Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

verwijderd

Gestart door n/a, 03 december 2005, 23:07:05 PM

vandomm

#135
Beste INFO
Over helpen gesproken : wilde is de verleden tijd van willen .Maar jouw benadering is anders .Om een loc te vinden van ? 400 moet je wel een heel apart model op de korrel hebben .Bij de normale loks kan ik er geen vinden .
Nog een advies : Ga met Ijsbeer mee.
Cees .

INFO

#136
citaat:
Geplaatst door vandomm

Beste INFO
Over helpen gesproken : wilde is de verleden tijd van willen .Maar jouw benadering is anders .Om een loc te vinden van ? 400 moet je wel een heel apart model op de korrel hebben .Bij de normale loks kan ik er geen vinden .
Nog een advies : Ga met Ijsbeer mee.



Juist, maar iets willen is toch iets anders dan doen.

Mijn advies niet nog een keer happen. Heb je zo zelf ook nog hulp nodig. Jongens en grotere mannen het is en het blijft speelgoed.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ysbeer

#137
Meegaan koud hoor.

Soms zou je express een rot opmerking over MARKLIN maken want er is dan altijd wel iemand die hoog in de boom klimt.
Marklin lijkt mij zo ongeveer een geloof,daar mag je ook nooit iets over zeggen,of je wordt met de dood bedreigt.
Over andere merken wordt soms ook rot gedaan maar dat neemt ieder voor wat het waard is,gek hoor.

Maar van domm wees nu toch redelijk,de telegraaf praat eenvoudig de MARKLIN persvertegenwoordiger na,uiteraard zegt die dat marklin zo buitengewoon exact nabouwd (wat moet hij anders zeggen).
En hoe leuk is het dan niet om te zeggen,en daar is MARKLIN aan ten gronde gegaan.
Jij en ik weten toch wel beter.

Voorbeeldje.
Mijn vriend hier (ja.ja een MARKLIN rijder)heeft een duitse stoomlok. Uitgebracht in 2003(sorry de BR weet ik niet meer)daar zie je aan de zijkant de tandwielen van de aandrijving zitten.
Zeer natuurgetrouw hoor.
En wat koste dat ding  289 EURO.
DE br 18 van MARKLIN heeft jaren lang tot 2002 een absoluut onjuiste uitstolping aan de ketel gehad,men kon anders de motor er niet in krijgen.

Maar goed ik gun jou en vele andere de overtuiging dat MARKLIN het is,dat mag maar gun mij dan ook een andere mening.

Dat moet toch ook kunnen,zonder dat ik daar voor hulp moet zoeken om mij te laten genezen.

Laten we de kar bij het paard laten,het hartgrondig oneens zijn over MARKLIN en weet ik veel waar nog meer over,maar niet op de man spelen
Dat verpest de Hobby.

wim

Gerolf

#138
citaat:
Geplaatst door ysbeer
...niet op de man spelen, dat verpest de Hobby.
Voila, ik zou het niet beter kunnen stellen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tufken

#139
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Meegaan koud hoor.

Soms zou je express een rot opmerking over MARKLIN maken want er is dan altijd wel iemand die hoog in de boom klimt.
Marklin lijkt mij zo ongeveer een geloof,daar mag je ook nooit iets over zeggen,of je wordt met de dood bedreigt.
Over andere merken wordt soms ook rot gedaan maar dat neemt ieder voor wat het waard is,gek hoor.

Maar van domm wees nu toch redelijk,de telegraaf praat eenvoudig de MARKLIN persvertegenwoordiger na,uiteraard zegt die dat marklin zo buitengewoon exact nabouwd (wat moet hij anders zeggen).
En hoe leuk is het dan niet om te zeggen,en daar is MARKLIN aan ten gronde gegaan.
Jij en ik weten toch wel beter.

Voorbeeldje.
Mijn vriend hier (ja.ja een MARKLIN rijder)heeft een duitse stoomlok. Uitgebracht in 2003(sorry de BR weet ik niet meer)daar zie je aan de zijkant de tandwielen van de aandrijving zitten.
Zeer natuurgetrouw hoor.
En wat koste dat ding  289 EURO.
DE br 18 van MARKLIN heeft jaren lang tot 2002 een absoluut onjuiste uitstolping aan de ketel gehad,men kon anders de motor er niet in krijgen.

Maar goed ik gun jou en vele andere de overtuiging dat MARKLIN het is,dat mag maar gun mij dan ook een andere mening.

Dat moet toch ook kunnen,zonder dat ik daar voor hulp moet zoeken om mij te laten genezen.

Laten we de kar bij het paard laten,het hartgrondig oneens zijn over MARKLIN en weet ik veel waar nog meer over,maar niet op de man spelen
Dat verpest de Hobby.

wim




We moeten elkaar niet aanvallen, maar mijn menig is dat als een loc. meer dan 200,00 ? kost.
Het is dan gelijk welk merk, dat er dan toch geen grove fouten mogen aanwezig zijn op dat model.
Dan moeten ze hun ontwerpstudie maar beter uitvoeren.
In andere sectoren zijn fouten ook niet geoorloofd
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


vandomm

#140
Mijne heren ,
natuurlijk mag je het hartgrondig oneens zijn met Marklin , geen
enkel probleem .
Echter , elke  gelegenheid te gebruiken om Marklin er onderuit te trappen vind ik ook ongepast , kritiek graag , dit kan ook genuanceerd gedaan worden . Dit is denk ik het beste voor allen .

