Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

HLR 77

Gestart door Rangeerduivel, 27 augustus 2013, 10:36:40 AM

ysbeer

Ik heb een mehano nieuw(nooit gereden)in de orginele doos NR 7719 .
Analoog gelijkspanning

Prijs 120 Euro + verzend .(en dat is dus niet duur zie ik hier boven)

wim

SuSke

Citaat van: LocoRob op 29 augustus 2013, 16:21:21 PM
Citaat van: vanmiegroet op 29 augustus 2013, 15:59:27 PM
Niet dat ik wil reclame maken maar http://www.benl.ebay.be/itm/Mehano-Prestige-AC-DIG-HLD-7723-Depot-Stockem-NMBS-SNCB-/251323399260?pt=LH_DefaultDomain_23&hash=item3a840abc5c&_uhb=1
En deze is zo'n 20 euro duurder.

Kan iemand me uitleggen vanwaar deze plotselinge prijsdaling komt in de mehano modellen?

Volg de Mehano's al een tijdje op eBay en heb opgemerkt dat er de laatste tijd veel worden aangeboden maar weinig worden gekocht.
Overaanbod dus zeker ?

Het zijn ook altijd dezelfde nummers die je terug ziet komen, en wie koopt 3 locs met hetzelfde nummer ??
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Suske, je spreekt van dezelfde nummers, dan kan je er van uitgaan dat het toch enkele verschillende nummers zijn. Bijgevolg kan je toch aan 2-3 verschillende locs geraken en zeg nu zelf, persoonlijk zou ik ook niet meer dan 2 van die locs kopen, een 78 en een 77. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

ik ken er één die 3 verschillende locuitvoeringen heeft van de 7777 (waarvan ik er ook één heb (met B,zonder B,en nog een andere.
Groeten Peter ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 29 augustus 2013, 17:53:57 PM
Piko 77 is geen 77 model.  Hij lijkt er alleen een beetje op, omdat hij ook grijs en geel gespoten is.
Spijtig dat ze zo'n kans voorbij hebben laten gaan, om de leemte na Mehano op te vullen, want die was ook voor verbetering vatbaar (verlichting, koppeling enz.

Volgens mij weten ze bij Piko ook maar al te goed dat de markt voor De 77 zo goed als verzadigd is,
Dus waarom nog de moeite/kosten doen voor een model dat nog sporadisch verkoopt.(Vraag maar aan Ysbeer)
Logisch dat ze de kleine leemte nog opvullen met een bestaand,doch enkel herspoten model. ;)

Zondagse groeten,Rudy

LocoRob

#20
Citaat van: OlivierV op 01 september 2013, 12:27:39 PM
Suske, je spreekt van dezelfde nummers, dan kan je er van uitgaan dat het toch enkele verschillende nummers zijn. Bijgevolg kan je toch aan 2-3 verschillende locs geraken en zeg nu zelf, persoonlijk zou ik ook niet meer dan 2 van die locs kopen, een 78 en een 77. ;)

Klopt, een 77 wordt regelmatig met verschillende nrs aangeboden , voor een 78 moet je wel veel meer geduld hebben, die vind je  veel moeilijker.
Ik heb er twee, de 7764 heb ik reeds lang, de 7822 pas enkele maanden.


Greetz,
Robby

Metpetergaathetbeter

2 77's en 1 78 gekocht voor samen op de ijzeren lijn te rijden !
Groeten Peter ;)

Jurgen

'k Heb er 4.
Drie keer een 77 (7764, 7723 en 7783) en een 78 (7822). Daarvan zijn er 2 met geluid en 2 zonder, zo kan ik telkens 2 dubbeltracties inzetten, de ene met en de andere zonder geluid. Zo hebben de locs binnen een tractie ook de zelfde tijd nodig om op te trekken of af te remmen want er is een verschil tussen die met geluid en zonder.

Ik heb nu dus genoeg 77/78ers, alleen jammer dat ze niet dezelfde stelplaats hebben. Maar ja, een mens kan niet alles hebben hé.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Ik heb er ook een paar van deze reeks , blijft nog steeds een loc die heel veel dienst doet hier.















B_Modelbouw

Hier alle nummers die ooit door 'Mehano' werden uitgebracht; http://www.mehano.si/EN/article.php?id=13&mo=2

't Is een degelijk model want hier rijden er een zevental van rond, en slechts eentje wordt gebruikt als pluk loc
Er zijn meerdere generaties van decoders in gebruik, hierdoor is dubbeltractie soms een lastige opgave...
 
Ze zijn nog geregeld terug te vinden op de markt, en als je toch de keuze hebt tussen een Mehano of een Piko, zou ik
voor de eerste gaan.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


ceuleer

Ik heb er ook 3 in de vitrine staan, nummers 7771-7777-7783, de versies met indusi die naar Duitsland rijden, + nog een andere om onderdelen van te plukken.
Ik vind het prachtige loco's. Ik zou er nog wel graag enkele bij willen.


ysbeer

Citaat van: ceuleer op 01 september 2013, 18:43:06 PM

Ik vind het prachtige loco's. Ik zou er nog wel graag enkele bij willen.



Nou wat let je,zie boven.
wim

SuSke

Citaat van: OlivierV op 01 september 2013, 12:27:39 PM
Suske, je spreekt van dezelfde nummers, dan kan je er van uitgaan dat het toch enkele verschillende nummers zijn. Bijgevolg kan je toch aan 2-3 verschillende locs geraken en zeg nu zelf, persoonlijk zou ik ook niet meer dan 2 van die locs kopen, een 78 en een 77. ;)
Ben niet direct op zoek naar "nog" een exemplaar. Zij die me kennen, weten dat ik er genoeg heb.  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: SuSke op 01 september 2013, 22:16:18 PM
Citaat van: OlivierV op 01 september 2013, 12:27:39 PM
Suske, je spreekt van dezelfde nummers, dan kan je er van uitgaan dat het toch enkele verschillende nummers zijn. Bijgevolg kan je toch aan 2-3 verschillende locs geraken en zeg nu zelf, persoonlijk zou ik ook niet meer dan 2 van die locs kopen, een 78 en een 77. ;)
Ben niet direct op zoek naar "nog" een exemplaar. Zij die me kennen, weten dat ik er genoeg heb.  ;) 8)
Buiten een korte ontmoeting op de opendeur van de club in Aalst ken ik je niet zo goed. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Citaat van: OlivierV op 01 september 2013, 22:43:46 PM
Citaat van: SuSke op 01 september 2013, 22:16:18 PM
Citaat van: OlivierV op 01 september 2013, 12:27:39 PM
Suske, je spreekt van dezelfde nummers, dan kan je er van uitgaan dat het toch enkele verschillende nummers zijn. Bijgevolg kan je toch aan 2-3 verschillende locs geraken en zeg nu zelf, persoonlijk zou ik ook niet meer dan 2 van die locs kopen, een 78 en een 77. ;)
Ben niet direct op zoek naar "nog" een exemplaar. Zij die me kennen, weten dat ik er genoeg heb.  ;) 8)
Buiten een korte ontmoeting op de opendeur van de club in Aalst ken ik je niet zo goed. ;)
Laatste weekend van oktober even bij ons op de tentoonstelling binnenrollen  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.