Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

BC911

Hé Raf, als autoliefhebber word ik hier altijd zeer droevig van  :(. Is het werkelijk tot op de onderlaag? Als je er met een natte vinger overgaat zie je ze dan nog steeds zo erg? Met polijsten kan je zeer veel. Zelf als het tot op de onderlaag is kan je door te polijsten vaak de schade camoufleren.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

raf

ik zie metaal dus dat is tot op de plaat er doorheen
hopelijk niet tot op de galvo
een occasie deur is misschien goedkoper dan deze te laten spuiten
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

BC911

Als het echt met een sleutel erin is getrokken is de kans groot. Maar ik ben van mening dat je toch zou kunnen proberen te polijsten. Als dat niet het gewenste resultaat geeft kan je nog steeds maten spuiten. 't is dat je niet in m'n buurt woont, maar altijd welkom om het te proberen.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

raf

maandag eens proberen met polier pasta en dergelijke
ik heb nog wel wat liggen en vroeger op ford ook hier en daar een krasje er uitgehaald
maar daar had ik wel professionele machines om te polieren en  hier thuis gaat het arm vet zijn dat ik moet gaan gebruiken

gr raf

PaulC

Raf,
Heeft je merkgarage geen "verfstiften" of iets dergelijks om krassen in de laklaag bij te werken. Bij mijn vorige wagen (Opel corsa) heb ik een kras met zo'n stift(origineel Opel) kunnen bijwerken.
Ik weet natuurlijk niet of het bij zulke diepe kras ook een bevredigend resultaat geeft, maar zo'n stift is wel goedkoper dan een hele deur te laten herspuiten.

Paul

raf

ja paul had ik ook reeds aan gedacht maar maandag in de garage zullen we wel zien wat het beste is wat gedaan kan worden

en ik heb nog een echte garage waar de mensen met hart en ziel werken voor de klanten
als ik BV alleen remblokken nodig heb betaal ik alleen voor de blokken en het werk en niet voor een heel pakket wat ik op het ogenblik dan toch niet nodig heb
ze bestaan nog hoor maar ze worden zeldzamer
wel zo dat het er heeeeeel druk is maar ze vinden toch nog altijd plaats om je efkes tussen door te nemen

gr raf

modelbouwpatrick

Raf dat zijn weer lappen stond je langs de weg of de eerste of tweede parking voor de kerk.Ik probeer altijd langs de kant van de witte te parkeren

raf

he patrick
op de eerste aan de kant van de kerk .
met de kop tegen de haag aan daarom er moet zelfs geen volk passeren want je kunt alleen maar in de haag terecht komen
als je tegen de staat kant staat dan heb je kans dat er volk tussen de auto's door loopt maar aan die kant kom je normaal niet
normaal zet ik hem inderdaad veel liever langs de straat kant maar ik was wat laat zo doende was daar alleen nog maar een plaatsje
straks horen wat er mogelijk is

gr raf

SirGresley

>:( Ik parkeer daar ook geregeld en van mijn "ster" zijn ze tot nu af gebleven!
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

raf

zo geweest en of laten her spuiten  tussen de 250 en 400 euro of een lak stift van 17 euro
dus lak stift  gekozen en nu terug gelijk op ford bij leggen en dan met een mesje schrapen tot het terug vlak is
schrapen kun je alleen maar de vernis nooit de lak
nadien met een margrietje lichtjes schuren en dan polieren dus arm vet

plezant is anders maar voorlopig is het te werm om iets te doen

gr raf

GDE

Raf , jaren terug hetzelfde probleem gehad toen ik nog in Frankrijk woonde . Daar was het blijkbaar de mode om voertuigen te bekrassen . De eerste krassen kreeg ik er uit met grove polish . Daarna een diepere kras gekregen en toen heb ik ook de lakstift geprobeerd . Men rade mij aan de kras te schilderen en nog voor de verf droog was dwars over de kras te polieren zodat enkel in de kras verf achterblijft . Dat lukte wel aardig maar als het een zeer diepe kras is zoals toen bij mij het geval was gaat de verf doorhangen waardoor die kras onvoldoende gevuld werd . Ik heb dat meermaals herhaald maar het vulde steeds onvoldoende . Je zou eventueel ook de kras kunnen afplakken  met tape zoals we gebruiken voor het spuiten bij modelbouw . Gewoon rond de kras tape aanbrengen en dan schilderen en meermaals herhalen zodat die kras goed gevuld word . Daarna polieren en ik denk dat u er nog weinig van zult zien .

raf

Ja geert zo wilde ik het gaan doen of eventueel spuiten met de luchtborstel
maar op het ogenblik is het een beetje te warm en zeker een zwarte auto die plaat word gloeiend heet
en ach te zien kan ik mee leven als het maar niet begint te roesten
gr raf

dani

dedjuu toch....  weeral werken...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

en we zijn weer een maandje verder met nieuwe ellende
de neef van mijn moeder (78 jaar oud )hebben ze thuis gevonden in de badkamer
hoelang hij reeds overleden is hebben we nog geen info van  :'( :'( :'( :'( :'(

dan in het garage complex waar mijn pa woont hebben ze in een 20 tal garage's ingebroken
elektrische fietsen waren het hoofd doel van de diefstal maar ze zijn er niet mee weg geraakt
de elektronische sluitingen op de poorten hebben niet na gelaten en konden ze der niet mee weg
wel enorm veel schade aan de poorten en van frustratie hebben ze dan maar van al de fietsen de zadels kapot gesneden
als ook in de garage's nog vernielingen aan gericht
de politie kan niet veel doen daar de eigenaars aanwezig moeten zijn om hun toelating te geven om binnen te gaan
want anders is het huis vrede breuk
en vinger afdrukken is helemaal belachelijk want het kon alleen maar van een vetvrij en glad oppervlak
tja en beton muren zijn dat dus niet hé

gr raf

PietB

Hoi Raf jullie zitten wel in de hoek waar de klappen vallen,zeg!

Hier was het vanmiddag om plm 16.15 uur raak met het weer, wat dreigende wolken en in eens een serie vreselijk harde knallen en twee vuurbollen.
Eerlijk, ik heb er wel eens over gelezen maar kon me er geen voorstelling bij maken.
Welnu na vandaag zeker wel!
Schade ? ja ook nog.
de omvormer van de zonnepanelen defect.
het internet modem, kwam rook uit.
en in de straat de complete internet/radio/tv en vaste telefonie verbinding weg.
TV en settop box heb ik nog niet kunnen  testen vanwege het gemis aan signaal op de kabel aansluiting
De reden dat ik nu wel zit te internetten is omdat mijn mobile telefoon provider de maanden juni/juli heeft uitgeroepen als unlimited data verbruik voor al zijn klanten.
Dus mijn mobiel doet nu dienst als wifi modem(thetering).
Het werkt maar is afzien hoor. 64mbps is toch heel wat anders dan 200mbps.
Maar goed het werkt, Ziggo heeft beloofd dat morgen de kabel aansluiting weer funtioneert en dat ik met 2 dagen een nieuw modem heb.

We wachten af.........het is wat het is.

grt Piet.