Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Nostalgische Marklinbaan

Gestart door dieselfreak, 20 oktober 2013, 19:51:50 PM

Dirky

Het gaat hier vaak over dit thema. Waarom begin ik geen treintjeswinkel:

Treintjes zijn duur, duurzaam, en de winkelier verdient er bijna niets aan...
Brol-speelgoed is goedkoop, moet niet lang meegaan, en de winst voor de winkelier is vaak hoog.

Waarom in hemelsnaam zou een winkelier dan nog treintjes te koop aanbieden met daar bovenop het risico dat zijn "stock" jaren blijft staan in de winkel. Die mensen zijn geen weldoeners maar handelaars...

Maar misschien houden we het hier weer beter bij het onderwerp nostalgie. Da's leuker om te lezen... ;)

Rangeerduivel

[/quote]

Dat zou een mogelijkheid zijn maar om dat te bereiken zou er een mentaliteitsverandering moeten komen. Voor de meeste mensen zijn modeltreinen alleen maar een stuk (duur) speelgoed voor volwassenen. De media bevestigen alleen maar dit beeld want de weinige keren dat onze hobby aandacht krijgt op tv wordt doorgaans een beeld opgehangen van zielige en wereldvreemde mensen die een teruggetrokken bestaan leiden op hun zolderkamertje tussen hun modeltreinen. Het zou de populariteit van onze hobby al ten goede komen moest men eens wat meer aandacht schenken aan de vele prachtige banen die in clubverband worden gemaakt. Maar ja, de meeste reportagemakers werken liever mee aan de bevestiging van een beeld wat velen hebben over de doorsnee modeltreinliefhebber dan daar tegenin te gaan. Kookprogramma's liggen tegenwoordig nu eenmaal beter in de markt dan modeltreinen.
[/quote]

Mark,

Dat is een bewijs dat wij het hierover ééns zijn,
Alleen leg jij het iets gedetailleerder uit dan ik.
Dikwijls hetzelfde gezien in de transport;
Als men een reportage maakte over "truckers"(zelfs dat woord hoor ik niet graag!) dan haalden ze er de grootste PIPO uit om zijn ding laten te doen,als het maar sensationeel was,het echte werk als vrachtwagenchauffeur bleef voor de gewone mens onbekend,en onbekend is onbemind...
Is er niemand op dit forum met kontakten bij één of andere TVzender?
Maak eens een propere reportage en promoot modelspoor!!!

;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Catje op 26 november 2013, 13:50:05 PM

Ja Peter,
U heeft gelijk stond vaak voor de etalage te kijken bij de plaatselijke handelaar naar die treintjes.
En maar dromen....../. totdat ik er zelf een kreeg van mijn opa. :)

Marklin dromende groeten,
Wily

ik zie dat wij  dezelfde leeftijd hebben, ik ging vroeger eerst kijken in Gent bij Verborgh, vervolgens naar Maes en dan naar de Grand Bazar waar ze steeds zo'n baan deze tijd van het jaar hadden !

Groeten Peter ;)