Sein H*nckers

Gestart door TBCédric, 31 maart 2013, 22:29:54 PM

doomslu

Klopt, Marc. Alleen wou ik het niet kopiëren, maar bekijken.
Maar jouw methode werkt inderdaad (wel met 'Paste' in Word of zo).
Goed om weten.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

terug on topic aub?  ???
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Klaas Zondervan

Als ik het goed begrijp wil je dat het sein realistische beelden laat zien.
Installeer dan bezetmelders op je blokken. Bij het 3-rail systeem kan dat met massadetectors, bij 2-rail heb je stroomdetectors nodig.
Als het blok voorbij het sein bezet is, dan is het sein rood, als het volgende blok bezet is, maar het eerste vrij, dan geel, zijn beide vrij, dan groen.
Let wel, dit schakelt alleen je seinbeelden, de treinen zullen zich er niks van aantrekken.

TBCédric

dankje klaas, weet je ook hoeveel twee(?) stroomdetectors kosten ong. ?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Klaas Zondervan

Ik zou het niet weten. Ik koop nooit stroomdetectors, maar maak ze zelf.
Iemand anders een idee of losse stroomdetectors te koop zijn, en wat ze dan kosten?

Klaas Zondervan

Gisteren iets te hard geroepen dat ik ze niet kende. Na wat nadenken bedacht ik dat ik ze toch wel kende.

Van Uhlenbrock, artikelnummer 43400, GBM (Gleis Besetzt Melder) met relais. Dit is een enkelvoudige stroomdetector met 2 relaiscontacten als uitgang.
Eveneens van Uhlenbrock, 43500, dubbele GBM, zonder relais, maar met transistoruitgangen.

Van Lenz: de LB101, een dubbele stroomdetector, met opto-coupler uitgangen.
Alle drie kosten rond de 22 euro.

Als je zelf stroomdetectors wil bouwen, op mijn website vind je enkele schema's, o.a. van de Uhlenbrock 43400 en de Lenz LB100 (voorganger van de LB101). http://people.zeelandnet.nl/zondervan/bonte%20verzameling.html

TBCédric

Dankje klaas, hopelijk geraak ik eraan.

Cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

conducteur

Stevig geprijsd, als je ziet wat voor onderdelen je nodig hebt om een van je schema's te bouwen... Voor +/-1€ heb je er al een.

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Klaas Zondervan

Dat is ook de reden waarom ik ze zelf bouw.
En die stevige prijs, dat is maar relatief. Het is niet alleen een hand onderdelen, maar die zitten ook nog op een printplaat, en dat moet geassembleerd worden. Tenslotte wordt het verhandeld, en iedereen die er in die keten tussen zit wil er iets aan verdienen.