Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

Michael

Kost tijd, maar jij hebt 24 uur per dag ter beschikking, soms even staand slapen terwijl je nog even telt hoeveel boompjes er nog moeten komen. Ongelooflijk wat je er weer van weet te maken. Ik kijk al uit naar de fase vezels en blaadjes, ben benieuwd naar het resultaat.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Cord

Martin, ik vind het knap hoe je dit volhoudt, maar aan de andere kant is het resultaat verbluffend.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Martin Welberg

Citaat van: Michael op 02 mei 2014, 05:50:20 AM
Kost tijd, maar jij hebt 24 uur per dag ter beschikking, soms even staand slapen terwijl je nog even telt hoeveel boompjes er nog moeten komen. Ongelooflijk wat je er weer van weet te maken. Ik kijk al uit naar de fase vezels en blaadjes, ben benieuwd naar het resultaat.

Moet tussendoor ook nog werken  ::)

Wim, is gewoon een kwestie van doorgaan, voordeel is dat ik het gewoon leuk vindt...

Beetje druk geweest de laatste tijd met de productie van heide matten en struikies voor de verkoop, de restantjes maar op m'n eigen baan geplakt..



















Dit zijn de mislukkingen, dwz de struiken die niet fatsoenlijk van de aluplaat waar ik ze op bouw komen en niet als set van 15 te verkopen zijn. Effe vergeten een folietje op de plaat te plakken  ::)

Michael

Martin, met zulke restanten kan een mens gelukkig zijn, ziet er weer mooi uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Mooie mislukkingen!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

mislukt... hmmm, dan wil ik de wel gelukte wel ns zien, vooral die mislukte struik links op de laatste foto.... ik wil ook wel wat "mislukkelingen" haha ;D ;D ;D

Martin Welberg

mm, is niet zozeer de struik die mislukt is maar een gescheurde drager. Kan 'm daardoor niet in de handel gooien...

Struik links is een stukkie zeeschuim Wim..

Cord

Het enige dat er nog aan ontbreekt zijn de vlindertjes. Maar die komen vast nog wel.  ;)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Martin Welberg

Maar eens een begin gemaakt met een grote jongen, nog steeds de neiging om de grasvezels er wat vet op te zetten, misschien toch de Nochstok maar weer pakken voor dit soort werk......







paar plaatjes meer.....









moet nog wat dingetjes proberen voordat ik de handleiding afmaak, misschien eens beginnen met turf voor dat het blad erop komt.....

Michael

Hoi Martin, vind deze bomen nogal harig, als je begrijpt wat ik bedoel. Blijkbaar wil niemand reageren maar ik neem aan dat je het vervolg van deze bomen anders aanpakt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

Ik vermoed dat hij dat ook bedoeld wanneer hij zegt:
Citaat van: milocomarty op 19 mei 2014, 23:53:31 PM
... nog steeds de neiging om de grasvezels er wat vet op te zetten, misschien toch de Nochstok maar weer pakken voor dit soort werk......

Ik vraag me dan wel af hoe je de andere pool van de Nochstok aan de bomen brengt (foto ??? )
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Klopt Michael, ga bij de volgende de Noch weer gebruiken ipv de Maag flock. 70kV is voor bomen toch teveel van het goede en het ding spuwt de boom binnen no-time vol.. aarding gaat aan de grondpen...

Martin Welberg

Had ook al een berk geprobeerd, daar ben ik eigenlijk meer tevreden mee....



tussendoor meer struiken en onkruid aan het planten..










Michael

Nou Martin, daar ben ik weer, 't was vanochtend al laat voor je en blijkbaar wil niemand als eerste reageren.
Ook van jou werk, kunde en kennis ben in fan, maar je berk vind ik persoonlijk minder geslaagd, vergeef me deze woorden want zelf zou ik al blij zijn als ik dit niveau zou halen, maar wetende wat jij in je mars hebt denk ik dat je beter kan. Hier nog even jou berk



Hieronder zoals ik de meeste berken ken met een beetje hangende , treurende takken.



Martin zie dit als opbouwende kritiek want ik heb al heel veel van jou geleerd en hoop in de toekomst nog veel meer van je op te steken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Ben idd zelf niet 100% tevreden, alleen dit is geen ruwe berk ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Ruwe_berk ) maar meer een papierberk of iets dergelijks, meer common in de noordelijke staten..heb wat onderzoek gedaan en de meeste berken daar hebben niet die typische hangende takken die europese berken hebben..