Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Mehano 77

Gestart door Peter, 30 november 2004, 11:51:19 AM

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ze zijn al besteld, 2 stuks.[:p]

& 2 gaan er uit dienst heb ik gezien [;)].

Waarheen ???

Nieuwe eigenaar [;)].

Anarchy

Wel ja, dan zal hij ondertussen misschien ook uitgeleverd zijn he ...

ERVIN

Ja Doomslu, de 7751 en de 7764 mogen vertrekken uit Mol, voor een spotprijsje.
Verdere uitleg via PM graag.[;)]

ERVIN

Nu heb ik mijn reeks 77/78 al honderden keren voor mijn neus zien voorbij rijden, en nu pas stel ik mij de vraag waarvoor die bakjes dienen die vooraan op de relingen zitten, hier even een voorbeeld...

Dus een centraal bakje en dan lopen er twee kabeltjes naar twee andere bakjes,om even mijn vraag wat te verduidelijken, waarvoor dienen deze bakjes op de "echte" 77/78 h?.Zoals je hier dus kan zien...

Jurgen

Goeie vraag. [}:)] Waar zitten de kenners?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Fretbol

Hallo Ervin,

Deze 'bakjes' zijn de contactdozen voor de kabels van de treinschakeling.

Als de 77'ers in treinschakeling rijden met 2 of 3 locs dan zijn de locs verbonden met een treinkabel om alle elektrische signalen door te geven naar de andere locs.

Na het manueel aankoppelen van de locs steekt de treinbestuurder of rangeerder de treinkabel van de ene 1e loc in de contactdoos van de 2e loc.

Als de treinkabel niet gebruikt wordt zit hij gewoon opgeborgen in een rustdoos. Aan beide zijden van de loc is er dus een doos waarin de kabel wordt gestoken ( zie het als een stopcontact ) en aan de andere zijde een rustdoos om een niet gebruikte kabel in op te bergen. De kabels kunnen zowel links al rechts ingestoken worden, gewoon kwestie van de best bereikbare kabel te gebruiken.

Mvg,

Anthony [;)]

ERVIN

All?? voila mannen, dat heeft de Fretbol weer eens goed uitgelegd h?.

Bedankt maat!!![;)]

janjozef

God dat gaat toch klein wezen om ze elektrisch te koppelen als we met meer dan 1 stuk rijden.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Binco

citaat:
Geplaatst door Janssfs

Sommige 78'ers worden iets goedkoper aangeboden (200 ipv 260?).
(met sound) [:p]

dan ben ik een geluksvogel zeg
ik heb nog niet zo lang geleden een hld 78 (de 7822 met sound!!!!) gekocht en heb er maar 120 euro voor betaald [:p][:p][8D]

Anarchy

citaat:
Geplaatst door binco

citaat:
Geplaatst door Janssfs

ik heb nog niet zo lang geleden een hld 78 (de 7822 met sound!!!!) gekocht en heb er maar 120 euro voor betaald [:p][:p][8D]

Het bericht dat jij quote is van 2006, natuurlijk zijn ze nu een pak goedkoper.

janjozef

jan de gewone DC versie voor een pak minder als 100?
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

citaat:
Geplaatst door binco

citaat:
Geplaatst door Janssfs

Zoals Anarchy al zei, je hebt een quote gedaan uit 2006. Toen was ? 200 een normale prijs voor zo'n model.

Ik zal er nu ook al maar meteen bij vertellen dat de fabrikant van die loc ondertussen zo goed als failliet is. Daardoor worden die locs ook naar je hoofd gesmeten en kan je wel leuke koopjes doen.

Maar als ik jou was zou ik dat toch niet zo in het gezicht wrijven van iemand die er toen de volle pot voor betaald heeft. Het is maar een tip die ik geef. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

citaat:
dat de fabrikant van die loc ondertussen zo goed als failliet is

Dat zou ik zo maar niet durven beweren. Op dit moment vekoopt hij gewoon zijn stock, en zijn ze nog altijd van plan eind dit jaar de produktie terug op te starten.Trouwens, modeltreinen zijn niet het enige produkt dat ze maken.
Onafgezien van dat: de 77/78 is een prachtig model dat zeker op geen enkele moderne baan mag ontbreken. Zelfs op een tijdperk III baan mistaat hij niet (er is toch niemand buiten jezelf die het ziet[:D][:D][:D].
Met vriendelijke groeten
Peter

Binco

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door binco

citaat:
Geplaatst door Janssfs

Zoals Anarchy al zei, je hebt een quote gedaan uit 2006. Toen was ? 200 een normale prijs voor zo'n model.

Ik zal er nu ook al maar meteen bij vertellen dat de fabrikant van die loc ondertussen zo goed als failliet is. Daardoor worden die locs ook naar je hoofd gesmeten en kan je wel leuke koopjes doen.

Maar als ik jou was zou ik dat toch niet zo in het gezicht wrijven van iemand die er toen de volle pot voor betaald heeft. Het is maar een tip die ik geef. [;)]

nee nee dat is helemaal mijn bedoeling niet!!!
en ik had ook helemaal niet op dat jaartal gelet.
[V][V]

ERVIN

@Binco , je mag mij altijd even laten weten waar ik nog 77/78ers met sound kan vinden aan die prijs, er kunnen er hier nog altijd wat bijkomen h?.[;)]