Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Vlaamse Ardennen in het klein

Gestart door n/a, 09 augustus 2012, 09:04:19 AM

TBCédric

thanks, ja ik ben soms wel bang  ::) Daar om heb ik eerst testjes gedaan en gezorgd dat de rails goed liggen voor dat de plaaster erop ging. en ik rij ook niet supersnel niet meer, ik ben zeer voorzichtig in de tunnel.
Treinbestuurder bij BLS Cargo North

Steven123

Je hebt de afgelopen dagen stevig zitten doorwerken blijkbaar  ;)
Ik maak me zoals Jean ook wel zorgen wanneer je onder de berg moet zijn voor problemen, je kan er mogelijk nog wel een trein terug uitvissen die vastzit, maar als er een bepaalde rail in de toekomst slecht contact begint te geven (vuilhoping, roest, dode vliegen,...) dan is het wel aangenaam als je de berg nog kan wegnemen of er langs een bepaalde kant makkelijk in kan met een arm.

Citaat van: piko(ho) op 01 januari 2013, 20:55:07 PM
...
dan uiteraard testen of het dak hoog genoeg is:
...

Mij lijkt het wel te laag om met een pantograaf in te rijden, niet?  Of ga je de bovenleiding nauwkeurig laten aansluiten zodat de panto tegen die plaat zal komen?  In dat geval zou het wel eens kunnen dat er teveel weerstand op de panto komt (door wrijving, afbreken van panto) maar ervaring heb ik daar niet mee.

In elk geval nog veel bouwplezier ;), Je bent goed bezig!

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

TBCédric

Tussen het plafond en de steun zit nog extra stukjes papier en nu is het hoog genoeg voor de pantoos

PeterC

Steven, terwijl ik een reply aan het typen was, neem je me de woorden uit de mond en was je me voor  ;)
Groetjes, Peter

TBCédric

Ik heb vorig weekend de verlichting voor de baan eindelijk is in orde gemaakt. Ik had al LED-strips, maar die schenen de verkeerde richting op zodat op mijn uiterste spoor een schaduw bij de rijtuigen/loks. Ik ben dan een houten profiel gaan halen en nu is het eigenlijk in orde.
IK laat de foto's spreken:

IMG_1272 by modeltrainho, on Flickr

IMG_1273 by modeltrainho, on Flickr

IMG_1274 by modeltrainho, on Flickr

IMG_1296 by by modeltrainho, on Flickr

IMG_1297 by modeltrainho, on Flickr

volgende keer meer

TBCédric

Het hoeft niet altijd om de baan te gaan he?

omdat er maar 3 van mijn 6 rijtuigen maar bemand waren wou ik er een vierde bijdoen.
al 1 M4 en 2 I6'en waren aan de beurt geweest voor de mannetjes. Nu heb ik er een M6 bijgedaan. Omdat mijn M6 verlicht is en het zo'n zonde was dat hij leeg was was mijn beslissing snel gemaakt: met de resterende mannetjes (min. 15) heb ik mijn M6 al deeltelijks gevuld.

een paar van de mannetjes:

IMG_1453 by modeltrainho, on Flickr

in het rijtuig:

IMG_1451 by modeltrainho, on Flickr

IMG_1452 by modeltrainho, on Flickr

morgen een foto van het rijtuig met de verlichting aan.  ::)  ;)

Steven123

Goed bezig Cedric, dat brengt meteen wat leven in de brouwerij  :D
groeten
Steven

TBCédric

het resultaat :

binnenverlichting LS models M6 by modeltrainho, on Flickr

close up M6 by modeltrainho, on Flickr

LS Models M6 by modeltrainho, on Flickr

Een totaalplaatje ( er moeten nog 3 rijtuigen van de 7 verlicht worden):

trains at night by modeltrainho, on Flickr

LSM HLE 1204 + M6 by modeltrainho, on Flickr

Ik ben naar de winkel geweest en gezocht voor leds voor op mijn brug. Er kwam iets gelijkaardigs in de plaats: een ledstripje van faller. Heb ook nog 2 bovenleidingen en 2 bovenleidingportalen gekocht, voor de 1ste keer een 360 mm. Het gaf wel een verschil!  :P

nieuwe bovenleiding by modeltrainho, on Flickr

sommerfeldt 360 mm by modeltrainho, on Flickr

En uiteraard de brug:

verlichting brug by modeltrainho, on Flickr

verlichting brug by modeltrainho, on Flickr

nieuw !!! by modeltrainho, on Flickr

verlichting by modeltrainho, on Flickr

verlichting by modeltrainho, on Flickr

HLE 1204 + rijtuigen by modeltrainho, on Flickr

bye

Metpetergaathetbeter

dit is nu wel persoonlijk ik zou nooit van die ventjes in mijn rijtuigen steken die niet van Preiser, Noch of Merten zijn, ventjes blinken van km ver en hebben geen gezicht enkel een blolletje vervormde massa, liever wat duurdere ventjes maar dan gewoon wat minder(om het betaalbaar te houden) - maar ja dat is mijn idee erover, iemand anders mag van mij daar een ander idee over hebben !

Groeten Peter ;)

TBCédric

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 februari 2013, 10:32:18 AM
dit is nu wel persoonlijk ik zou nooit van die ventjes in mijn rijtuigen steken die niet van Preiser, Noch of Merten zijn, ventjes blinken van km ver en hebben geen gezicht enkel een blolletje vervormde massa, liever wat duurdere ventjes maar dan gewoon wat minder(om het betaalbaar te houden) - maar ja dat is mijn idee erover, iemand anders mag van mij daar een ander idee over hebben !

Groeten Peter ;)

zijn die preisers niet te groot? Deze zijn iets kleiner dan ho en ze passen juist in het rijtuig

Gerolf

De gezichten van die goedkope figuurtjes hebben inderdaad te weinig reliëf. Met de rug naar het raam en wat matte vernis kan het wel.
Zelf "blanco" Preiserkes schilderen is het goedkoopst, maar tijdrovend.
Bij die figuurtjes moet je inderdaad vaak hun zitvlak schuren. Maar ze zijn wel op schaal (meestal staan de zitbanken te hoog)

Mij stoort die ledstrip op de brug meer. Leuk gadget, dat wel.
Ik weet wel dat ze mooie bruggen van lampjes voorzien, maar dat zijn er dan veel meer (en minder opvallend, ingebouwd)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

Eigenlijk wou ik een tiental miniledjes maar die had hij  niet.

conducteur

Ik zou eerder wat 'schijnwerpers' op je brug zetten. Een paar 'straffe' lampen in de buurt die gericht zijn op je brug.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steven123

Citaat van: conducteur op 16 februari 2013, 11:07:15 AM
Ik zou eerder wat 'schijnwerpers' op je brug zetten. Een paar 'straffe' lampen in de buurt die gericht zijn op je brug.

Ja zou ik ook doen, gewoon de ledstrip eens parallel naast de rail leggen, zodat ze op een rijtje omhoog schijnen.
De leds gaan dan de brugconstructie verlichten van onder naar boven, dat zie je vaak bij tal van constructies in de realiteit  ;)
Maar ieder z'n smaak natuurlijk, het belangrijkste is 'doen wat je zelf het leukst vind'
Groeten
Steven

OlivierV

Citaat van: conducteur op 16 februari 2013, 11:07:15 AM
Lijkt mij inderdaad een beter idee, een soort van verlichtingspalen aan beide zijden van de brug, kan ook weer een mooie fotoplaats opleveren voor nachtfoto's.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan