Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Artitec DAF trucks

Gestart door dieselfreak, 28 november 2013, 18:19:37 PM

Cord

Inderdaad Piet,
Het hoofdkantoor zat in Haarlem met onder andere depots in Amsterdam (waar ik werkte), Hilversum en Rotterdam. Ergens in het begin van de tachtiger jaren is het bedrijf opgeheven.
Maar ik moet me wèl inhouden om zo'n DAF niet geel te schilderen.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

dieselfreak

#16
Ik denk dat er in de toekomst nog wel andere varianten zullen volgen, deze DAF is een succesverhaal wat goed is voor meerdere afleveringen. Het zou fijn zijn moest er ook een versie komen als NMBS dienstvoertuig want die zijn er volgens mij ook wel geweest. En dan bedoel ik niet de "Van huis tot huis" versie zoals die nu is aangekondigd maar een Edmond Depaire vrachtwagen. Hallo Artitec?
MC

Jefftrack

Citaat van: bossie op 29 november 2013, 01:12:34 AM
Ik weet het Peter.
Zelfs op het wat elitaire BNLS forum loopt een lange draad over deze automodellen.
Daar heb ik mijn bijdrage gedaan, maar dat werd als vloeken in de kerk bestempeld.
Dus daar ben ik maar mee opgehouden.

grt Piet.

Inderdaad je mag daar over alles een mening hebben zolang je maar positief bent over Artitec.

Jeffrey

PietB

Citaat van: Jefftrack op 29 november 2013, 19:07:31 PM
Inderdaad je mag daar over alles een mening hebben zolang je maar positief bent over Artitec.
Nou ik heb meer het idee, dat je de mening bepaalde mensen niet mag tegenspreken.
Maar goed het is een forum en dat is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en de rest laat je liggen.
Met andere woorden ik lees daar meer dan dat ik schrijf.

grt Piet.

doomslu

Ik weet niet goed waar te posten, maar hier hoort het wellicht thuis.
De nieuwste DAF van Artitec is gearriveerd bij onze Patrick:
https://www.facebook.com/GrenierFerroviaire

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dieselfreak

MC

doomslu

Beiden zijn eigenlijk niet mijn tijdperk, maar ze zijn wel besteld!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dieselfreak

Citaat van: doomslu op 27 november 2014, 08:31:32 AM
Beiden zijn eigenlijk niet mijn tijdperk, maar ze zijn wel besteld!  ;)

In dit geval heb je gelijk dat je eens een uitzondering maakt Luc. Artitec staat altijd open voor suggesties om nieuwe varianten te maken van hun DAF modellen. Ik weet dat de pakjesdienst van de NMBS in de jaren 60 en 70 her en der in het land ook DAF vrachtwagens gebruikte, het probleem is alleen dat daar bijzonder weinig foto's van bestaan. En zonder beeldmateriaal is het moeilijk om modellen te maken. Maar we blijven zoeken...
MC

PietB

Citaat van: Catje op 29 november 2013, 13:16:55 PM
En Piet indertijd vragen gesteld over de DE1, na aanleiding van mede uw ervaring ga ik dat model niet aanschaffen.
Hoi Willy
Ik heb na eindeloos zeuren nu eindelijk de toezegging van Artitec dat de aandrijfwielen vervangen gaan worden door wielen met antislipbandjes.
Ik werwacht dat dat een groot deel van mijn bezwaren mbt de rijeigenschappen van de DE1 wegneemt.

grt Piet.

Herwig

bericht #22:   groene  "DAF van de pakjesdienst NMBS"  :  zie bladzijde 16 van MSM 142   ?!?

(  "  pakjesdienst-DAF door Artitec, op basis van foto van Pierre De Greeuw  A° 1987, Turnhout...." )

GDE

Deze Daf zou ook wel mooi staan op een waalse modelbaan  :P Nu hopen dat Artitec hier mee kijkt  :D  
Foto's zijn genomen te Dorinnne-Durnal in 2008 niet ver van het station

Herwig

deze FIVET-DAF met kiplaadbak (ki(e)p) :
zelfde probleem als met de geachte DOOMS-KOLEN-DAF:  Artitec zou nog géén H0-kipbak hebben... .

dieselfreak

Citaat van: Herwig op 27 november 2014, 18:58:18 PM
bericht #22:   groene  "DAF van de pakjesdienst NMBS"  :  zie bladzijde 16 van MSM 142   ?!?

(  "  pakjesdienst-DAF door Artitec, op basis van foto van Pierre De Greeuw  A° 1987, Turnhout...." )

@ Herwig: zo simpel is het allemaal niet, ik ben niet zomaar op zoek naar een Daf in dienst van de NMBS pakjesdienst, het moet er eentje zijn die in de jaren 60 dienst deed voor de pakjesdienst van het station Sint-Niklaas. Ik heb daar wel een foto van, maar die is van erg ver genomen en laat de vrachtwagen slechts aan één kant zien, geen goede basis om een model van te maken.
MC

krispy

Dienen DAF staat daar nog steeds , de laatste klimdag van mijne oudste heb ik hem nog zien staan tijdens een wandeling ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Herwig

bericht # 27:     dus zeg zo maar niet Niklase DAF tegen zo maar een (Turnhoutse) NMBS-DAF... .

bericht # 28:    "...DAF gezien tijdens klimdag..."  :   vermoedelijk bedoelt u dan de Waalse DAF van de firma Fivet, niet die van de NMBS ?