Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

Mehano tgv duplex digitaliseren

Gestart door TBCédric, 07 juli 2013, 17:19:57 PM

OlivierV

De draden van de verlichting moeten rechtstreeks naar de verlichting, die hebben geen omweg nodig.

Maar let op dat je je decoder niet doet sneuvelen, had het bijna door een dommigheid met mijn type 212 ook voor, je moet er echt zeker zijn dat de motor enkel stroom krijgt via de 2 aansluitingen en alle stroomafname draden naar de decoder gaan.

Bij die 212 heb ik dan de juiste printbanen doorgeslepen, maar bij die tgv zijn precies geen printbanen te bespeuren.

Eerlijk gezegd zou ik er ook geen decoder insteken moest ik van jou zijn, maar dat is jouw keuze.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Hij komt van mijn taurus maar die motor gaat geen kant vooruit of achteruit. Die verlichting?  Ik heb nu dit:

IMG_0323[1] by modeltrainho, on Flickr

Maar hoe zit dat met dit?:

IMG_0324[1] by modeltrainho, on Flickr

Hij rijd al maar in het begin of eind geeft hij nog een stamke.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ceuleer

Heb je de decoder op 128 stappen ingesteld ?
Wel ook het adres in de digitale centrale op 128 zetten.

TBCédric

De decoder werkt niet op adres 128 en hij duwt nog in het begin. Iemand een tip voor de verlichting?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Blauw is gemeenschappelijke + voor alle lichttoestanden.
Wit: frontlichten
Geel: achterlichten.

Logischerwijs enkel blauw en wit want achterlichten zitten in de lege duwbak.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ceuleer

Je moet adres 128 niet ingeven, wanneer je voor de tgv een bepaald adres aanmaakt in de locomotief bibliotheek, bv 23, dan vraagt de centrale of je 14, 28 of 128 stappen wil selecteren, bij 128 stappen kan de loc nauwkeuriger rijden, dus misschien zijn de schokken dan weg.
Wanneer je de decoder herprogrammeerd, dus weer op adres 23,  dan kan je de stappen ook kiezen in 14, 28 of 128.
Alle decoders ondersteunen 128 stappen niet , ik heb een digitale kraan van roco en de origineel geplaatste decoder moet op 28 stappen staan, anders werkt de kraan niet met de digitale centrale.
In de handleiding van een roco decoder 10746( is eigenlijk van ESU) staat dat de verlichting misschien ook niet functioneert wanneer de stappen niet juist staan.