De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

Rochevalien

Onzin of toch weer niet? ik spreek mij daar niet over uit,trek zelf jullie conclusie maar[;)]

Ik heb helaas geen verdere info over de plaats en het tijdstip waar deze foto's genomen werden.

Gerrit

ysbeer

Als het over onzin gaat,dat vind ik nu onzin verf kleuren vergelijken op fotos
EEn foto om 9.00 genomen met zon ziet er anders uit dan een foto om 15.00 zonder zon.Toch gaat het dan om de zelfde lok.
Een lok op kodak film (dia) heeft een andere kleur als op agfa.
weer de zelfde lok.
Een stapje over of onder belicht en daar gaat de kleur.
nee lok kleuren met jepg fotos op een beeldscherm vergelijken,dat is pas onzin.

niet boos bedoeld hoor

wim ysbeer

MARKLINRIJDER

Ysbeer,

Ik ben het volledig met je eens maar als je de foto die Peter op het forum plaatste bekijkt zie je toch wel degelijk een kleurverschil van geel.  Hier gaat het toch om een foto waarop de loc's op het zelfde moment, met dezelfde lichtinval en op het zelfde filmrolletje zijn getrokken?  

Groetjes,

David

ysbeer

Ja dat zou kunnen,alhoewel reflexties en de eerste lok die de tweede bedekt.
maar ja het voordeel van de twijfel

wim ysbeer

Peter

Er is wel degelijk een kleurverschil tussen de 1192 en de 1185 wat betreft het geel.
De NMBS !! plaatste die foto zelf op haar website (samen met nog vele anderen), met de vermelding dat iemand de verkeerde gele verf gebruikt had. Dus niks reflekties, gewoon een foutje van de schilder.
Met vriendelijke groeten
Peter

rixke rail

De foto van Sicco toont de .5102. De foto van Gerrit de 5102. Dit is de bewuste foto uit Railfoto # 40 uit november '90 (voor het "punt-tijdperk), met de 5101 (ex-5001) en de 201.010.

Het kleurverschil is licht, maar toch merkbaar, niet ?
Onzin, feit, fictie of lichtinval ?
Modelspoorse groeten,
Eric.

Edit : lees ook eens de tekst boven de foto. De mensen van Railfoto, later opgegaan in SpoorwegJournaal, waren allemaal goed ge?nformeerde spoorwegliefhebbers.

http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

dgrr57

Hallo,
citaat:
Geplaatst door Peter

Er is wel degelijk een kleurverschil tussen de 1192 en de 1185 wat betreft het geel.
De NMBS !! plaatste die foto zelf op haar website (samen met nog vele anderen), met de vermelding dat iemand de verkeerde gele verf gebruikt had. Dus niks reflekties, gewoon een foutje van de schilder.

Ik ben zeer ge?nteresseerd naar de 'url' van de NMBS site van waar deze foto komt.

Peter

Hier is de link waar die foto vandaan komt.

http://www.belrail.be/N/index.php

Ga op bovenstaande link naar: rollend materieel

Dan naar "foto's van het materieel" vanaf hier Franstalig

en dan als laatste naar "Particularit?s du mat?riel roulant"

Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

Hallo,
citaat:
Geplaatst door Peter

Hier is de link waar die foto vandaan komt.
http://www.belrail.be/N/index.php
Ga op bovenstaande link naar: rollend materieel
Dan naar "foto's van het materieel" vanaf hier Franstalig
en dan als laatste naar "Particularit?s du mat?riel roulant"

Ik dacht wel dat het zoiets was [:)]
Eerste zin op de site (van David De Neef) :
Deze onoffici?le website is onafhankelijk van de NMBS.
De NMBS wijst alle verantwordelijkheden af voor zijn inhoud

Deze site heeft dus niets met de NMBS te doen.
David en ikzelf proberen een zo compleet mogelijk lijst bij te houden van alle speciale belgische locomotiven en rijtuigen. Maar behalve voor echt speciale gevallen zijn wij er mee gestopt met de kleur verschillen.
In mijn handtekening vind je het resultaat van ons werk onder een andere vorm.

theedooz

Bij de reek 11'en is het niet zo verwonderlijk; deze waren immers bij aflevering geschilderd in een combi van de NS en NMBS huisstijlen; NS geel met NMBS bordeauxrood. Bij het overschilderen in bij die ene 11 per ongeluk NMBS geel gebruikt (misschien wel omdat het "NS-geel" op was?)

theedooz

Bij de 51'ers zou het best eens kunnen. Er was tenslotte ook een 59 met een donkerdere kleur geel (5912) die deze loc kreeg in FNDM. Wat staat er als stelplaats op die foto van de 5102 onder de 5147?

rixke rail

citaat:
Geplaatst door theedooz

Bij de 51'ers zou het best eens kunnen. Er was tenslotte ook een 59 met een donkerdere kleur geel (5912) die deze loc kreeg in FNDM. Wat staat er als stelplaats op die foto van de 5102 onder de 5147?

De 5102 is/was van Schaarbeek.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

tufken

Vanaf volgende week leverbaar

Mehano groen nummer 5166  wees er snel bij.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

boke

janjozef

dat is weer een nummer dat ik niet besteld had

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem