Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

De teloorgang van Belgische stations

Gestart door Michael, 08 augustus 2014, 16:29:46 PM

Huugooke

Citaat van: Havoc op 11 augustus 2014, 20:27:16 PM
Citeer't Zou anders wel anders wezen zeker 

Ja, we reden nog met stoom en alle treinen waren op tijd! En ze schonken Duvel in het buffet...
Mijn oudste " treinherinnering" is van houten rijtuigen, met compartimenten met een deur naar buiten, die door de conducteur (of de stationchef?) werden dichtgesmeten. Onder het raam was een lederen tong om het open te trekken. De banken waren van hout, en door de planken vloer kon je de sporen zien tussen de spleten. De stank en de vuile rook, de kou in de winter!  Nu heet dat nostalgie, toen gebrek aan comfort. In de jaren zestig reden er nog wagons die voor de eerste wereldoorlog waren gemaakt!

doomslu

1977: vanaf dan nam ik dagelijks de trein naar school, van Erpe-Mere tot Gent.
De trein tussen Erpe-Mere en Aalst was ofwel een 62 met L-rijtuigen (houten banken en deuren die door de conducteur dichtgegooid werden  ;)) ofwel met motorwagens reeks 44/45...
Nostalie? Nu wel ja, maar toen??
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

En iets vroeger dan dat: de soldatentrein naar en van Duitsland, in oude internationale rijtuigen (K?), die stonken naar zweet en uitwerpselen.
De alles overheersende urinestank in de stations.
Ah, de good old days!

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 11 augustus 2014, 20:53:18 PM
En iets vroeger dan dat: de soldatentrein naar en van Duitsland...

Werd ook "de Cowboy" genoemd,waar ze dat vandaan haalden mag Winnetou, eh...Joost weten!

;)