M2 Stuurstand (HLE)

Gestart door Binco, 31 oktober 2012, 13:51:48 PM

dgrr57

Citaat van: Jurgen op 08 januari 2013, 16:18:50 PM
Wat ik me nu afvraag, hoeveel per uur was de maximum toegelaten snelheid voor de M2's?

Volgens wat ik terug kan vinden zouden ze 140 km/h mogen rijden vermist het 7de en 8ste cijfer in het UIC-nummer 48 is.
Maar op de bordeaux rijtuigen van Märklin voor de keertreinfunctie staat dat ze slechts 125 km/h mogen rijden.
Kijk HIER : 4 bevat alle rijtuigen die als maximale snelheid een snelheid hebben die begrepen is tussen 121 en 140 km/u, met elektrische of stoom verwarming  ;)

bollen neus

Fout? Bordeaux kleur dan? ;)

Break302

Citaat van: deurenkletser op 07 januari 2013, 23:42:21 PM
Heeft er iemand de stuurstand omgebouwd naar DC? De wielen heb ik reeds vervangen maar dient er - naast de stroomafname - ook iets veranderd te worden aan de printplaat?
Hier bij enkele opnames hoe ik de mijne heb aangepast.





Op boven staande foto is de as met schakel contact wel weerszijde voorzien van een geïsoleerd wiel, anders loopt het fout !



Groetjes Jos

Jurgen

Citaat van: dgrr57 op 08 januari 2013, 17:41:34 PM
Buffer, buffer, toch  :D :D :D :D

We have a winner!  ;D ;D ;D

Zat zo in de verpakking. Twee keer een linkse buffer, waarvan de rechtse op zijn kop staat. Ondertussen is'm al omgewisseld hoor!

Citaat van: dgrr57 op 08 januari 2013, 17:51:55 PM
Kijk HIER : 4 bevat alle rijtuigen die als maximale snelheid een snelheid hebben die begrepen is tussen 121 en 140 km/u, met elektrische of stoom verwarming  ;)

Ok, ik heb bij Bfoto gekeken, niet bij Rixke, maar de info komt wel overeen.

Maar was het dan zo dat de keertreinrijtuigen slechts 125 per uur mochten rijden en de gewone M2's 140 of was er een andere regel?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

reeves

Ondertussen is m'n stuurstand met defecte verlichting gewisseld, merci Patrick voor de service, moet hem wel nog testen............ ;)

dgrr57

Citaat van: Jurgen op 08 januari 2013, 21:10:06 PM
Maar was het dan zo dat de keertreinrijtuigen slechts 125 per uur mochten rijden en de gewone M2's 140 of was er een andere regel?
In het begin reden de M2's tot 140 km/u. Dit is daarna gewijzigd naar 125 km/u. Wanneer ? Waarom ?

ToThePoint

Citaat van: dgrr57 op 11 januari 2013, 22:52:43 PM
Citaat van: Jurgen op 08 januari 2013, 21:10:06 PM
Maar was het dan zo dat de keertreinrijtuigen slechts 125 per uur mochten rijden en de gewone M2's 140 of was er een andere regel?
In het begin reden de M2's tot 140 km/u. Dit is daarna gewijzigd naar 125 km/u. Wanneer ? Waarom ?

De decals van 140 zullen niet in stock geweest zijn wegens staking ??
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Jurgen

@ Jean-Paul, 125 is 100% juist zoals je op de foto op de vorige pagina kan zien!

@ Patrick: Bedankt, maar zoals je zelf zegt, de vraag waarom en wanneer blijft.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dieselfreak

#143
CiteerIn het begin reden de M2's tot 140 km/u. Dit is daarna gewijzigd naar 125 km/u. Wanneer ? Waarom ?

Wanneer die verandering precies werd doorgevoerd weet ik niet maar volgens mij heeft de verlaging van max. snelheid gewoon te maken met de leeftijd van de rijtuigen. Iemand die hoogbejaard is werkt ook niet meer zo snel, bij rijtuigen is dat net hetzelfde. ;)
MC

Ludwig

Vandaag mijn bordeaux set gaan halen.
Hier in goed gezelschap.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

vanmiegroet

@ ludwig.
Ik ben van plan om ook een bordeaux set te halen.
Ik vraag me eigenlijk af hoe dat deze rijden en of het de moeite is.
En waar kan ik er eigenlijk een vinden?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Ludwig

Hoi Ruben, rijden gaat goed en alles blijkt op de juiste plaats te zitten, volgens mijn bescheiden mening wel de moeite ;D
Hier heb ik de set gekocht.
http://www.modeltrein-paradise.com/product_info.php?products_id=14103&osCsid=l0ksfttp3lanuqck3tl2ai3ui1
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Jurgen

Citaat van: vanmiegroet op 12 januari 2013, 23:10:51 PM

En waar kan ik er eigenlijk een vinden?


In elke grote modeltreinwinkel kan je ze vinden, ze zijn net uitgeleverd.

Of ze goed rijden? Als je een Märklin-baan hebt zou ik me daar niet al te veel zorgen om maken.
Of het de moeite is? Tja, dat zal je zelf moeten uitmaken. Voor een tijdperk IV-V baan naar Belgisch voorbeeld zijn ze bijvoorbeeld ideaal.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

deurenkletser

Citaat van: Break302 op 08 januari 2013, 20:25:33 PM
Citaat van: deurenkletser op 07 januari 2013, 23:42:21 PM
Heeft er iemand de stuurstand omgebouwd naar DC? De wielen heb ik reeds vervangen maar dient er - naast de stroomafname - ook iets veranderd te worden aan de printplaat?
Hier bij enkele opnames hoe ik de mijne heb aangepast.

Op boven staande foto is de as met schakel contact wel weerszijde voorzien van een geïsoleerd wiel, anders loopt het fout !

Groetjes Jos

Zit er goed uit Jos, ga hem ook zo aanpassen. Gebruik met functiedecoder is zo ook makkelijk mogelijk denk ik hé.

Break302

Citaat van: deurenkletser op 14 januari 2013, 15:58:30 PM
Citaat van: Break302 op 08 januari 2013, 20:25:33 PM
Citaat van: deurenkletser op 07 januari 2013, 23:42:21 PM
Heeft er iemand de stuurstand omgebouwd naar DC? De wielen heb ik reeds vervangen maar dient er - naast de stroomafname - ook iets veranderd te worden aan de printplaat?
Hier bij enkele opnames hoe ik de mijne heb aangepast.

Op boven staande foto is de as met schakel contact wel weerszijde voorzien van een geïsoleerd wiel, anders loopt het fout !

Groetjes Jos

Zit er goed uit Jos, ga hem ook zo aanpassen. Gebruik met functiedecoder is zo ook makkelijk mogelijk denk ik hé.

Inderdaad goed doenbaar, dan kan je ook de derde koplamp schakelbaar maken.
Let wel goed op, want voor een kleur led's zit de weerstand op de led pcb en de ander op de stuur pcb dit had ik ook te laat opgemerkt  :-[.

Jos