Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Lijn 41 groeit

Gestart door PeterVG, 25 december 2012, 13:28:02 PM

GVL

Zowel convooi als omgeving zijn zeer geslaagd.

Cedric

Kan alleen maar beamen wat hiervoor wordt gezegd: landschap en trein zijn heel realistisch verweerd ! Alles komt zeer goed over, niets overdreven (te fel)  geweatherd, heel mooie sfeer op de baan. Ben benieuwd om die op Leuven te zien !

Herwig

 "méér moet dat niet zijn" ....                 Dit is àf, loc, wagentjes, landschap.
(alles doet denken aan de fantastische baan & rijdend materieel van de  "kozijns Franckx",  toen.... )   

GDE

Machtig !!!!!!  :P Dat zou wel een artikel waard zijn in modelspoormagazine  ;) Zowel de verwering als de ombouw van de loc is zeer interessant . Ik denk dat heel wat mensen hun koffiemolentje zouden willen ombouwen . Ik stoor me al heel lang aan het overdreven geluid van de Trix 59 en de prijs die ze daarvoor durven vragen . Zonder degelijke handleiding zou ikzelf niet aan dergelijke ombouw durven beginnen .  Peter , knap filmpje , super mooie baan , de perfectie en sfeer zijn top ....... !!!!!!

oebr

Sluit me graag aan bij onderstaande lof, knap !!!

Ook interessante tip ivm die motor, bedankt ! 
http://www.maxonmotor.ch/maxon/view/content/product_index


On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

mvdr1

Dag Peter

Bedankt voor de link naar moxonmotor.
Ken niet veel van electomotoren.
Kan je me zeggen welk type motor je juist gebruikte voor de ombouw van jouw Trix 59 ?

Mvg

Marc
SNCB-SBB fan

evan

Peter zijn werk is inspirerend!   :)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

krisds

prachtig filmpje. Het meegaan van de camera met de trein is echt een mooi moment. De motor is iets wat mij altijd weerhoud om trix te kopen, dus ik ben ook benieuwd.

oebr

Ook interessant wanneer het over ombouw van Matrixjes gaat, heb je iets aan de flenzen gedaan ? Of lukt een profiel kleiner dan code 100 ook met deze assen ?
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

reeves

Mooi, echt een lust voor het oog!

Tom

PeterVG

#310
Wat een mooie reacties van jullie allemaal. Ze hebben me door de voorbije weken weten te sleuren. Alhoewel ik dikwijls gedacht heb om de deelname van Hamsart aan de expo in Leuven af te zeggen. De twijfel blijft maar er is hoop dat ik toch de nodige ondersteuning van collega modelspoorders ga vinden om de operatie Hamsart in Leuven tot een goed einde te brengen.
Mijn excuses voor het late antwoord maar zoals de tekst doet vermoeden kon ik de voorbije weken niet de energie opbrengen om een deftig antwoord jullie waardig te posten. Een welverdiende vakantie doet wonderen en de zin om weer te knutselen komt gelukkig terug.
Wat de 201 (59) van Trix betreft. De verwering werd uitgevoerd met poeders. Om op Loco's vraag te antwoorden, ja Peter de poeders zijn allen gefixeerd. De poeders werden met de fixer van MIG tot een verfpapje vermengd wat dan zeer dun of minder dun naarmate de behoefte werd opgebracht. Oefenen op een goedkoop goederenwagonnetje brengt meteen de mogelijkheden van deze poeders tot zijn recht.
De Maxon motor werd ingebouwd door een kennis. Hij kocht de motor bij "Het Spoor" in Haasrode. Een typenummer van de motor is mij niet bekend. Volgens mijn kennis is de inbouw niet moeilijk. Enkel het chassis ruimen om plaats voor de motor te maken. De foto maakt duidelijk dat dit echt nodig is want de motor vraagt heel wat plaats. Volgens mijn technieker zou de motor met secondenlijm in de originele Märklin tandwielkast gelijmd zijn. Meer weet ik niet te vertellen want ikzelf heb dit werk niet meegemaakt.
De loc heeft de originele Trix wielflensen. Op mijn baan met Tillig elite wissels geeft dit geen problemen.





Metpetergaathetbeter

Peter kostprijs van zo'n motertje?

Groeten Peter ;)

PeterVG

#312
Mijn exemplaar heeft 20 euro gekost, zoals gemeld aangekocht bij het spoor in Haasrode.

GDE

Bedankt Peter voor de uitleg  ;) Ik kan me inbeelden dat een modelbaan afwerken onder druk om tegen een bepaalde datum klaar te zijn heel zwaar moet zijn . Jouw modelbaan is één van de redenen waarom ik naar de expo kom . (Er zullen natuurlijk wel nog andere mooie dingen te zien zijn ) Ik wil jouw baan wel eens in het echt zien want dit is momenteel één van de mooiste Belgische modelbanen .   :)

eddy

Dag Peter,
geen probleem,die hulp word geboden.

groeten eddy