Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

dani

je kan er ook op klikken en ze in 't groot bekijken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Chrisrail

#1846
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Gerolf

Mijn dag/week/maand werd goedgemaakt door http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,21351.msg285289/topicseen.html#msg285289

... na heel wat vallen en opstaan is een high-end servosturing mogelijk  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Chrisrail op 19 december 2014, 17:07:17 PM
Bert,
kunnen we jouw verrekijker eens lenen om naar de foto's van Filip te kijken?  ;)

:-\
;D

jb

Vanaf 01-01-15 krijg ik opslag. Yes!!! Een volledige %  :P :P  :P
Heb toch even een vreugde dansje gedaan haha

raf

proficiat JB

van af vandaag ben ik zonder werk en dus jongens hard werken hé om mijn dop te betalen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: raf op 19 december 2014, 20:32:51 PM
proficiat JB

van af vandaag ben ik zonder werk en dus jongens hard werken hé om mijn dop te betalen
gr raf
Ford ? :-\

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

kun jij op brugpensioen, keek eens naar je profiel maar je leeftijd staat er niet op, of dient er gesolliciteerd te worden in de nabije toekomst ? :-\

raf

dat is nog allemaal giswerk
ik ben 58 en 40 jaar gewerkt dus normaal SWT (ex brugpenioen)met vrijstelling
dus normaal toen we alle formulieren hebben moeten tekenen zou ik dus gerust gelaten worden
maar onze nieuwe regering wil ons dus aan het werk zetten en zit zich nu in alle mogelijke bochten te wringen
we hadden de keuze om outpalcement te doen of niet
deden we dat niet dan verliezen we 6000 brutto dus een 3000 euro netto (mijn keuze dat verlies te nemen)
maar nu waren er een 1500 mensen die deze keuze gemaakt hebben en nu zitten er dus een deel van bie outplacement bureaus zonder volk
en da vind de regering dus niet plezant want zonder werk is weer doppers der bij
en nu dus allemaal trukjes om toch maar die 1500 mensen naar die bureaus te krijgen
ik ben in de nieuwe wetgeving een passieve dopper dus moet niet actie op zoek naar werk
andere die wel OP gaan doen dachten eerst van we doen die 6 maanden en dan ons vrijstelling formulier indienen maar nu heeft de regering beslist dat dit niet meer kan en dus moeten die wel ingestapt zijn in OP actief opzoek naar werk terwijl ze een vrijstelling hebben waar ze dus niet meer mee zouden moeten gaan werken dus ?????
da gaat nog niet zo een ,twee, drie, opgelost zijn.
die te jong zijn hebben geen keuze die moeten opzoek naar werk want binnen 2 jaar hebben die nog maar een 600 euro dop
en dan de premies waar zoveel over te doen is
wel jongens hou je vast
ik werk 40 jaar maar de berekening word maar gedaan op 20 jaar dus 20 jaar de vuilbak in voor noppes
ik moet nog 77 maanden tot ik 65 word en dus krijg ik mijn premie verdeelt over 77 maanden en dat komt dus uit op 300 euro permaand die ik bij 1248 euro dop mag leggen dus give and take een 1500 euro per maand om van te leven
geen verlofgeld en geen 13 tiende maand of eindejaars premie ,maaltijd checques of ecoscheck meer
dus tel maar uit hoeveel premie ik gekregen heb
er is hier in heel dat FOERD debacle maar een winnaar en die zit in brussel en ziet €€€€€€€€€€€ voor zijn ogen komen met deze en andere sluitingen want meer dan 50% van alles gaat naar de staat .

zo da was het ik moest het effe kwijt en hoop nu een paar mensen een beeld te hebben kunnen geven van onze o zo grote premie .OK er zijn andere gevallen maar dit is FORD en die van de mijnen en opel en wa nog allemaal zijn andere gevallen .het enige in dit verhaal is dat er mensen hun werk kwijt zijn en dit stopt niet bij foerd alleen want kranten shops , winkels en van alles anders gaat ook verlies lijden omdat er aan kopen gaan uitgesteld worden of niet meer gedaan worden

bij mij is het RIP 700 - per maand   en das dus veul treintjes spul als je het zo telt

gr raf   
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

#1855
wat sneu, inderdaad iedereen meende toch te weten van mooie condities waren maar als je alles leest valt dat aardig tegen! Hopelijk wordt je een beetje met rust gelaten en kun je ondanks minder inkomen toch nog aardig rondkomen.

dan hebben ze bij VW dacht ik toch meer geluk gehad !

Ik hoop dat wat je nu overkomt snel kunt verwerken en hopelijk blijf je niet bij de pakken zitten en krijg je geen gezondheidsproblemen wegens in niks meer geïnteresseerd zijn !

Hier en misschien iets van vrijwilligerswerk (mocht je dat interesseren) kunnen voor de nodige afleiding zorgen ! Raf mischien raar om schrijven alvast een zalig Kerstfeest en Gelukkig Nieuwjaar en hopelijk een plesant, zorgeloos en aangenaam 2015 (al dan niet met ons  ;))

Groeten Peter ;)

PietB

Het is een waardeloze situatie Raf.
Ik dacht dat de Nederlandse regering slecht omging met de mensen die voor de welvaart hebben gezorgd.
Maar in België kunnen ze er ook wat van.

sterkte, Piet.

dani

operatie bij de docher is goed verlopen gisteren, vanmorgen had ik ze al even aan de telefoon, mijn dag kan niet meer stuk.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

dani, alvast een leuk begin voor het weekend !
Groeten Peter ;)

Bolje

Blij dat te horen.
Hopelijk gaat de rest van het herstel even goed.
Vele groeten.
Vele groeten,
Ronald