Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

dani

statistisch gezien wordt bij elke passagier in het vliegtuig, de gemiddelde eco-voetafdruk van allen een stukje kleiner dus what's the point Peter ?

Een trein die met 3 mensen  van A naar B rijdt vervuilt ook zo goed als even veel als eentje met 100 mensen...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

#3136
  wou even de groene jongen uithangen  8) het was humoristisch bedoeld,natuurlijk hebben jullie gelijk ;)

SuSke

Trouwens, daarna maakt hij het dubbel en dik goed door zonder motor uit de lucht te vallen  :) ;)

Geniet er van Stieven
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Doornroosje

Als ik het goed kan lezen is het Crit'Air vignet momenteel enkel voor 3 steden van toepassing. En dan enkel nog van 8u tot 22u. En ook niet als je op de autostrade er door rijdt.
Normaal heb ik dit jaar dus nog geen nodig...

raf

#3139


schakelkastje voor het elektrotrein depot op de HTC club .
manueel werkt alles reeds maar ik kom ledjes tekort dus wachten open den ali .
de elektronica is reeds klaar maar moet nog ingebouwd worden .
eerst bakjes frezen zodat de printjes ook mooi daar in geschoven kunnen worden
het moet ook binnen in een beetje proper worden al zie je het niet
vanavond kijken waar de ontkoppel rails moeten komen zodat ook daar een indicatie kan ingebouwd worden
het programma is reeds klaar en er zitten dus 20 schakelaars op de console maar indien nodig kunnen er nog 20 bijgezet worden
het programma is er reeds op voorzien zodat alleen de schakelaars met weerstand er dan nog maar moeten bij komen

ik zal blij zijn dat dit helemaal kan afgeleverd worden maar nu dit gedaan is heeft dit reeds mijn dag goed gemaakt
maar het zou wat mogen gaan regen deze nacht dat zou voor meerdere goed zijn denk ik


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ceuleer

Zopas een frietje gaan eten in een nieuwe frituur in Booischot-Statie, frituur Spoor 11.
Alvast een goeie naam.  :)
Hier enkele voorbeelden van burgers en broodjes die er te koop zijn.

Ontspoorde burger
Smokey louise
Spoor 11 burger
Treinramp
t Station
De passagier
Conducteur
Rijtuig
Klasse 1
Klasse 2
T Boemelke
T Juiste spoor
Railspoor
t Peron
Den dwarsligger
De wissel
Den halt
t Seinhuis
t Middengang
Diensttrein
Sneltrein
De stoomtrein
Den tgv

Smakelijk !  ;)

dani

en da zijn allemaal verschillende burgens een sandwichkes ?    Doe mij maar 1 van elk :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

marctje

En ik sta nu juist op dieet. Bedankt mannen. Toch 8 kilo kwijt op een goede 3 weken.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

ceuleer

Die zijn er zo weer bij als je Dani zijn bestelling opeet.  ;D

dani

1 smsje, 1 woord en een uitroepteken... dat maakte mijn dag...

"Geslaagd !"

Mijn "kleine meid" is groot geworden en heeft nu haar getuigschrift middelbare school...

Fiere papa
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michiel

Geniet ervan, Dani, en felicitaties voor je dochter.

Langs deze kant wisselend succes, oudste dochter met vlag en wimpel (ikke zeer fiere papa), jongste dochter mag trots naar het middelbaar, een nieuwe wereld (ikke ook trots), mijn oudste zoon heeft de toelating voor pilootschool gemist (dedju toch!), en jongste zoon heeft zijn laatste jaar van het middelbaar ronduit gefaald, en moet overdoen! Dikke domper en zwaar ontgoocheld. Het gaat zo alle kanten uit...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

Jammer Michiel.....  het was beter allemaal positief geweest inderdaad.
Zo zie je dat je niet alles in de hand hebt...

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Bolje

Dani, wens proficiat aan de dochter
Michiel, wens ook proficiat aan de geslaagden en meer succes de volgende keer aan de 'mindersuccesvollen'
Vele groeten,
Ronald

raf

#3148
https://www.youtube.com/watch?v=oCPaNrTXm_k
Dit werkt nu ook naar behoren
https://www.youtube.com/watch?v=69eIB1SZpic
Nu de volgende loods
En dan kan alles ingebouwd worden
Vrijdag zal het dus hier vertrekken naar zijn vaste bestemming
Heeft wel wat werk gekost om het allemaal klaar te krijgen maar het werkt
Andre kan dan beginnen met de rails te leggen en dan heb ik nog een week om de tweede loods af te werken en daar ook de software voor klaar te krijgen.
want nu de sturing met de relais is veel te gecompliceerd omdat ik moet werken met wat ik heb en dat zijn niet echt de juiste
maar als proef werkt er reeds 1 deur nog 3 te gaan 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

efl045

#3149
Vandaag per toeval, bij het refurfishen van een Philips pickupje van 1970, een type luidspreker gevonden waarvan ik het bestaan wel kende maar tot nu toe nog nooit was tegengekomen: een type met de spreekspoel en de magneet aan de voorkant, dat was destijds met de zwakke magneten de enige oplossing om een heel platte luidspreker te maken, de holte van de konus nuttig gebruiken. Dat kost wel wat hoge tonen, maar op dat materiaal doet dat er niet toe, ze wilden dat het zo plat mogelijk was om in de deksels ('t was een stereo) van de draagbare pickup te passen.
Wel een vreemd zicht dat andere techneuten misschien ook wel interesseert:







En voor wie vindt dat mijn dag wel snel gemaakt is, dat klopt, als het niet alledaagse techniek betreft ben ik gauw tevreden ;-)