Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

van Analoog naar Digitaal

Gestart door Eres, 08 augustus 2013, 16:54:57 PM

dani

WHoop Whoop...  Wim gaat digitaal !!! 

Veel plezier er mee maatje, en zoals ik al in mail antwoordde :  die Piko loks zijn makkelijk om te bouwen (decoder in prikken en klaar)  en  rijden vrij goed voor hun prijs.   Welkom in de digitale wereld.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

Citaat van: dani op 23 augustus 2013, 10:51:57 AM
WHoop Whoop...  Wim gaat digitaal !!! 

Veel plezier er mee maatje, en zoals ik al in mail antwoordde :  die Piko loks zijn makkelijk om te bouwen (decoder in prikken en klaar)  en  rijden vrij goed voor hun prijs.   Welkom in de digitale wereld.
Zoals je naar iedereen geantwoord hebt die de mail gekregen heeft. ;)
Wim, zou het niet handiger zijn ook ineens een paar extra decoders mee te bestellen voor je makkelijk om te bouwen locs?

Groet,

Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

Citaat van: OlivierV op 23 augustus 2013, 15:04:10 PM
Zoals je naar iedereen geantwoord hebt die de mail gekregen heeft. ;)
Ja, iedereen maakt wel eens een foutje....   zelfs onze ouders hebben er gemaakt.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 23 augustus 2013, 15:15:43 PM
Citaat van: OlivierV op 23 augustus 2013, 15:04:10 PM
Zoals je naar iedereen geantwoord hebt die de mail gekregen heeft. ;)
Ja, iedereen maakt wel eens een foutje....   zelfs onze ouders hebben er gemaakt.
't Is je vergeven hoor Dani. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

#50
Zoals jullie weten ben ik overgestapt van analoog naar digitaal. Ik heb zoals bekend een leuk digitaal set aangeschaft van Roco en ben deze dus aan het uitbreiden. Gisteren ontvangen de uitbreiding sets C en D. Deze sets zijn voor mij een goede richting in het banenplan wat ik wilde gaan maken.

Ik heb dus de baan zover gedaan wat kon en heb deze ook even wat ingericht. Geef geen kommentaar op de containers etc ik heb deze maar gewoon even neer gezet als een aankleding op de baan. Het geheel moet nog 1.50 verlengt worden alles ligt klaar maar er waren andere zaken die wie eerst gedaan moesten worden.  Ik hou jullie op de hoogte









Wim

OlivierV

Wim, ik zou zeker onder de baan nog een "ringleiding" aanleggen en regelmatig draden van die leiding naar je sporen solderen. Je moet dan de draden van de aansluit rail losmaken en aan die 2 dikkere elektriciteitsdraden solderen. vervolgens altijd van de ene kant naar dezelfde rail.

Ziet der al een drukke bende uit.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

inderdaad een ringleiding is een goed idee !  een "must" eigenlijk.

En ja het wordt daar druk.   Je gaat nog moeten uitbreiden (die extra meter) of ze botsen :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Dani & Olivier

Dank voor jullie reactie Zie de beginselen als een startende en nog veel te leren. De troep onder de tafel gaat ook weg. Maar alles op  zijn tijd. Jullie opmerkingen zijn ter harte genomen en ik weet bij vragen kan ik bij velen op dit forum terecht en zeer zeker bij jullie

nogmaals dank

Wim

Michael

Wim, het begin is er nu hoef je alleen maar uit te breiden. Succes
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Rangeerduivel

#55
Mooie doorstart Wim,vooral met de prachtige,waarschijnlijk niet goedkope Roco-set.
En wat die troep onder tafel betreft,je zou bij mij eens moeten komen kijken...en FIER dat ik daar op ben!!! :-[

Maar trek het je niet aan,wat telt is wat er OP de tafel te zien is

Veel plezier ermee  ;)

Rudy

Eres

Ik heb een leuke diesel loc gezien van LS Models deze is standaard uitgerust digitaal met sound. Mijn vraag is met de huidige LocMaus dus de Rode van Roco kan ik daarmee ook de sound te horen krijgen of moet ik dan overschakelen op die blauwe multifunctionele Maus?

Wim

dani

dat kan volgens mij wel, hoor. de multimaus heeft toch de nodige functietoetsen om de geluiden op te roepen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

conducteur

Bij mijn weten is het enige grote verschil tussen de blauwe en de rode, dat de blauwe ook cv's kan lezen en draadloos. Op je rode kun je alvast tot 20 functies (lichten, geluiden, rookgeneratoren/....) aansturen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rangeerduivel

Citaat van: Eres op 11 september 2013, 14:09:45 PM
Ik heb een leuke diesel loc gezien van LS Models deze is standaard uitgerust digitaal met sound. Mijn vraag is met de huidige LocMaus dus de Rode van Roco kan ik daarmee ook de sound te horen krijgen of moet ik dan overschakelen op die blauwe multifunctionele Maus?

Wim

Ik heb de Multimaus,en kan alleen maar bevestigen,dus ja...kopen,die loc! ;)