Wat als alles blijft mislukken

Gestart door modeltreinbart, 12 augustus 2012, 17:44:26 PM

oebr

heb ook lang zo'n gevoel gehad,

maar de oplossing bestond bij mij uit:

- les volgen bij ervaren modelbouwers (vb airbrushen, verweren, enz...), in het geval van problemen is steun en hulp nabij
- info verzamelen en grondig bestuderen (msm, art of modelling, ...)
- deftig gereedschap kopen
- trager en grondiger werken (de 'verloren' tijd haal je achteraf toch makkelijk in wegens opgedane vaardigheid en het wegvallen van het volgende puntje:)
- blijkbaar zoals velen hier:  zaken durven herbeginnen
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

modeltreinbart

Het probleem was dat mijn verf terug los kwam na het afplakken om een 2de tint bij te spuiten. Vermoedelijk is het probleem dat ik of de verf niet genoeg heb laten drogen of mijn grond laag niet top was want mijn primer was op het laatste .
Maar er komt een opvolger als ik terug meer tijd heb gevonden. Misschien in komende weekends dat ik er terug aan begin maar aan een nieuwe dan.
trambaantje van Gent te volgen op dit forum.

Michiel

Hoi Bart,

zoals Gerolf al aangeeft, zo'n moment dat alles lijkt tegen te zitten, kennen we waarschijnlijk allemaal. Ik heb zo ook al een locomotiefje in de vuilbak gekieperd; alles liep fout.

Maar dan is het het moment om terug te komen op bekend terrein. Want het belangrijkste is natuurlijk dat we ons amuseren met de hobby. Er moet niets, doe even wat je het leukst vindt om doen, en leef je daar eens lekker in uit. Maakt niet uit of dat gewoon treintjes rijden is, forum hangen of kasseien krassen. [:D]

En later, met frisse moed de draad weer oppikken. ivm spuiten, afplakken en aanverwante problematiek, kan je hier gerust een topic beginnen, want ik denk dat de velen zijn (waaronder ik) die het afplakken, spuiten en verwijderen van de afplakband ook nog niet helemaal onder de knie hebben. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)