Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

LS autotransporters Laers

Gestart door Walter, 06 februari 2014, 21:57:45 PM

trainspottingjr

Hoi,

weet er iemand of je de extra onderdelen die bijgeleverd waren nog kan bestellen, ben namelijk opzoek naar de gele bevestigingspunten voor de wagens te verankeren.

Heb deze set van iemand overgekocht die overleden is en deze ontbraken.

Groetjes
Jelle
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

ceuleer

Dag Jelle,

je kan de onderdelen normaal bij elke handelaar bij bestellen, maar.....  geduld ga je moeten hebben, als je er al aangeraakt.
Ik heb al zeker 2 jaar een onderdelenzakje van de 2829 van LS Models besteld, ik weet niet welk decennia ze geleverd gaan worden.  :(
Misschien iemand een 3D print laten maken van de onderdeeltjes, dat gaat waarschijnlijk vlugger in orde komen.

grz,
Gunter

ERVIN

Gisteren heb ik ook de wagons gekocht , en het was met een bang hartje dat ik ze hier op mijn baan hun rondjes liet rijden hoor , want in het verleden heb ik heel wat problemen gehad met de eerste reeks van deze wagons.
Maar na zorgvuldig testen op de meest ingewikkelde wisselstraten heb ik geen enkele ontsporing gehad , ik ben dus een tevreden man.

Ik heb momenteel één wagon beladen met auto's , en dat ziet er dan zo uit....



En ze zijn natuurlijk reeds aan het werk gezet , hier met de Class 66 ( PB03) met een lange sleep auto-onderdelen.


Dennis1984

Erwin,

Dat is een hele mooi sleepje! Ik heb hier ook een setje van deze wagons, die bij mij over de Gotthardbahn gaan rijden, gevuld met New Mini Coopers. In totaal gaan er zo'n 112 autotjes op die trein, al met al een duur grapje :-[.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Anarchy

Zijn de wagens met "ACE" logo niet meer iets uit de jaren '90?

Alex

@ Erwin, ik zie dat je veel gele wielklemmen hebt gebruikt voor het vastzetten van de auto's. Ik heb ook zo'n setje ACE autowagens gekocht, maar heb veel te weinig wielklemmen.
Hoeveel klemmen zaten er bij jouw bij? 

@Anarchy, de ACE autowagens zijn inderdaad van eind jaren '90 tot 2004, toen werden de wagons overgekookt door Cobelfret
zie voor meer informatie http://www.cooltrain.be/modelbesprekingen/409-laaers-van-ls-models.html

Groeten Alex

ERVIN

@Anarchy , het zou best kunnen dat die wagons van de jaren '90 zijn , maar ik had ze al een tijdje op mijn verlanglijstje staan , dus voor mij geen probleem van wanneer ze zijn. ;)

@Alex , op de tekening die bij de doos zat is het de bedoeling dat je maar twee auto's per dek zou plaatsen , en dan heb je genoeg wielklemmen , ik had er dus te weinig om ze op de juiste manier vast te maken , ik heb nu dus maar één klem gebruikt per voorwiel i.p.v. twee klemmen , en hetzelfde voor de achterwielen.

@Dennis , let wel op met die mooie Mini's hé , bij mij staan er twaalf auto's op één wagon , en dat is al behoorlijk zwaar hoor , dus jij gaat in jou geval een hele zware sleep krijgen!!

Dennis1984

Ervin,

Dat wordt inderdaad een zwaar sleepje, er komen zo'n 16 autotjes per Laers (8 boven, 8 beneden). Daarnaast nog 4 Roco TA378 met ieder zo'n 13 autotjes (7 boven, 6 beneden). Voorlopig zitten er twee HAG-locomotieven voor, dat zijn over het algemeen vrij sterke locomotieven :).

Met vriendelijke groet,
Dennis