Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

Gerolf

Alcohol verlaagt de (oppervlakte-)spanning - zorgt voor meer impregnatie  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rangeerduivel

Nog zo jong,en reeds verslaafd,waar moet dat eindigen... :(

;)

Kautenbach

hoi Olivier,

hier nog n tip, als je wat meer aan de details toe bent kun je beter La Chouffe, ofwel kabouter bier, gebruiken 8) 8) 8)

OlivierV

#588
La Chouffe voor de details, dan moet dat eens in huis komen, waarschijnlijk werkt dat beter omdat ik dan kaboutervingers krijg, ideaal voor piekfijn werk!

Af en toe een rondje rijden kan ook geen kwaad, tevens 'n keertje een blik geworpen op mijn werk van gisteren, 'k zag dat het toch vrij goed was (enkel nog die in de bocht te gaan).



Groet,
Olivier

PS: Morgen zit ik op de opendeurdag aan de modulebaan, vrijwilligers mogen mij altijd voorzien van een drankje. (kwestie dat ik rustig blijf) :D

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 10 oktober 2015, 18:55:30 PM
La Chouffe voor de details...> PS: Morgen zit ik op de opendeurdag aan de modulebaan, vrijwilligers mogen mij altijd voorzien van een drankje. (kwestie dat ik rustig blijf) :D

Niet te veel van drinken dat je,behalve je vingers,niet nog andere kabouter-onderdelen krijgt! ;D

En ga nu maar slapen,'t zal rap morgenochtend 07u30 zijn!

;)

Metpetergaathetbeter

volgens mij denkt die dat die op de kermis is met blikken werpen !  ;D ;) met die blik werpen zorg maar dat je niks raakt !

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 oktober 2015, 19:20:36 PM
volgens mij denkt die dat die op de kermis is met blikken werpen !  ;D ;) met die blik werpen zorg maar dat je niks raakt !
Kan je je zin eens beter formuleren want ik snap er niks van.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 10 oktober 2015, 20:07:12 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 oktober 2015, 19:20:36 PM
volgens mij denkt die dat die op de kermis is met blikken werpen !  ;D ;) met die blik werpen zorg maar dat je niks raakt !
Kan je je zin eens beter formuleren want ik snap er niks van.

op de kermis staat toch zo'n kraam waar je met ballen blikken omverwerpt, blik(ken)werpen ! ;D ;)
man...man...man da lief van U wat is die met die kerel met zo weinig fantasie ?;D ;)

OlivierV

#593
Ook thuis pruts ik af en toe verder, zo ben ik bezig met plaatsen van groen, verlengen van het weggetje langs de Maas, maar ook rijdt er af en toe en trein. Zo ook deze Piko 2802 met een korte containertrein (toch in vergelijking met de realiteit).

https://www.youtube.com/watch?v=nt-me9nZSF0&feature=youtu.be

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herm Jan

0livier

ziet er gaaf uit deze baan.

groetjes Jan
Ho baan Nederlands.  Fremo. dig .traincontroller brons
Digikeijs DR5000

DFS

Komt er effectief ook draad aan de palen?
Mooie baan in opbouw inderdaad

OlivierV

Ooit wel, maar dat zal pas zijn als het meeste groenwerk gedaan is. Je zou anders nogal veel in den draad blijven hangen, 't is nu zelfs nog uitkijken om niet per abuis een portaal mee te hebben.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Afgelopen week heb ik in verloren momentjes links en rechs nog wat verder gewerkt aan de baan. Dat verder doen aan de baan bestond er vooral in wat gras statisch aanbrengen met zo'n opgedreven vliegenmepper.

Op deze manier verkrijg ik een leuke basislaag met groen waar ik verder kan van vertrekken bij het verwilderen van de berm tussen spoorweg en pad.

Bolle neus 5206 rijdt hier aan een rustig tempo met een korte Esso-keteltrein aan onze lens voorbij.

NMBS 5206

Hier zien we rechts (nog net binnen beeld) enkele struikjes die naast het spoor staan.
2016 heeft hier net de tunnel van Seilles verlaten.

NMBS 2016

Groeten en fijn weekend!

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 23 oktober 2015, 23:24:20 PM
zo'n opgedreven vliegenmepper.

Graag uitlatingen over mijn materiaal op een beetje respectabele manier aub :(

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 23 oktober 2015, 23:56:35 PM
Citaat van: OlivierV op 23 oktober 2015, 23:24:20 PM
zo'n opgedreven vliegenmepper.

Graag uitlatingen over mijn materiaal op een beetje respectabele manier aub :(

;)

Uw materiaal maakt er mijn baan wel mooier op! :D



Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan