Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Toetsenbord en USB

Gestart door raf, 24 januari 2014, 17:59:28 PM

Huugooke

Dit heb ik van het net gehaald:
1.0 x USB - Phone line - RJ-11,
1.0 x Modem - RS-232 - 4 pin USB Type A,
1.0 x Storage - Floppy interface - 25 pin D-Sub (DB-25),
1.0 x Parallel - Generic - 9 pin D-Sub (DB-9),
1.0 x Infrared - IEEE 1284 (EPP/ECP) - 240 pin docking,
1.0 x Serial - VGA - IrDA,
1.0 x Display / video - 15 pin HD D-Sub (HD-15),
1.0 x Keyboard / mouse - 6 pin mini-DIN (PS/2 style),
1.0 x Docking / port replicator

zie:
http://www.cnet.com/laptops/toshiba-port-g-7020ct/4507-3121_7-30004826.html

Als er echt geen enkele aansluiting te zien is zou het nog kunnen dat bij dit toestel een "docking station" hoort, waarop al die genoemde poorten staan. Vermits je zelf zegt dat de printer met een dongle is aangesloten vermoed ik dat dit het antwoord is. Tenzij er een krak ook zo'n dongle kan maken voor een usb/ps2 poort, of je zo'n docking station kan vinden, is de discussie gesloten. Kijk anders eens op voornoemde PC beurzen.


Huugooke

Sorry dat ik hier doorga mensen.
Op die laatste foto van de eerste reeks; die je groter hebt gemaakt, zit nog een geheimzinnig klepje naast die IR poort.

raf

Hallo

dat poortje kan niet open.
Vermoedelijk zou daar de USB poort onder moeten zitten maar er zit niets op de print plaats(gezien door het TB te verwijderen)
en inderdaad vermoed ik dat alles in het docking station moet aangesloten worden .
maar dit leid helemaal tot niets daar met een TB de laptop niet bruikbaar word voor het doeleinde waar hij voor moet dienen.
Hier hebben we een andere in gebruik genomen toen de laptop niet meer bruikbaar is geworden.

Op de aquarium is gewoon geen plaats genoeg om ook nog een los TB plaats te geven.
En nu terug naar wat je dag heeft gemaakt want ik wacht gewoon terug op het juist TB

groetjes ik ga nog wat aan de baan verder werken
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke


Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 25 januari 2014, 19:49:35 PM
Volgens de foto zit achter dat klepke  de USB!
https://www.recycledgoods.com/zoom/14121

Een tip: hamer en beitel,en als het dan nog niet lukt;alleen de hamer (doorslaggevend argument noemen ze dat!) 8)

;)

Gerolf

Opgesplitst naar apart draadje ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

Hallo Gerolf

Bedankt voor het verplaatsen.
Probleem is eigenlijk reeds opgelost want replace direct stuurt me een juist TB op.
Het verkeerde gaat retour via kiali ophaalpunt en is gratis.
Dus het probleem wat alleen wat vervelend was is opgelost nog voor het een onoverkomelijk probleem is geworden.
Dat de laptop normaal een USB moet hebben is begrijpelijk maar dit model heeft het dus niet.
Het is ook een occasie beestje wat jaren geleden is aan gekocht voor alleen dit doeleinde namelijk het sturen via de printerpoort van een afstand bediening voor modelboten
Het sturen houd niets speciaals in de laptop zet na een verloop van ingestelde tijd de motor van de boot uit (dit 3 keer)
We laten kinderen met 3 bootjes varen om hun het varen met een duikboot eens te laten kunnen doen en de club krijgt er wat geld mee in kas.

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.