Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Landschapsdemo/ workshop 2012

Gestart door evan, 29 september 2012, 15:53:37 PM

evan

Hoi Steven,

Ik heb die stootblok op 1/32 eerder gebouwd en niet nu na de opmerking van TTP.  Ik heb enkel de foto geplaatst uit m'n archief als toelichting om aan te tonen dat ik begreep wat TTP zei.

Groetjes en een fijne zondagavond gewenst.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steven123

Ah, dat had ik dan inderdaad verkeerd begrepen, mijn fout  :D
Dit terzijde blijft het in elk geval een erg mooi werkje ;)
Groeten,
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

ToThePoint

Opmerking ? Wie ben ik om Evan te controleren ?
Neen ik bemerkte een verschil in interpretatie van wat ik noem een recyclage stootblok.
Ik bestudeerde momenteel enkel belgische stootblokken en vermoede al dat Evan eentje van een andere origine maakte.
Ik had het nog nooit gezien zulks een model, maar aangezien Evan strips styreen of zoiets in de plaats legt waar die de rails weghaalde vermoede ik al wel dat hij een voorbeeld had.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steven123

Citaat van: ToThePoint op 21 oktober 2012, 23:06:13 PM
Opmerking ? Wie ben ik om Evan te controleren ?
Neen ik bemerkte een verschil in interpretatie van wat ik noem een recyclage stootblok.
Ik bestudeerde momenteel enkel belgische stootblokken en vermoede al dat Evan eentje van een andere origine maakte.
Ik had het nog nooit gezien zulks een model, maar aangezien Evan strips styreen of zoiets in de plaats legt waar die de rails weghaalde vermoede ik al wel dat hij een voorbeeld had.

Mijn excuses voor het gebruik van het woord 'opmerking',  het was niet in de negatieve zin van het woord bedoeld.  Ik bedoelde 'bemerking' in dit geval.
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

evan

Hoi,

De xpo ligt weeral achter ons en 1 november is al gearriveerd.  De tijd vliegt...
Deze dagen heb ik nog wat tijd om te bouwen, maar de komende weken zal er weinig tijd zijn door de nachtelijke werken op m'n werk.
Alhoewel er volgend weekend een Highline weekend voorzien is ;D

Op de expo had het spoor O diorama best wat interesse opgewekt en vandaag zetten we de werken voort.

De werken van de rechtse module na de expo...

Linkse oever:


Rechtse oever:


Het water:

Deze kleur had ik reeds aangebracht op de expo...


Vandaag heb ik ander tinten aangebracht...


Wat drybrush...

En dan de eerste laag bootvernis of Polyurethaan










Nu verder aan de andere bak werken terwijl de vernis opdroogt en verder stinkt... :o
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Evan,

inderdaad leuk je bezig (en een babbel te doen) te zien en door je ruime ervaring kinderspel (althans voor jou of toch lijkt het zo !)  8)

zonder afbreuk te doen van je foto's in het echt is het nog vele malen mooier ! ::)

verder nog veel plezier met de verdere afwerking en nog veel plezier met de projecten die in de koelkast lagen waaraan je daarna van plan was verder te werken !

groeten Peter ;)

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

vyncky

Citaat van: evan op 01 november 2012, 15:17:10 PM


En dan de eerste laag bootvernis of Polyurethaan



Mooi Evan!

Jij bootst water na met die bootvernis? of is het eerder een beschermlaag dat aangebracht wordt?


Groetjes,

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

evan

Hoi Vyncky,

De bootlak, bootvernis, Yacht Vernis of Alkyde Polyurethaan dient als glans en deels volume van het water.  De eigenschappen zijn: Hoogglans, zeer robuust, "krasvrij" en UV bestendig.
Deze komt uit de gamma en kost 17 Euro en geeft een goed resultaat voor weinig geld.
Op de gekleurde of geschilderde Sculptamold geeft dit een fraai resultaat.  Normaal geef ik minder relief aan de ondergrond, maar vermits het O schaal is moet het wat groffer zijn dan in HO.

Nadat deze laag droog is ga ik nog wat gras aanbrengen op het diorama en dan nog een 2e laag vernis aanbrengen.

Helemaal op het einde nog een 3e laag en dat moet dan volstaan.

Ondertussen is de 2 e module voorzien van ballast en ander zand en als dit morgen droog is ga ik er gras op aanbrengen.

Binnen enkele weken gaan Patrick en Alain (PAJ) naar een Expo in Bremen en geef ik de 2 diorama's mee zodat Patrick er zijn bezigheid heeft om nog wat details aan te brengen zoals: Struiken, gras-toefkes, bomen, ea ter demonstratie.  Daarna komt het diorama terug en dan ga ik de finale afwerking doen en jullie nog een fotoreportage brengen ;)

In alle geval volgt er nog een tussentijdse update :)

Goede avond nog ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ToThePoint

Alkyde polyurethaan uit de gamma van 17 euro ?
Foto graag van het product, zodat we weten wat we zoeken in de gamma.
Ik ben alvast gewonnen voor dit idee
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

evan

Hoi JP,

Foto volgt morgen bij de update...

Het is van het Huismerk GAMMA en heet "Jachtvernis" of "Vernis Marin" en is 0,75L

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steven123

Zeer mooi effect door die water structuur en jachtvernis ;)
Doet me wat denken aan de afvaart van de Lesse  8)

Mooi!
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Martin Welberg

CiteerHet is van het Huismerk GAMMA

Dat zeg ik  ;) ;D

evan

Voila Milico heeft gesproken 8)

Ondertussen de tussenstand en m'n grootste vijand; "Droogtijd"

De Ballast is droog op de 2e module:


Zo kan met de airbrush nog wat weathering aangebracht worden...

De Module zelf die aan het drogen is:


En wat sfeer tussendoor nu de 2e laag vernis er op zit:








Het leuke watereffect




Onder de brug:


Tot vervolgs ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald

Tja, wat moet ik zeggen..... 'K vind er geen hol aan ;D ;) Alle gekheid; Evan, ziet er gelikt uit. Dit smaakt naar meer :)