbus hangt een bericht dat pakjes bij de geburen mogen afgeleverd worden. Dat kost me wel steeds een pintje als de buur of de buurvrouw het dan brengen. Enkel de pakjesdienst die gebruikt wordt door Conrad is soms slordig in die zin dat de pakjes soms gewoon over het hek gezet of gegooid worden... zonder racistisch te willen voorkomen, de reden hiervoor ligt wel bij het gebrek aan kennis van het Nederlands van de chauffeur. Misschien moet ik het berichtje 2-talig maken. :)

Van wat ik nu verstuur via bPost zijn al 3 zendingen nooit aangekomen. Ik overweeg dan ook in de toekomst gebruik te maken van DPD, GLS of...


Gerolf

Hier zijn ook al véél doosjes aangekomen, bijna steeds OK, en dikwijls (ongevraagd) via de buren
... een "redelijke" verstandhouding met de buren is dan natuurlijk wel wenselijk  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

adrievans

Citaat van: Dirky op 07 november 2014, 12:09:10 PM
Ik hou hier dezelfde plank vast Suske...

Op de brievenbus hangt een bericht dat pakjes bij de geburen mogen afgeleverd worden. Dat kost me wel steeds een pintje als de buur of de buurvrouw het dan brengen. Enkel de pakjesdienst die gebruikt wordt door Conrad is soms slordig in die zin dat de pakjes soms gewoon over het hek gezet of gegooid worden... zonder racistisch te willen voorkomen, de reden hiervoor ligt wel bij het gebrek aan kennis van het Nederlands van de chauffeur. Misschien moet ik het berichtje 2-talig maken. :)

Van wat ik nu verstuur via bPost zijn al 3 zendingen nooit aangekomen. Ik overweeg dan ook in de toekomst gebruik te maken van DPD, GLS of...


Dat zou kunnen,maar welke 2e taal ga je dan kiezen  :( :( frans,swahili,arabisch)
Wat als je steeds een andere anders talige koerier krijgt.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Huugooke

Zeg mannen, stopt eens met zagen over die besteldiensten. Ik heb ook al wat meegemaakt met tante pos nl, en blijkbaar is er nu een pak van Dani naar mij foetsie! Er zijn er goei en slechte: eindconclusie.
En help nu liever mee dat probleem van die stuurstand op te lossen! ;D

SuSke

Neen Huugooke, verkeerd antwoord  ;) :)


Ga nu eindelijk eens terug bij de treinboer om de hoek je spullen halen, dan zitten we terug "on topic" ;D  :-X
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.