Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

TREINONGEVALLEN (niet vervuilen a.u.b)

Gestart door ysbeer, 21 april 2012, 19:56:04 PM


PietB

#31

doomslu

#32
citaat:
Geplaatst door bossie

De laatste info van Ministerie van Infrastruktuur en Milieu over het ongeluk in Amsterdam aan de tweedekamer.

http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2012/04/23/nadere-informatie-spoorongeval-amsterdam-van-21-april-2012-rapportage-prorail-en-ilt/lp-i-m-0000002013.pdf

Veel wijzer word je hier niet door. Enkel dat de minister en zijn secretaresse dringend op cursus Nederlands moeten. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

#33
citaat:
Geplaatst door doomslu

Veel wijzer word je hier niet door. Enkel dat de minister en zijn secretaresse dringend op cursus Nederlands moeten. [;)]

Inderdaad Luc, dat is een beetje het probleem met de Nederlandse ambtelijke rapporten.
Maar dit is een stuk informatie aan het parlement, en parlementariers moet je niet alles vertellen toch, daar worden ze alleen maar arrogant van.
En dat tweede punt, sja maar in de Nederlandse taal zijn jullie Belgen juist de meesters.
Wij Hollanders zijn slordig en het Groot Nederlands Dictee is meerdere malen door Vlaming gewonnen.

tiep16

#34
citaat:
Geplaatst door bossie

citaat:
Geplaatst door tiep16
Nonsens.
Een rijtuig kan nooit even 'snel' vertragen m.b.v. zijn rem, als ten gevolge van een brute botsing. Dus zelfs als dat stel aan het noodremmen was, zullen bij een botsing aan 50km/h de kreukelzones aangesproken worden.

Over nonsens gesproken, als 6 gekoppelde bakken even hard remmen dan vertragen ze toch ook even snel.
Volgens jouw theorie zou dan bij iedere remming de bakken tegen elkaar oplopen.
Mijn theorie is dat de volgbakken gewoon tegen de abrubt gestopte kopbak zijn gedreund.
Waardoor de zaak als een harmonica in elkaar is geschoven.
Dat abrubt stoppen noemt men botsen.



Ok. Laten we dit stap voor stap nemen.

citaat:
als 6 gekoppelde bakken even hard remmen dan vertragen ze toch ook even snel

Klopt.

citaat:
Volgens jouw theorie zou dan bij iedere remming de bakken tegen elkaar oplopen.

Neen. Als alle rijtuigen even hard remmen zal dat niet gebeuren.
Als echter ??n treindeel harder remt dan het ander treindeel, zal een trekkracht komen te staan op de koppeling tussen die treindelen, indien het harder remmende deel zich achteraan bevindt, of een drukkracht op de buffers, indien het voorste deel harder remt. Bij remmingen, zelfs noodremmingen, zullen die krachten niet tot schade leiden: de trekhaken en buffers zijn op deze krachten voorzien.

citaat:
Mijn theorie is dat de volgbakken gewoon tegen de abrubt gestopte kopbak zijn gedreund.
Waardoor de zaak als een harmonica in elkaar is geschoven.


Die theorie klopt. Wat niet klopt is je eerdere conclusie dat de trein niet aan het remmen was. Dat kan je hier niet uit concluderen.
Stel dat de trein w?l aan het remmen was. Op het moment van de botsing 'remt' het voorste rijtuig plots met een vertraging die een grootte-orde groter is. Hoe zou de rest van die trein plots 'weten' dat het ook zo hard moet remmen, en als het dat zou 'weten', daarvoor kunnen zorgen met zijn remuitrusting? M.a.w. het voorste treindeel 'remt' (veel!) sneller dan het achterste treindeel (de voorwaarde van even hard remmen in je eerste redeneerstap is dus niet voldaan), er onstaat een veel te grote drukkracht tussen de treindelen, en de harmonica is een feit.
Rem of geen rem.

Bert Ossevoort

#35
Toch even laten zien dat het eerder aangegeven ETCS,vele malen beter....toch niet zo'n heel juiste europeese standaard is ....
het ene land wel een software versie toelaat en een ander niet..

http://www.railjournal.com/newsflash/traxx-operators-caught-in-dutch-german-etcs-dispute-1600.html

Bert.