Hierbij dank ik ook jullie hartelijk voor de waardevolle adviezen. ik
ben en blijf een trouwe lezer.
Met vriendelijke groet.
Cees .

INFO

#141
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

#142
Nieuwe startset van het Marklin handelaren initiatief 29852 MHI-Startpackung ?Papa, komm spielen!?

1 Diesel-Lokomotive DHG 700 digital mit 4 G?terwagen,
1 Dampf-Lokomotive BR 81 digital mit 4 G?terwagen,
1 R2-Gleisoval 210 cm x 95 cm mit gebogenen Gleisen 12 x 24230, geraden Gleisen 7 x 24188, 1 x 24088, 4 x 24172.
1 Fahrregler digital

Dit schijnt trouwens een nieuwe digitale rijregelaar te schijn die nog simpeler is dan een mobiel station.

http://www.modellbahn-west.de/news.html

Adviesprijs Marklin 199,- euro. De 81 stoomloc schijnt groene waterkasten te hebben.

Jurgen

#143
Waar haal jij die adviesprijs? Ik zie nergens een adviesprijs staan en in de produktdatabank van M?rklin zie ik ook niets.

Wel een goed initiatief. Voor kinderen gaat men dus een goedkope digitale startset op de markt brengen met een instap naar de digitale wereld.
Een beetje zoals toen de startsets met Delta systeem op de markt kwamen. Ik vraag me wel af wat er nog eenvoudiger gemaakt kan worden aan het Mobile Station.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Johnnytrein

#144
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Jurgen

#145
Dank je wel Johnny. [:)]
Ik heb de discussie op dat forum even gelezen. Mijn Duits is niet zo goed, maar zegt men daar dat op die BR81 het logo van M?rklin afgebeeld staat ofzo? Ook zou die groene watertank niet kloppen met de realiteit.
Als ik de foto even goed bekijk staat op die dieselloc ook zo'n logo.
Is wel een beetje dom, maar tja.
Men vraagt zich er ook af wat het nut is van zo'n vereenvoudigde MS en vergelijkt het met het Delta systeem. Net zoals ik in mijn vorig bericht.
Wat vinden jullie ervan?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

n/a

#146
Om het geheel nog simpeler te maken en kosten te besparen. Qua inhoud is de set niet speciaal. Prijstechnisch is het echter een hele goede set. Je kan dit ook allemaal los kopen dit type locs en wagens, maar dan ben je ruim meer dan 300 euro kwijt en dan heb ik rijregelaar niet eens meegeteld.

Bovendien is de set zo gemaakt dat je later alsnog een mobile station kan kopen. Maar een set met r2 bochten heeft altijd mijn zegen. Meegebogen wissels kan je voor een tientje los kopen en ook r1 bochten zijn heel goedkoop verkrijgbaar. Je kan hiermee heel goedkoop een dubbelsporige baan mee maken. Dus deze set kan gemakkelijk en goedkoop worden uitgebreid. Dit is een hele goede set om te starten.



Steven86

#147
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Je bent een belg,en daarom geexcuurseerd.
Als nederlander zou je moeten weten dat wat in de telegraaf staat vaak met een flinke dosis zout gelezen dient te worden.
Die journalist klets eenvoudig de Marklin praat na.
Denk je nu echt dat men daar verstand heeft van modeltreinen.
Vooraanstande bladen zijn vakbladen.
B.V de duise MIBA/eisenbahn koerier/eisenbahn journaal
die weten waar ze over praten
Ik ben niet boos,maar dit moest me toch even van het hart
wim


Ysbeer, Belgen zijn in mijn ervaring nu net niet-M?rklin minded dus hier rammelt iets aan de redenering [:)]

Groetjes,

Steven

Steven86

#148
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Meegaan koud hoor.

Soms zou je express een rot opmerking over MARKLIN maken want er is dan altijd wel iemand die hoog in de boom klimt.



Je kan het ook omdraaien. Weer zo'n evangelist. En zeg nu niet dat het ik in een boom zit [;)].

Feit is, mensen hebben gewoon andere criteria waarmee ze de modelspoorhobby beleven. Punt uit. De ene wil absolute detailgetrouwheid , de ander gaat voor robuustheid en hoeft die fijne details niet altijd. Dus voor elk individu kom je tot een andere afweging van voor- en nadelen. Wat maakt dat de ene tevreden is bij merk A, maakt dat de andere tevreden is bij merk B.
Maturiteit in de beleving van de hobby, bereiken enkel diegenen die vrede kunnen nemen met de voorkeuren en specifieke interesses van hun collega modelspoorders.

De prettigste fora zijn die fora waar de bekeringsdrang afwezig is. Zeg dat ik het gezegd heb [;)]

Groetjes,

Steven

Jurgen

#149
Davy, ik heb ook niet gezegd dat het een slechte set is h?. Prijstechnisch is dit zeker een goede set. Ik vind het alleen beetje dom dat men daar zo'n M?rklin logo op die locjes zet. De handige Harry's kunnen natuurlijk met de airbrush oid aan de slag, maar een beginneling gaat daar niet mee beginnen.
Die vereenvoudigde MS vind ik eigenlijk ook beetje dom. De MS is al een vereenvoudiging van de CS.
Ach ja, het zal wel met winst en verkoopcijfers te maken hebben zeker. Voor kinderen is deze set perfect.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.