Benelux Hondekop.

Gestart door Peter, 16 november 2012, 14:55:08 PM

Peter

Heeft zich uiteindelijk neergelegd bij het feit, dat ondanks alle testen waarbij niets werd gevonden, de verlichting niet aan te krijgen was. Droevig maar waar.
Met vriendelijke groeten
Peter

krispy

Peter

Ik heb op u profiel gezien dat je eigenlijk nogal veraf woont ( ik rond leuven ) , anders wou ik er wel eens naar kijken en het proberen te fixen .

waarschijnlijk is het iets van niks , maar je moet het juist zien of vinden
( misschien ergens een draadje waarvan de afscherming defect is en kortsluiting maakt met iets van metaal ? )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Peter

Kris,

Heb net afgesproken. Hondekop gaat morgen met DPD terug naar de afzender.
Waarvoor mijn dank.

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Net bericht gehad, In Nederland funktioneerd blijkbaar alles normaal. Model wordt dus teruggestuurd naar mij, al is met al dat verzenden de buitendoos beschadigd geraakt. Als ik hem terug heb en hij funktioneerd weer niet, heb ik mijn eerste tegenslag van het jaar alvast binnen.
Wat er ook van zij: ik heb mijn neus vol van dat Piko model (ik koop trouwens nooit geen Piko meer)
Als het model funktioneerd zet ik het in elk geval te koop. Buiten met dat ding. >:(
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Ondanks ik de laatste tijd niets dan lof heb over Piko , heb ik in het verleden een ICE gehad van dit merk , ook daar niets dan problemen mee , ik kreeg dat stel maar niet fatsoenlijk aan het rijden , schokken en stilvallen op de meest gekke plaatsen , uiteindelijk maar verkocht toen , de nieuwe eigenaar heeft mij enkele dagen later laten weten dat het een super-stel was , blijkbaar deed hij het daar toen wel goed??

Ik ben benieuwd hoe dit verder afloopt met je Hondekop Peter.

Mattias

Dat is gewoon "pech" hebben denk ik...
Ik weet niet hoe piko normaal is met zijn motorstellen/wagens, maar ik heb 4 locomotieven die hier goed rijden. (2 hobby en 2 expert)
Iedereen zal dat wel eens hebben, denk ik..
Heb ooit een 80 gekocht van M*rklin en die reed niet zuiver. Na de ombouw naar 2-rail en het installeren van een decoder werkte hij nog minder..
En dat terwijl een kennis ook identiek dezelfde 80 heeft en deze rijdt gelijk nieuw..

En ooit van een goeie maat een 15 van Lima gekocht, en die reed bij mij niet zo denderend en zoals Erwin net zegt, bij verkoop van de nieuwe eigenaar gehoord dat hij super goed rijdt..


Gewoon wrong place, wrong moment zou ik zeggen??
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Metpetergaathetbeter

Laatst 2901 van Piko gekocht en decoder laten insteken, zette hem op de clubbaan en die reed ook niet, terug op rail waar hij geprogrammeerd werd, daar reed hij onmiddellijk, terug op clubbaan, weer niet rijden, alle instellingen opnieuw nagezien, alles bleek juist, weer op de clubbaan en wat bleek om één of andere reden had die daar meer tijd nodig om te reageren, de reden was eigenlijk mijn ongeduld zeker, éénmaal gereden geen problemen meer !

Groeten Peter ;)

eric

@ Erwin
Heb dezelfde problemen gehad zoals jij maar dan met de BNL Hondekop en ESU decoders. Met een Lenz silver doet hij het perfect zonder ook maar één cv aangepast te hebben.


PietB

Citaat van: Peter op 03 januari 2013, 16:53:28 PM
Wat er ook van zij: ik heb mijn neus vol van dat Piko model (ik koop trouwens nooit geen Piko meer)
Als het model funktioneerd zet ik het in elk geval te koop. Buiten met dat ding. >:(
Hoi Peter,
Wat jammer dat jij zulke slechte ervaring hebt met Piko.
Ik heb de groene (3-rail) versie van dat model, en dat is werkelijk een prima ding.
Heb ook nog andere Piko modellen en die bevallen ook prima.
Ik zou je toch adviseren er wat langer mee te blijven rijden, ik denk dat je daar geen spijt van krijgt.

grt Piet.

Peter

Het probleem heeft volgens mij weinig te doen gehad met de decoder (heb geprobeerd met ESU en Uhlenbrock decoders) want ook analoog was er geen licht in te krijgen. Beide decoders doen het trouwens wel goed in andere loks.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Daarjuist (ja, ja, met een zaterdag ???) mijn Hondekop terug gekregen.
Even getest, en zowel analoog als digitaal funktioneerd alles perfekt.
Bedankt Kees-Jan voor de service

Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

eind goed, al goed !

wat was nu uiteindelijk de reden (instellingen ) ?

Groeten Peter ;)

Peter

Citeerwat was nu uiteindelijk de reden (instellingen


Ik weet het niet
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Dat is goed nieuws om te lezen Peter , en ga je hem nu houden??

Peter

Kees-Jan heeft er zelfs een nieuwe buitenverpakking aan gedaan.
Service!!
Of ik hem ga houden??Samen met de Decals van Kees-Jan??
Ik denk het niet
Met vriendelijke groeten
Peter