Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

Martin Welberg

Ziet er indrukwekkend uit zo, kleine treinen, grote massieven. Alhoewel ik wel nieuwsgierig ben hoe je dat met het groen gaat aanpakken, zie er niet echt veel ruimte..

OlivierV

Bedankt alvast voor de positieve reacties.

Tot hiertoe ben ik ook tevreden van het resultaat.

@Martin, Wat betreft groen zal het inderdaad op dit stuk een uitdaging worden, al zie ik het wel goed komen, ben ondertussen gewend van op de club op korte afstand groen te plaatsen en diepte te creëren op de modulebaan, al is het op het rechtse stuk van deze bak wel heel erg nauw. In de bocht kan ik iets weelderiger te werk gaan met groen en een echte vol gegroeide inham maken met groen.

@Frans, eerst nog eens mijn voorraad verfjes aanvullen en mij daarna uitleven met de kwast tot een voor mij bevredigend resultaat bereikt is. Voordeel van dit is ook, ik kan zonder schroom met treinen van 2m50 rijden zonder dat het gedrongen overkomt als je ze het landschap ziet doorkruisen (komt overeen met iets meer dan 7 rijtuigen).

Het leuke aan de baan is dat ik mijn treinen kan laten rijden ipv ze in de kast te laten liggen en toch nog iets of wat kan modelbouwen en prutsen en knutselen. Rangeren en echt doelgericht rijden vind ik ook heel leuk, maar daar zal ik dan eens een andere baan voor moeten maken. :D

@Floris, de treinen lijken zeker klein nu, maar dat is zo op een van mijn voornaamste voorbeeldfoto's ook het geval, de rots is zo'n 10-tal keer de hoogte van een modelloc.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Veel mensen hebben schrik dat hun bergen TE hoog zullen worden,maar op de meeste modelbanen stellen het nog maar heuveltjes voor,
Als je bedenkt dat onze Ardennen reeds honderden meters hoog zijn,tot  het Signaal van Botrange(hoogste punt 694m)
verdwijnt een (echt) treintje daarbij in het niets!
Uiteraard ligt de basis waarop die treinen dan rijden ook al een heel eind boven de zeespiegel,maar toch...
Dus in feite kan je moeilijk of niet overdrijven...

;)

Metpetergaathetbeter

bergen in de Ardennen ?  :o  Rotsen ! Trouwens goede aanzet voor fraaie rotsen ! ;)

OlivierV

#499
Allen bedankt voor de positieve reacties wederom.

De gipswerken blijven nog even aanhouden, al is het einde gelukkig wel in zicht. Maar om dat einde te kunnen voltooien zal ik nog een zakje moeten halen, want 't is op.

Bij deze eens een prent uit een andere hoek. Werkpaard type 25 mag eens in de kijker staan. Heerlijk wanneer deze rondtuft met een sleep van maximaal toelaatbare lengte voor de opstelsporen (2m50 in totaal). 't Geluid en de stoom denk je er zo bij.



De gipswerken zijn eindelijk afgerond, het had wel wat meer voeten in aarde dan eerst gedacht, want de soort gips die ik nu kocht was werkelijk niks waard, wat een troep-merk tegenover die van Knauf die ik normaal gebruik. Soit, 't hangt eraan. Hopelijk komt het met de juiste kleur en begroeiing helemaal in orde.



Groet,
Olivier

Op naar schilderwerken en struikjes plaatsen enzo.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

ik gebruik alleen knauf al het andere vind ik troep
maar mooi werk heb je wel gedaan ik blijf volgen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske

Gebruik enkel Knauf L-fiks is droog op een uurtje, kan een heel heuvel landschap maken op een paar uur, geschilderd inclusief, hoef nadien enkel nog de bodem te bekleden, je kan men artikel altijd nalezen indien men het zou wensen...


OlivierV

Ge ziet mooi de overgang van Knauf naar brolmerk op de foto met die 212 erop ... ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kautenbach

 ;D lekker Bezig Olivier, indrukwekkend, vooral die onderste foto. T ziet er nu wat ruw uit maar komt vast goed, heb je al over t schilderwerk en begroeiing nagedacht? daarmee staat of valt het strakjes ;)
die onderste foto toont mooie opbouw, riviertje weggetje dijk, spoor en dan rots, geeft mooie diepte werking ;D ;D zeker met die flauwe boog, goed bezig!!

OlivierV

Bedankt Wim,

Qua begroeiing voor de aanloop naar de boog en de boog zelf dacht ik aan dit.

2115 M5 Marche Les Dames 01-08-2014 by Jos Gillard, on Flickr

NMBS 2319 @ Brumagne by Steven De Haeck, on Flickr

De tunnel gaat dan eerder een begroeiing krijgen zoals op de inspiratiefoto van de tunnel van Seilles.

;)

Komt wel goed, beetje bij beetje. Gisteren of eergisteren ook al eens zitten kijken waar ik de bovenleidingspalen ga zetten. Alhoewel het zonder ook leuk is, maar ja, dan moet ik mijn e-locs mee op sleep nemen achter een diesel of stomer. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Ik ben echt benieuwd of je die voorbeelden kan nabouwen ... je legt de lat hoog  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

#506
Citaat van: Gerolf op 23 augustus 2015, 00:20:37 AM
Ik ben echt benieuwd of je die voorbeelden kan nabouwen ... je legt de lat hoog  ;)
Zal uiteraard geen exacte kopie zij he Gerolf. (dat kan al niet omdat ik te smal zit en daardoor de normale autoweg die achter de sporen ligt niet kan plaatsen. ;)) Zolang je maar het gevoel hebt dat je je daar begeeft is het voor mij goed. Het is hem om een stevige impressie te doen.
De lat leg ik wel hoog wat betreft wafwerking! :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Citaat van: OlivierV op 23 augustus 2015, 12:26:05 PM
Citaat van: Gerolf op 23 augustus 2015, 00:20:37 AM
Ik ben echt benieuwd of je die voorbeelden kan nabouwen ... je legt de lat hoog  ;)
Zal uiteraard geen exacte kopie zij he Gerolf. (dat kan al niet omdat ik te smal zit en daardoor de normale autoweg die achter de sporen ligt niet kan plaatsen. ;)) Zolang je maar het gevoel hebt dat je je daar begeeft is het voor mij goed. Het is hem om een stevige impressie te doen.
De lat leg ik wel hoog wat betreft wafwerking! :)

Aha een dierenliefhebber, lees ik altijd graag, "wafwerking" familie van de Woef waf waf bond?
Den Eric.
(haast en spoed is zelden goed, dus lees eerst wat je altijd schrijft maar das de ziekte van de jonge gasten)

Gerolf

ondanks het typefoutje in - maar vooral je reactie zelf: Ik begrijp wel wat je wil, en kijk er sowieso naar uit  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

#509
Citaat van: Gerolf op 24 augustus 2015, 00:03:01 AM
ondanks het typefoutje in - maar vooral je reactie zelf: Ik begrijp wel wat je wil, en kijk er sowieso naar uit  ;)

Die heb ik stiekem bewust laten staan. ;)

Afgelopen weekend weer wat kleinigheden gedaan. Ga maar alvast op zoek.



Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan