Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Modelbaan Beerzedal

Gestart door DelticPower, 03 mei 2013, 11:21:37 AM

mark7758

Geweldig netjes gedaan.
Is net Belgie. Daar hebben ze ook Back to War. Grote verzamelingen van allerlei oorlog materiel. (Van spul uit Duitsland en GB en NL gezamelijk bij elkaar.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

wilgo

Dank U Jan voor informatie

spoedige beterschap
willy

DelticPower

Hoi Rudy, het zijn allemaal liefhebbers van het rijdende spul, of het nu Nederlands, Engels, Amerikaans of Duits is. Je vind er bij de meeste geen kanonnen en vuurwapens. Bij mij in de buurt wonen twee verzamelaars van rijdend materiaal, waaronder ook enkele Duitse voertuigen. Je staat er van versteld hoe mooi de techniek van die dingen is. ( De Kubelwagen met meesturende achterwielen). Heb zelf in mijn diensttijd een rijbewijs gehad voor de Daf YA328. Als ik ze hoor en zie rijden komen er nostalgische gevoelens naar boven. Ik word oud (zucht)  :D

Groeten Jan

Rangeerduivel

Dat weet ik wel beste man,
het was ook laconiek bedoeld hé,
Daarom schreef ik ook
'gelukkig dat het tafereel zich na de oorlog situeert'
Mijn post was meer bedoeld om je een pluimpje op te steken hoor! :)

;)

DelticPower

Hoi Rudy, Had het ook niet negatief opgepakt. Maar bedankt voor het pluimpje. :D

Groeten Jan

adrievans

Citaat van: DFS op 23 oktober 2015, 14:07:38 PM
Aangezien het organisaties met doel restauatie van oud leger materiaal is neem ik aan de de mix van voertuigen net wel realistisch is


Precies,ik heb dat al meer gezien bij demonstraties/real life acting.(nagespeelde schermutselingen)
De voertuigen kwamen dan ook van 1 club.
edit:eerdere reacties vertellen hetzelfde,ik ben weer eens de laatste
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

DelticPower

Nog even een kleine update:

WHEELS is een vereniging van enthousiaste liefhebbers van oude legervoertuigen en toebehoren uit de periode 1940 t/m 1975. Er zijn echter ook leden die zelf geen voertuig hebben maar wel affiniteit hebben met de " groene hobby." Dit kan zowel de periode 40 - 45 als na- oorlogs zijn.

Van de webside van Wheels: www.http://clubwheels.nl/

Groeten Jan

Metpetergaathetbeter

#52
Duitsers reden in het Ardennen -offensief ook met jeeps, Am. vrachtwagens en panthertanks die zodaning omgebouwd waren dar ze eruit zagen als Amerikaanse  M10 tank destroyers !  http://www.themotorpool.net/Dragon-Ersatz-M10-Panther-Tank-Destroyer-s/2994.htm       https://www.google.be/search?site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1164&bih=623&q=+M10+Panther+Tank+Destroyer&oq=+M10+Panther+Tank+Destroyer&gs_l=img.12...3025.3025.0.4493.1.1.0.0.0.0.72.72.1.1.0....0...1ac.2.64.img..1.0.0.2U0FX1n8QZI
Verder droegen zij Amerikaanse uniformen, velen hadden in Amerika geleefd/gestudeerd zodoende kenden ze vele Amerikaanse gewoonten en groot was de vrees onder de Amerikanen dat ze de echte en de valse Amerikanen nauwelijks te herkennen waren !

Russen reden met Duitse tanks en omgekeerd, alles wat in beslag genomen werd gebruikt !(vaak met veel grotere sterren/kruisen om hopelijk door de piloten en eigen troepen als eigen troepen herkend te worden ! Amerikanen en Duitsers leenden ook wel eens elkaars voertuigen of schietend materiaal !

Groeten Peter ;)

Frank_N

#53
De sfeer welke rond zo'n club enthousiastelingen hangt heb je erg goed weergegeven, Jan 8) ;)
Wat mij betreft een diorama waar menig modelbouwer jaloers op mag wezen!
Herkenbaar is het blenco.... :-\of blanco ::) ofzoiets, wat ik als dienstplichtig militair op mijn pukkels (rugtas enzo) moest smeren.....
Dat zware spul moest water afstotend zijn.....(was het niet, hoor!)
Was trouwens boordschutter/chauffeur op een AMX tank.
Het geeft ook goed de sfeer weer welke hangt rond museum "Bevrijdende Vleugels" langs de weg tussen de gemeenten Best en Son.
De beton platen, hangars enzo.....

@ Wilgo: Trouwens die golfplaten zijn in model te koop (polystyreen) , weet zo even echt niet meer waar. Ik heb er eentje in de schaal N.

Chapeau!!!!!Jan, Knap staaltje, hoor 8) ;) :)
Groet van Frank

DelticPower

Dank je Frank,  :)
                           
                       Voor wie meer wil weten over de invasie en verder verloop, is dit mijn favorite webside:

www.strijdbewijs.nl   Je blijft er op lezen.

Groeten Jan

Frank_N

#55
Leuke link, Jan!
De auteur geeft oa. aan nog op zoek te ziijn naar de Lockheed Constellation.
Hier 2 screenshot's uit FS 2004, L-749 "Flevoland" Model van een exemplaar wat bij Aviodrome te vinden is in het echt!
Deze machine werd geleverd 1947 aan KLM, bedoeld voor long range. Die er bij Aviodrome staat is een vliegklare machine, uit Canada.




Opklikken voor groter. De L-749 nabij Bistrica. Flight level 157, speed 260 knots. (= altitude: 5200meter, snelheid: 468 km/uur)
Onderweg van Amsterdam, met een tussenlanding te Innsbruck naar Athene.
Hier het 2e deel van die vlucht.
Links in beeld de Fightsim Commander waarmee ik dat toestel middels GPS bestuur, in het origineel was dat niet aanwezig.

Andere hobby van mij ;)

Edit: getallen aangepast.

Edit 2: Vooralsnog dit bericht, eigenlijk "offtopic" is mag het wat mij betreft verwijderd worden.
Groet van Frank

DelticPower

#56
Hallo Allemaal, nadat het hier een tijdje stil is geweest even een update.

Omdat de baan "Beerzedal" heet, naar het riviertje "de Beerze" bij ons dorp, vond mijn vrouw dat er zeker een model moest komen van de Casterse molen welke vroeger aan de Beerze stond. Nou was er niks over te vinden als een oud schilderijtje en een wazige zwart/wit foto zodat het toch wel een vrij model geworden is. Maar de oude molenaarsfamilie vind hem geslaagd, dus wat zal ik problemen scheppen. De molen is in 1943 in brand geschoten. in de restanten hebben nog enkele jaren varkens gewoond. In 1966 is alles gesloopt en op de fundering een achtkantig vakantiehuisje gebouwd, welk er nog steeds staat.





Het is een z.g. Wolfswinkelse molen, een wind/watermolen voor het malen van graan en tarwe.
De wieken zijn aangedreven, het waterrad niet.

Groeten Jan


dani

Citaat van: DelticPower op 05 juli 2016, 15:53:24 PM
De molen is in 1943 in brand geschoten. in de restanten hebben nog enkele jaren varkens gewoond.

Toen al migranten daar in de streek ?


Nee, even serieus : mooi bouwwerk  !! Is er een reden waarom het waterrad niet draait en de wieken wel ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

DelticPower

Hoi Dani, het waterrad kan niet draaien omdat het schoepenwiel een foutje bevat, als dat onderin staat valt het niet op.  :)

Groeten Jan

Gerolf

Tof om nog eens wat knutselwerk van je te zien  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw