Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Roco Z21 : dubbeltractie en meer...(video how-to)

Gestart door eve, 28 juni 2013, 15:56:51 PM


evan

Dat zijn veel bewerkingen voor in dubbeltractie te rijden :o
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

argilla

Evan hier heb je gelijk. Dit zou veel eenvoudiger moeten en kunnen. Als je iet of wat en aantal loks hebt ben je straks een half uur aan het typen voor er ook maar één lok start.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dani

ik heb het zelf al eens uitgeprobeerd op de Ecos-2 van ESU en als je loks hebt met gelijkaardige motor en decoder, is het daar een kwestie van enkele klikken op het scherm om een meervoudige tractie aan te maken en die dan als 1 "loko" te sturen.  Uiteraard als je motoren en decoders allemaal verschillend zijn, dan wordt het lastig op die manier, maar ik vermoed dat je bij een opbouw van een dubbeltraktie meestal toch ongeveer gelijkaardige machines zou gaan gebruiken.

Dus ja...  bij de Esu kan het misschien "sneller en simpeler", bij de Z21 is het dan weer "flexibeler en nauwkeuriger "  en zo hebben ze allemaal hun voor- en nadelen.
Je zou het bj de 21 ook "snel en simpel" kunnen maken  met bvb maar 2 of 3 metingen per lokomotief te doen.  Dan heb je algauw binnen een paar minuten een "quick & Dirty"  meervoudige traktie.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Het duurt wel even, maar eens de tractie aangemaakt is zit ze er toch in?

ERVIN die rijdt toch vaak met dubbeltracties rond, 'k vraag mij nu af hoe hij het doet...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan