Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Verlichtingsprobleem met Roco baureihe 146.2

Gestart door Peter, 31 december 2013, 14:41:37 PM

Peter

Hoi Piet

Een foto nemen is een bijna onmogelijke opdracht.
Het is een rechthoekig blokje van ongeveer 2 cm breed, 1cm hoog en 2à 3 mm dik.
Langs een zijde zijn er drie rechthoekige gaten van ong. 2 mm x 2 mm waar de in schijnen (die zitten vast aan de print van het onderstel en dus niet in dat blokje)
langs de andere platte kant steken er 5 lichtgeleiders ong. 1 mm uit (2 onderste witte lampen, 2 voor de rode lampen en 1 in het midden en bijna tegen de bovenste rand voor de A lamp.
Het is bijna niet mogelijk dit blokje er uit te halen, zonder eerst de stuurkabine te demonteren, en zelfs als dat lukt (zit volgens mij stevig gelijmd) denk ik niet dat je dat blauwe blokje er kan uithalen zonder minstens 1 van de lichtgeleidertjes te breken. (staan op de onderdelen lijst onder nr.16 en 24 )

Roco kan sommige dingen zeer ingewikkeld maken. Heb verschillende modelle waar je eerst heel de motor moet demonteren omdat de stekker voor de decoder onder de motor zit. ze maken het soms echt niet eenvoudig (Brawa is nog moeilijker >:()
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Citaat van: Peter op 02 januari 2014, 18:10:44 PM
Een foto nemen is een bijna onmogelijke opdracht.
Het is een rechthoekig blokje van ongeveer 2 cm breed, 1cm hoog en 2à 3 mm dik.
Langs een zijde zijn er drie rechthoekige gaten van ong. 2 mm x 2 mm waar de in schijnen (die zitten vast aan de print van het onderstel en dus niet in dat blokje)
langs de andere platte kant steken er 5 lichtgeleiders ong. 1 mm uit (2 onderste witte lampen, 2 voor de rode lampen en 1 in het midden en bijna tegen de bovenste rand voor de A lamp.
Het is bijna niet mogelijk dit blokje er uit te halen, zonder eerst de stuurkabine te demonteren, en zelfs als dat lukt (zit volgens mij stevig gelijmd) denk ik niet dat je dat blauwe blokje er kan uithalen zonder minstens 1 van de lichtgeleidertjes te breken. (staan op de onderdelen lijst onder nr.16 en 24 )
Nou dat moet je dan maar niet doen Peter.
Je bedoelt hoop ik onderdeel 10 en 24?
Want 16 is het gietstuk van de aandrijving.
Citaat van: Peter op 02 januari 2014, 18:10:44 PM
Roco kan sommige dingen zeer ingewikkeld maken. Heb verschillende modelle waar je eerst heel de motor moet demonteren omdat de stekker voor de decoder onder de motor zit. ze maken het soms echt niet eenvoudig
Hee die ervaring met 5 van mijn Roco modellen heb ik niet.

grt Piet.

Peter

Hoi Piet,

CiteerWant 16 is het gietstuk van de aandrijving.

Je moet voor beide nummers wel op blad 1 kijken

CiteerHee die ervaring met 5 van mijn Roco modellen heb ik niet.

Moet je de stoomlok baureihe 64 eens nemen. Die moet je bijna afbreken om een decoder te plaatsten.
Die stekker zit onder de gewichten en onder de motor

Met vriendelijke groeten
Peter