Modelbaan van Einte.

Gestart door einte, 05 oktober 2013, 16:19:08 PM

ACFI

Citaat van: Gerolf op 29 juni 2017, 10:25:44 AM
Citaat van: einte op 28 juni 2017, 20:07:03 PMhebben jullie nog tips?

Vervang dat spoor door iets wat beter oogt. Je hebt een erg mooi landschap in opbouw, maar die rails  ::)

Gerolf,

dat is pure nostalgie.

voor een drierailer.

:) :) :)

ACFI

dani

dat meende ik ook net te tikken..; Dat is DE vintage  rail bij uitstek, dat is hier zeker niet ongepast !!!
Trouwens, het spoor ligter nu , beetje laat voor de opmerking , LOL.

@Einte : let wel op met het vocht in je gips of klei want dat durft nogal eens "doortrekken" naar de randjes van de spoorbedding en zo voor oxidatie zorgen.
Ik heb het ook mee gemaakt met  het extra ballasten van mijn spren in het BahnWerk...   door het vocht in de lijm waarmee ik de ballast fixeerde; kreeg ik roest.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

efl045

Citaat van: ACFI op 29 juni 2017, 11:47:11 AM

dat is pure nostalgie.

voor een drierailer.

:) :) :)

ACFI

Niks nostalgie voor een echte 3 railer, waar zie jij die derde rail?
Dat is mossel noch vis  ;)

Gerolf

Nostalgie en vintage begrijp ik wel, maar dan zou ik de omgeving niet zo levensecht afwerken.
  Dan heb je biljartlaken-gras, magneetspoel-armseinen met aansluitklemmen, molshoop-tunnelingangen, ... nodig

Nu is het naar mijn idee inderdaad (maar dan anders) noch vis, noch vlees.
   Ik zie een mooi diorama in wording, maar ik zie vooral die rails die er niet bij horen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Chrisrail

#94
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

755philippe

Ik moet voorgaande reakties beamen. Die M-rails is om miserie vragen. Die roesten en oxideren na verloop van tijd en als je digitaal wil rijden loopt het helemaal de mist in om bepaalde railstukken te isoleren. Mijn persoonlijke mening is zoals hierboven gezegd verkoop die rails en koop er k-rails mee. Neem dit niet aan als kritiek maar een tip. By the way ... ik had vroeger ook allemaal m-rails en verkocht en rijdt nu met k-rails.
Mvg

755philippe

dani

als Einte dit zo wil maken, laat Einte dit dan zo maken...
Tips geven kan geen kwaad, maar het is darom niet nodig zijn werk af te breken.  Just my 2 cents.

Hij zal wel een reden hebben om dit zo te doen, en een beetje respect daarvoor is op zijn plaats.   Niet iedereen is een perfectionist.   Ik  zeker niet !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Val-Rikard

#97
21 jaar geleden heb ik ook de stap gezet naar gelijkstroom. Hoe raar het ook mag klinken maar als ik de beelden bekijk van mijn baantje van toen kijk ik ook met enige nostalgie terrug naar die M rails. De normen en mogelijkheden zijn vandaag behoorlijk veranderd. Dat baantje  is dan ook opgebouwd in de jaren 80 van vorige eeuw. Hoe dan ook de sfeer zit goed met het baantje van Einte.

https://youtu.be/CLkx2Q-lYr0


doomslu

Voor een baan uit die tijd was ze al mooi afgewerkt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sattrickske

Al een tijdje niks van me laten horen... Hoe onbeschoft van me  :P
Maar hier wou ik toch effe op reageren.  Prachtig werk man!
Ik ben bezig met vanalles en nog wat, jammer niks met modelbouw.  Blij te zien dat alles goed met je gaat.

loebaske


Nostalgie voor me, Rik zijn tandrad baantje  ;)

einte

Hallo allemaal

Citaat van: Gerolf op 29 juni 2017, 10:25:44 AM
Citaat van: einte op 28 juni 2017, 20:07:03 PMhebben jullie nog tips?
Vervang dat spoor door iets wat beter oogt. Je hebt een erg mooi landschap in opbouw, maar die rails  ::)

Ik heb M rails, ook op mijn baan liggen, en ik heb nog de gedachte gehad om een flex rails te kopen  ::)
Maar toch leuk dat er hier lieden zijn die dit kunnen waarderen uit nostalgie  :)

En we zijn van de week weer verder gegaan, met de rails balasten.
En de tunnel portalen verven.





En nu vandaag de portalen af gemaakt, en een beetje geprobeerd wat groen te maken.
Die struik links, heb ik op het idee van een ander forum hier gemaakt, de rechtste op mijn eigen manier.







En nou kijken hoe het er morgen uit ziet als alles droog is  :O

Gr Einte
Groeten van Einte

Modelspoorblog

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

59erke




Ik vind het er toch redelijk goed uitzien, het gebruik van de M rail stoort me niet al zou ik er eens met de airbrush over gaan zodat de lichtbruine kleur van de M rail verdwenen is.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gerolf

Nu die rail deels ingebed is, is het al een enorm verschil  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw